Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
#1182503
[quote="Lo"]
CB laten staan.
Vleesjes laten staan.
Kuiken laten staan.

Theelepels water naar binnen gelepeld. Wel een plas gedaan, geen poepje.

Blikje Sardien op water opengerukt.

zuchtvanverlichting: een paar happen sardien.

Ze is overduidelijk niet lekker, zoekt wel contact, maar ligt hier en daar wat. Ze is gewoon niet lekker.

De da praktijk wist nog helemaal niets over een virus onder de katten  :-\

Hoeveel moet een kat per dag en maximaal hoeveel dagen eten om geen leververvetting te krijgen?

Score gisteren: paar happen CB (uit de hand  ::) ) en 1 kuiken
Vandaag tot nu toe een paar happen Sardien (uit de hand  ::) )

Normaal gewicht 4,6 kg
Ze is (net gewogen) nog niets afgevallen, ze voelt wel slapper dwz normaal gesproken is ze heel sterk: wanneer ik knuffel en het is genoeg dan kan ik haar niet blijven vasthouden. Nu wel.
[/quote]

Ze voelt zich duidelijk niet zo lekker dus  :-\
Nog geen reden tot paniek, je hebt er zelf ook wel eens last van, mijn katten hebben ook wel eens een dagje dat ze maar 1 kuiken eten.
Zolang ze maar iets binnen krijgen en blijven drinken vind er ook nog niet zo snel leververvetting plaats.
Pas als ze gaan overgeven en niets meer wilen eten of drinken gedurende 1 a 2 dagen zou je naar de dierenarts kunnen gaan voor een infuusje (en zou je kunnen denken aan voeren onder dwang)
Wellicht dat je Lo nu wat echinechea of echinaforce zou kunnen geven voor een beetje extra weerstand.
misschien een beetje okugest tegen misselijkheid.
Blijf haar eten aanbieden vandaag, kleine beetjes en pas op met dingen waarvan ze aan de diarree zou kunnen raken.
Let wel op dat ze precies jou stemming aanvoelt  :-X  Als je gaat pushen zal ze misschien tegendraads gaan doen en wat gestressed raken.

:-* en knuffel
Door verwonderd
#1182534
Koekje en Brie, dank jullie wel  :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Heb op aanraden ook temp. gemeten en gevraagd wat de temp. moet zijn van katten  ::)

In dit soort omstandigheden kan ik idd niets, zelfs geen vaseline vinden bij de apotheek, heb me laten bedienen  :-[

Lo heeft 38,7 dus geen zorgen.

Inderdaad Brie, Lo is erg gericht op mij, dat is waar en bij mij is de spanningsmeter uitgeslagen. Komt allemaal wel goed, daar niet van, maar wanneer dan ook nog eens Lo niet lekker is, dan is mij dat te veel.
Ik loop de laatste tijd nogal op mijn tandvlees.

Maar ik blijf wel altijd denken: alles gaat voorbij.
Door brie
#1182538
wat fijn dat je barfplaats hebt gevonden  :D ;D

(dat geldt in ieder geval wel voor mijzelf, de info en tips die ik hier kan vinden zijn erg waardevol voor me!)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1182555
misschien is het idd geen gek idee om de rest van het blik sardien zelf maar op te eten (als je het lust). ik zou Lo eerder wat tartaar geven. je kan er leuke kleine balletjes van draaien bv.
ik heb sien 2x met een ernstige verstopping toch aan het eten gekregen (daarom wist ik ook niet dat die verstoppingen potentieel dodelijk waren). voor sien werkt felixzakjes (zitten met zn 4en in een plastic verpakking) vleesselectie in gelei. het meurt echt vreselijk, maar is wel koolhydraatvrij. ik geef het dan op een gebaksbordje (das schijnbaar leuker en exclusiever eten dan gewoon uit een bakje van de action) en zeg dat het heel erg lekker is en helemaal voor haar. ik zet ot dan even opzij en ga naast sien op de bank zitten. ze neemt er dan hapjes van, omdat ik dat zo graag wil.

otje is zuivelfreak en verslaafd aan chemische snoepjes. ze eet zelfs snoepjes met zalm en andere vissen (van die vieze catsticks enzo). beetje gemalen prak op een bordje en tot pap roeren met kattenmelk. bij voorkeur een merk met suiker. dan ot op de zetel zetten en het hapje voor hapje met de vork aanbieden. zo heb ik otje door haar anorexia-periode toen ze net op de cb zat gesleurd. otje is erg gevoelig voor lieve woordjes en zachte aanmoedigingen.
tartaar vindt ze ook erg lekker, das ook 1 van de ultieme lokmiddelen. geen losse, maar van die rondjes. dan wel losgemaakt of geprakt met de vork.
Door verwonderd
#1182556
[quote="brie"]
wat fijn dat je barfplaats hebt gevonden  :D ;D

(dat geldt in ieder geval wel voor mijzelf, de info en tips die ik hier kan vinden zijn erg waardevol voor me!)
[/quote]
;D ;D ;D

Ik kan niet zonder bp  :-[
Echt niet  :-[

Vind het altijd wel genant dat ik anderen niet kan helpen behalve wat erg voor de kat e/o hond roepen..

Ik weet wel wat van parasieten  ::)

Ben blij met jouw geruststellende woorden Brie.

Ik ga zo echinechea of echinaforce en okugest kopen. Eerst weer even bijkomen, zal blij zijn wanneer ik niet meer zo gestressed ben  :-X En idd: ik eet de laatste dagen heel weinig  :-X
Door verwonderd
#1182559
[quote="koekje"]
misschien is het idd geen gek idee om de rest van het blik sardien zelf maar op te eten (als je het lust). ik zou Lo eerder wat tartaar geven. je kan er leuke kleine balletjes van draaien bv.
ik heb sien 2x met een ernstige verstopping toch aan het eten gekregen (daarom wist ik ook niet dat die verstoppingen potentieel dodelijk waren). voor sien werkt felixzakjes (zitten met zn 4en in een plastic verpakking) vleesselectie in gelei. het meurt echt vreselijk, maar is wel koolhydraatvrij. ik geef het dan op een gebaksbordje (das schijnbaar leuker en exclusiever eten dan gewoon uit een bakje van de action) en zeg dat het heel erg lekker is en helemaal voor haar. ik zet ot dan even opzij en ga naast sien op de bank zitten. ze neemt er dan hapjes van, omdat ik dat zo graag wil.

otje is zuivelfreak en verslaafd aan chemische snoepjes. ze eet zelfs snoepjes met zalm en andere vissen (van die vieze catsticks enzo). beetje gemalen prak op een bordje en tot pap roeren met kattenmelk. bij voorkeur een merk met suiker. dan ot op de zetel zetten en het hapje voor hapje met de vork aanbieden. zo heb ik otje door haar anorexia-periode toen ze net op de cb zat gesleurd. otje is erg gevoelig voor lieve woordjes en zachte aanmoedigingen.
tartaar vindt ze ook erg lekker, das ook 1 van de ultieme lokmiddelen. geen losse, maar van die rondjes. dan wel losgemaakt of geprakt met de vork.
[/quote]
Verstopping.... niet aan gedacht. Hemel. Hmmm.

Goed, ik ga dus weer boodschappen doen. Gek genoeg zat ik zelf idd al aan blikvoer ?!?!?!?! te denken.

Hmmmm
Gebruikersavatar
Door koekje
#1182566
hooo!
ik post ook eens wat, denkt ze gelijk aan een verstopping!  :P

met een verstopping is je kat echt duidelijk ziek en heeft stevige buikpijn. niet poepen is een symptoom, maar kotsen moet daar bijzitten, net als die buikpijn. en een bepaalde manier van uitrekken en niet optimaal bewegen en gasvorming in de buik.
sien heeft dit 2x gehad. de eerste keer was een vaste haarbal en de 2e keer een speeltje. tussen die 2 verstoppingen zat zo'n 3 weken. toen dus 3 weken later dezelfde symptomen zich voordeden, legde ik de link met weer een haarbal. maar dat vond ik zo onlogisch, want ik heb haar toen voor 1,5 week op een dagelijkse stevige dosis haarbalpasta gehad. ik ben toen niet direct naar de dokter gegaan, omdat ze de 1e keer een eetlustopwekker (valium?) kreeg waardoor ze zich overat en zieker voelde, want ze moest er meer van kotsen en de haarbal er met die injectie gewoon nog zat.
de haarbal is er met grote hoeveelheden (4x op een dag) haarbalpasta uitgekomen en het speeltje met een combi van cb en veel haarbalpasta.

bij een verstopping staat kotsen als eerste makkelijke herkenbare symptoom op de voorgrond. sien kotste een half uur na inname het eten er weer uit, wat ze er ook inkreeg.
Lo kotst niet, dus acht ik een verstopping niet waarschijnlijk.
Door verwonderd
#1182574
;D ;D ;D ;D

dank koekje dat je de symptomen hebt genoemd van een verstopping  ;)  ;D ;D ;D ;D

Kijk, zo leer ik weer wat  :)

Lo kotst idd niet. Nog niet mss hoewel ik er vanuit ga dat ze keurig de sardien er in blijft houden. Kuiken heb ik toch helaas voor kuiken weggekieperd want het lag al zo lang ergens in de gang te liggen  :-\

Als ze voor vandaag weer een paar happen CB eet en blijft zoals ze nu blijft dan hoop ik dat het met een paar dagen over is.
Door Too
#1182650
[quote="Lo"]

Als ze voor vandaag weer een paar happen CB eet en blijft zoals ze nu blijft dan hoop ik dat het met een paar dagen over is.
[/quote]

Zo is t Lo,  :-*

zieke beestjes maken je zo ontzettend ongerust..
Soms moet je ze ook even de tijd geven om er doorheen te komen, af en toe een klein hapje is ook eten
Als jezelf niet lekker bent hoef je ook geen hele maaltijden
Als t lukt haar aan t drinken te houden zou dat wel heel mooi zijn, lekker slobbertje [desnoods van een zakkie] of wat karnemelk/yoghurt met water

Sterkte met je patientje
Door verwonderd
#1182713
dank jullie wel  :)

heb haar yoghurt gegeven. was ik vergeten water bij te doen  :doh:
ze heeft het wel opgelikt, dat is tenminste weer iets!
Door flin
#1182776
nou Lo;

zittet net even bij te lezen...

temperatuur in de smiezen houden, en zolang er niet gekotst of gediaereedt (  ??? ) wordt,
  trekt ze't zeker wel hoor!

mocht dit wel gebeuren....lijkt 't na een tweetal dagen weer beter te worden, AB lijkt weinig te helpen, en anti-misselijk middelen lijken ook weinig uit te halen....dus of je dat er gelijk in wilt gooien?

vocht is heul belangrijk, (maar dat weet je al) en sja, eigenlijk denk ik: je kunt ze niet voor alles behoeden?

desalniettemin: sterkte!!  ;)
Door verwonderd
#1182991
@Flin: neh, zo je weet: ik ben niet zo van de ab en allerlei middeltjes:

Thuisgekomen een vrolijk rennende Lo, compleet met prrrrt ze kijkt me nu aan van he ik wil spelen, dus ik ga zo weer gooien met allerlei propjes en achter haar aan rennen...

Jawel, een haarbal gekotst, met nog nadruppels slijm.

In de kattenbak een poepje en 2 plasjes  :)

Eten lijkt ze nog niet te willen, ik denk dat ze eerder wil spelen.

Ik theelepel wel nog wat water naar binnen, want zij haalt vnl haar vocht uit vlees, ik zie haar nl nooit drinken  ::) maar dat is geen probleem in mijn ogen, zolang ik maar van die klompen uit haar kattenbak vis  ;D

Ik hoop op gewoon niet lekker en een dwarszittende haarbal, die eigenlijk niet eens zo enorm groot was, maar ja, je weet het niet he?!?

Zit me te bedenken: ik heb haar getemperatuurd met een achteraf gezien overdadige klodder vaseline, dat heeft ze wss toch opgelikt, mss daarom een haarbal?!?!

Maar goed, je weet het niet he en nee, je kunt ze niet voor alles behoeden...

Ik ga ff met haar speulen  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door