Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1231778
Je kan CB krijgen in Warmenhuizen, Bergen, Schoorl en Schagen. En zo nodig ook in Den Helder. Kijk even op de CB site.

Maar doe wat op het moment het beste is voor jou en je "gezin". Jij zit er met je neus boven op en alleen jij kan die beslissing nemen.
Door ibbi
#1231782
Heerhugowaard en ALkmaar is 't ook te koop.

En bij Any Animal in Heiloo wordt binnenkort een nieuw soort kvv gelanceerd meen ik, info staat op de website.

( kan het niet checken want de website doet het op t moment niet )
Door Hilde__
#1231785
Ik merk hier ook wel dat ze verschillend reageren op verschillende kvv's . Oscar is continue aan de diarree als ik ze CB voer terwijl die andere 2 het er altijd perfect op hebben gedaan. Van Bibi krijgt Thomas ontzettend veel schilfers terwijl die andere 2 het er wel weer goed op doen. En om nou allerlei verschillende kvv's te gaan voeren.... :-\

Dat ze altijd vlooien bij je hebben vind ik eigenlijk niet normaal hoor. Die van mij hebben nooit vlooien en de vorige poes die altijd buiten kwam ook niet. Behandel je de omgeving ook of alleen de katten zelf?

Sterkte ermee in ieder geval. Ik ben dat gezeur met eten af en toe ook een beetje zat, dus snap het wel  ;)
Door ibbi
#1231786
is toch helemaal niet lastig, verschillende soorten kvv voeren?
ik heb bandit gehad - die beviel me uiteindelijk niet meer zo, en bibi en kvv. De ene kat vind het één lekkerder dan 't ander. Geen probleem. Ze mogen kiezen.
bv Teddybear weigerd om cb te eten maar is dol op bibi. En bij Lily precies andersom!
dan wil ik echt niet gefrusteerd raken door ze te dwingen allebei hetzelfde te laten eten.

maar misschien heb ik tijd en geduld te veel, ik wil graag dat ze lekker van hun eten genieten, ik wil ze geven wat ze lekker vinden en gezond voor ze is. vind het niet erg dat ik allerlei groepjes heb die oftewel kvv, of prooidiertjes, of zelfs met de brokkenverslaafden kan ik leven ... al kost dat iets meer moeite  ;)
langzaamaan probeer ik ze rustig in allemaal dezelfde richting op te krijgen. of dat lukt? weet 't niet.

maakt me ook niet zoveel uit eigenlijk. dat gepuzzel ligt me wel  ;D

p.s. vlooien hebben ze nooit, maar ik geef ze 2 x per jaar stronghold.
Laatst gewijzigd door ibbi op di 14 apr 2009, 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hilde__
#1231791
ibbi schreef: is toch helemaal niet lastig, verschillende soorten kvv voeren?
ik heb bandit gehad - die beviel me uiteindelijk niet meer zo, en bibi en kvv. De ene kat vind het één lekkerder dan 't ander. Geen probleem. Ze mogen kiezen.
bv Teddybear weigerd om cb te eten maar is dol op bibi. En bij Lily precies andersom!
dan wil ik echt niet gefrusteerd raken door ze te dwingen allebei hetzelfde te laten eten.

maar misschien heb ik tijd en geduld te veel, ik wil graag dat ze lekker van hun eten genieten, ik wil ze geven wat ze lekker vinden en gezond voor ze is. vind het niet erg dat ik allerlei groepjes heb die oftewel kvv, of prooidiertjes, of zelfs met de brokkenverslaafden kan ik leven ...
Dat is niet voor iedereen even praktisch hè...Ik heb geen tijd/zin om er als scheidsrechter steeds tussen te staan om ervoor te zorgen dat ze geen CB/Bibi van elkaar jatten en dus aan de diarree raken/schilfers krijgen. In aparte kamers voeren gaat hier ook niet (en dan eten ze niet  ::)) Daarnaast heb ik maar 3 katten en dan is het niet handig als je rollen Bibi en rollen CB in porties moet gaan snijden, o en CB vind ik trouwens een beetje te duur worden  :(. Het ging hier een hele tijd goed op alleen maar Barf, maar ze laten steeds vaker dingen staan en wat je zegt, ik wil ook dat ze genieten van hun eten en ik vind het zonde om steeds vlees weg te moeten gooien.
Laatst gewijzigd door Hilde__ op di 14 apr 2009, 02:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door YaYa
#1231882
Hier eten ze wel allemaal de cb en dat gaat prima. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de brokken ook weleens door m'n gedachten schieten. Zeker als ik zie hoe ze als een bos vliegen aanvallen op een paar nierdieetbrokjes van Nikita die ik had laten vallen. Ze vinden die zo enorm lekker en dan verplicht ik ze cb te eten. En ik vergeet ook weleens uit de vries te halen en dan heb ik niks. Of ze hebben een keer honger en dan is het sneller op dan normaal en heb ik dus niks anders. Ik geef zelf alleen de diabetes versie. Maar ik zou er niet aan moeten denken om allemaal verschillende soorten kvv te voeren.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1232245
bedankt voor jullie tips en ondersteuntjes.. :)

een tijdje geleden was ik ook op de site van carnibest.. en toen waren er nog niet zo veel adressen hier in de buurt!
schagen zou mooi zijn..
maar ik zie nergens prijzen staan.. CB is volgens mij een stuk duurder dan bibi..
heeft iemand daar info over?

max ziet er alweer iets beter uit..
maar hij heeft nog steeds veel last van zijn huid..
ik moet hem niet aaien ofzo.. dan gaat hij echt zitten trekken en moet er gelijk weer gelikt worden..
ik kan er erg slecht tegen als mijn beessies ziek zijn.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1232329
volgens mij is cb wel iets duurder dan bibi, maar is het verschil tegenwoordig niet zo heel veel meer. hoe groter je inkoopt, hoe goedkoper het wordt.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1232369
de inkoopprijzen voor grootverbruik scheelt niet zo heel veel zie ik al..
en per kilo scheelt het toch 1,90.. da's best veel hoor..
ik pieker nog even verder..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1232540
maar daar zit wel weer heel veel groenten in zag ik..
iig keek ik bij 1 en dat zat vol met groenten..
mijn gevoel zegt dat dat ook niet echt je van het is..

ik denk dat ik gewoon weer even wat energie op moet doen en moet zorgen dat mijn velletje wat beter past..
dan kom ik zelf vast wel weer tot een oplossing..
die brokjes helpen me even te overbruggen..
t komt wel weer goed.. :)

:-*
Door YaYa
#1232636
Ik dacht dat alle hondenvarianten met groenten waren. De kat-versies zijn zonder. De grootverbruikersprijzen die ik betaal (vanaf 100 kg) zijn voor de lam 3,80 en alle andere smaken 3,25. Voor zover ik weet liggen de stuks prijzen iets van 1,20 hoger en dan is het volgens mij gelijk aan bibi.
Door brie
#1232640
zo, maar dat vind ik nogal een verschil in prijs!!! ik betaalde voor smeagol € 4,50 per kilo  :-X
nu weet ik wel dat het grootverbruik is, maar op 100 kilo scheelt dat in mijn geval € 125 euro!!!! :o

( daarom ben ik ook begonnen met zelf samen stellen, omdat dat veel goedkoper was)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door