Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door verwonderd
#1270227
pfff

Maddoc en Yaya, beiden succes hoor. Dat is toch niet niets, dat nierfalen. Ja, helaas ervaring mee gehad.

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door maddoc
#1270234
Yaya en Lo,
dankjulliewel.

Chato is echt een intensive-care patientje. Waarschijnlijk is het een acute (pyelo)nefritis, nier(bekken)ontsteking.
Ze is vandaag iig niet slechter dan gisteren, verder is het afwachten of de antibiotica gaat aanslaan en of het tij te keren is met de antibiotica, infusen en voeden.
Ze was van zondag op donderdag, 4dgn, 300gr afgevallen, dus ook leververvetting.

Yaya; is Nikita weer aan het eten?
Door YaYa
#1270316
Vannacht werd ik zag en Nikita ligt altijd op mijn voeteneinde. Nu dus niet dus ik kijken waar ze is. Ze zat te eten en ik heb vanochtend gezien dat ze ook weer aan de waterfontein hangt. Dus ik denk dat ik het gered heb. Dat het net even een zetje was dat ze nodig had. En dat het dus niet de nieren waren die het opgaven maar gewoon de pure stress die ze had. Jongens, ik voel me nu al helemaal opgelucht. Ik wil haar nog lang niet kwijt. Juist haar niet. Zij, die ene, met wie ik zo'n ontzettende speciale band heb.
Maddoc heel veel sterkte. Ik hoop dat je het redt.
Door verwonderd
#1270745
Mooi Yaya!!!!! Wat een opluchting!

Maddoc, dat is niet mis zeg, 300 gram binnen een week!!  :bigarmhug: :bigarmhug: Sterkte
Door maddoc
#1270757
Goed van Nikita!

@Lo; dank je, ondertussen is het 400gr in 6 dagen.. maar verder oogt ze niet slechter dan eerder, maar is wel een zielig hoopje.
Door verwonderd
#1279638
maddoc schreef: Goed van Nikita!

@Lo; dank je, ondertussen is het 400gr in 6 dagen.. maar verder oogt ze niet slechter dan eerder, maar is wel een zielig hoopje.
@ Maddoc: mss weer een topic gemist (ik ben er vaker niet dan wel)

maar hoe is het met Chato?

@Yaya: hoe is het met Nikita?
Door YaYa
#1280295
Ze is er nog steeds :D En het gaat weer goed. Ik denk dat het de stress van de verbouwing was en dat alle katten op "haar" kamer liepen. Ze heeft even een klein zetje gehad in de vorm van ad en we hebben 1x onderhuids vocht gespoten en daarna ging het weer.
Zo'n nierpatientje is echt een achtbaan qua emotie. Als ze wat mankeert, schiet ik gelijk in de stress en wat een opluchting als het dan weer beter gaat. Maar hoe je het ook wendt of keert, ik blijf altijd met m'n neus bovenop haar zitten.
Door verwonderd
#1282832
YaYa schreef: Ze is er nog steeds :D En het gaat weer goed. Ik denk dat het de stress van de verbouwing was en dat alle katten op "haar" kamer liepen. Ze heeft even een klein zetje gehad in de vorm van ad en we hebben 1x onderhuids vocht gespoten en daarna ging het weer.
Zo'n nierpatientje is echt een achtbaan qua emotie. Als ze wat mankeert, schiet ik gelijk in de stress en wat een opluchting als het dan weer beter gaat. Maar hoe je het ook wendt of keert, ik blijf altijd met m'n neus bovenop haar zitten.
:-* :-* :-*

Gelukkig maar Yaya en ja, Nikita blijft jouw 'meisje' he  ;)

Gelukkig dat AD en zo'n infuus haar op gang heeft geholpen en die 8-baan, sja, die ken ik ja en dan is Lo niet eens een nierpatientje  :-[
Door YaYa
#1285835
Mijn patientje ligt nu lekker op schoot te slapen. Ze is weer helemaal zoals ze was voor de verbouwing, eet weer, drinkt weer en komt weer gezellig bij me knuffelen. En ze kletst me de oren van m'n kop zodra ik tegen haar praat. Gelukkig maar. Tuurlijk weet ik wel dat ze niet oud wordt en ik weet ook wel dat ze hier dood aan gaat maar nu in ieder geval nog niet. We hebben nog een poosje samen al hangt het afscheid eigenlijk altijd in m'n achterhoofd. Het kan gewoon opeens gebeurd zijn, dat haar nieren echt te ver achteruitgegaan zijn. Daarom is iedere minuut extra met haar een hele bijzondere.
Door YaYa
#1286280
Je moest eens weten hoeveel knuffels ze krijgt. Ze mag ook dingen die de anderen niet mogen (zoals lekker op bed slapen). En inderdaad, mooie prachtige Nikita en zo mijn meisje. Ik geloof niet dat ik met een andere kat ooit zo'n band zal krijgen. Die je feilloos aanvoelt, je komt troosten als je verdrietig bent. Die lekker tegen je kletst als je tegen haar praat. Zo precies mijn stemming aanvoelt en zich daar dan ook naar gedraagt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door