Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door verwonderd
#1254213
[quote="Loeka"]
Dankjewel!

Ik heb die dag vrij genomen. Ten eerste omdat ik altijd wacht tot de operatie achter de rug is zodat ze niet onnodig lang moeten wachten daar in een kooi tussen piepende en jankende honden(ik vind het niet erg, maar mijn katten zijn het niet gewend). Zodra hij goed wakker is, mag hij gelijk mee naar huis. Hij is ook nog het type dat als hij ziek is of pijn heeft, hij mij opzoekt en graag contact heeft. Als het nodig is ben ik dus klaar voor de verpleging  :P


[/quote]
Sterkte Loeka.  :-*
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1255439
Morgen is het zover hè??
Heel veel sterkte en beterschap voor de kater!!!  :bigarmhug:
Het valt vast mee, zelfs bij FORLSmeagol is het meegevallen!!  ;)
Door Loeka
#1256139
We zijn weer thuis gelukkig. Op de heenweg en in de wachtkamer zat Rumble-tje continue te melken en te spinnen. Hij heeft ooit een hele nare ervaring gehad bij de da en het is altijd maar afwachten hoe hij reageert. Eenmaal in de spreekkamer en de da die lief tegen hem deed ging het best nog ok. Maar zodra de stethoscoop te voorschijn kwam en hij wilde luisteren begon het gebrom en geblaas. Als je als da daar dan van onder de indruk bent heb je een kwaaie aan hem. Gelukkig was hij het niet (of liet het niet merken  ;))
Altijd bij alle katten blijf ik bij ze tot ze slapen en ben ik er bij tot ze wakker worden. Dit was een nieuwe da en hij wilde Rumble zo meenemen!  :o Ik heb er op gestaan dat ik er wel bij bleef, hij weer weg om te vragen. Rumble was ondertussen toch wel aardig van streek, gelukkig heb bij hem aardig wat invloed i.t.t. sommige van mijn katten  :-X Da komt terug met een grote spuit in zijn handen en een assistente om Rumble vast te houden, helemaal niet nodig maar goed. Uiteindelijk is hij spinnend(stress?) in mijn armen in slaap gesukkeld. Al vrij snel kwam de assistente vragen of hij makkelijk te pillen is vanwege een ab kuur die hij meekrijgt. Dat istie, maar ik schoot meteen in de stress want dat betekent natuurlijk dat er iets getrokken is :( Vrij snel kwam de da de wachtkamer in om te vertellen hoe het gegaan was. Inderdaad zijn er twee kiezen getrokken van de linkeronderkaak. Tandsteenbeschadeging, FORL dus  >:( :'( :'( :'( Hij heeft alle kiezen nagekeken en er hoefden er echt "maar" twee uit. De rest was nog goed. De da probeerde er nog een positieve draai aan te geven dat het soms heel lang kan duren voordat er weer kiezen aangetast zijn....

Nu ligt de patient in zijn mand bij mijn voeten met een fleece rond hem heen en een Snugglesafe om hem extra warm te houden. Hij is nu vooral heel zielig, mijn oogappeltje.

Wij zijn keurig behandeld door de nieuwe da en dito assistente(wel bij dezelfde praktijk). Ik heb een formulier meegekregen waar precies op staat, ook op een plaatje, welke kiezen er verwijderd zijn en nog een formulier voor nazorg van de patient. Minpuntje daarbij is dat er brokken op worden aangeraden. Verder heel goed, ook op mijn blijkbaar ongebruikelijke wens om op je dier te wachten en er bij te zijn als ze wakker worden.
#1256228
Fijn dat hij alweer thuis is!!
Heeft je da gezegd dat het FORL is??? Omdat je zegt; tandsteenbeschadiging????
En als het FORL is, hij is 6,5 jaar oud (toch?) en er hoeven nu maar 2 kiezen uit, dan is het echt heeeeeeel mild  :D
Knuffel hem maar lekker!!!
#1256372
Sorry, het is een beetje warrig berichtje geworden. Ik bedoel natuurlijk tandglazuur beschadiging. Ik vroeg meteen of hij FORL bedoelde. Ja zegtie het is FORL, je bent bekend met de term? Pfff, maar goed.
Anyways, Rummie is nu een beetje rond aan het stappen. Hij heeft zonet wel overgegeven, met bloed erbij natuurlijk. Ook bloedde hij nog een beetje en dat zat allemaal op zijn kin  :(  Nu zit de lieverd steeds met zijn bek open en gaat hij met zijn tong heen-en-weer. Dat voelt raar aan natuurlijk  ;)

Hij wordt september 7 inderdaad. Maar jij noemt het mild? Misschien had ik het geluk dat ik er vroeg bij was.... Ik houd hem scherp in de gaten, doe ik eigenlijk altijd al 8)
#1256508
Nou ja, ik bedoel; volgens mij heeft een kat FORL of niet. Dus als het een FORLkat is, dan heeft ie een hele langzame ontwikkeling tot nu toe...2 kiezen in 7 jaar  :)
Smeagol heeft er 8 in moeten leveren, in bijna 4 jaar.
FORL is ook geen tandglazuurbeschadiging, maar een tanderosie juist van binnenuit......
Dus heel misschien, en hopelijk voor jou, heeft je da maar iets geroepen op jouw uitspraak over FORL.....?????
#1258303
yuki13 schreef: Dus heel misschien, en hopelijk voor jou, heeft je da maar iets geroepen op jouw uitspraak over FORL.....?????
Ojé, dat is dus nog het bellen waard. Normaal ben ik juist bij da's extra scherp, maarja met mijn oogappeltje onder het mes was ik toch minder scherp  >:(

Ik ga er echter nog steeds vanuit dat het inderdaad FORL is want waarom trek je anders kiezen? Tandglazuurbeschadiging is naar mijn weten te herstellen  ??? Verd*&kkie ik ga meteen bellen ook :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door