Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Truus
#1170994
Eerlijk ?....ik heb het gevoel dat de stress situatie in jouw huis mede de oorzaak is van Droops zijn ziek zijn en niet willen eten. Wees eerlijk..Droop voelt alles haar fijn aan en een dier is niet gek. Het is een cirkel waar jullie samen in zitten.
Je zegt beessies zijn heel belangrijk voor me en dat geloof ik ook wel maar deze situatie gaat zelfs ten koste van jou en van je kindje.
Is een kattenopvang geen optie waar Droop een hele gezellige tijd heeft en de nodige aandacht krijgt?Herplaatsen wellicht?
Het valt me op dat je op alles wat hier aangedragen wordt een weder antwoord hebt wat niet tot een oplossing leidt. Je zult tóch eens een beslissing moeten nemen want we zitten nu al pagina 13 en zo blijft het probleem bestaan.
Als ik lees dat het ten koste van jouw kindje gaat, baart me dat zorgen.
En nu hou ik er over op.
Door YaYa
#1171007
202Spots schreef: Ik lees 't zelfde als jij Danielle en het beeld wat ik heb is heel anders als wat jij ziet,
want ik vind dat deze kat dus wel lang genoeg heeft geleden....TE lang als je mij vraagd.
Wanneer het mijn kat was dan zou ik 'm dus zosnel mogelijk helpen met het enige en het laatste wat ik nog voor hem kan doen...hem vredig laten gaan....

En "houden van" betekend niet zolang mogelijk bij je houden...
houden van is ook "laten gaan".......




Ben het hier dus ook mee eens. Ik lees ook iets anders dan Danielle. Ik zie een oudere kat die al een tijdje gedwangvoederd wordt en het benauwd heeft. Spreeuw doet hartstikke goed haar best en zit gewoon met de handen in het haar omdat dwangvoederen niet echt helpt en Droop benauwd blijft. En door het dwangvoederen raakt hij nog extra benauwd. De da brengt ook niet echt uitkomst. Het klinkt als pappen en nathouden. En dat is een hartstikke moeilijke situatie. Om dan te zeggen dat Spreeuw nog maar door moet gaan met dwangvoeren, is wel heel makkelijk. Zeker als je ziet dat hij van het dwangvoeren helemaal buiten adem raakt. Kan me voorstellen dat Spreeuw niet goed weet waar ze nu goed aan doet.
Ik zou hem toch zoveel mogelijk zelf laten eten en maakt dan niet uit wat en proberen de medicijnen binnen te krijgen. Het wanneer wel/niet doorgaan blijft heel moeilijk. En zeker omdat je Droop niet ziet en kent. Spreeuw kent hem wel en op een gegeven moment is het wel duidelijk. Maar hoe en wanneer blijft moeilijk.
Spreeuw kop op en laat je niet gek maken door zo'n bericht. Je doet echt je best en dat vreet ook bij jou hopen energie en daarvan heb je helaas al niet teveel.
Door Kefraya
#1171040
Is er al gekeken naar longworm? Dat komt niet heel vaak voor bij katten, maar helaas wel steeds vaker. Daar kunnen ze behoorlijk benauwd van raken.
Het is volgens mij aan te tonen in de ontlasting, dus dat zou niet zo heel duur hoeven zijn en Droopy in elk geval geen extra stress bezorgen. Maar omdat het niet zo vaak voorkomt, kijken da's er vrijwel nooit naar.
Door danielle1980
#1171066
202Spots schreef: Ik lees 't zelfde als jij Danielle en het beeld wat ik heb is heel anders als wat jij ziet,
want ik vind dat deze kat dus wel lang genoeg heeft geleden....TE lang als je mij vraagd

o maar ik vind wel dat er lang genoeg is gewacht hoor en dat er teveel geleden is.
vandaar dat ik zeg dat er eens naar de da gegaan moet worden om wat gedaan te worden,
echter ik zou via bp nooit iemand adviseren zoals jij nu doet om een dier in te laten slapen,
zeker niet als er pas 1x naar een da was gegaan
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1171071
even voor alle duidelijkheid..
droop eet nu zelf he..
genoeg dus om op t gewicht te blijven waar hij al die tijd al op zit.. ook tijdens het dwangvoeren..
droop eet nu een dag of 4 zelf..

verder heeft de d.a. zijn hartje nogmaals gecheckt..
hij heeft geen ECG helaas..
maar hij vindt zijn hartje gewoon goed..

longworm vond ik wel een goeie.. en dus heb ik net gebeld..
droop is voor t laatst in mei vorig jaar ontwormt..
de d.a. gelooft niet dat dat het kan zijn..
en voor longworm kun je geen ontlasting opsturen om te onderzoeken..
dan moet je echt in de longen wezen..
maar ik ga preventief ontworming halen nog..
thanks voor de tip.. :)
Door danielle1980
#1171073
YaYa schreef: Ben het hier dus ook mee eens. Ik lees ook iets anders dan Danielle.
nou jij leest ook anders dan dory :P

maar goed ieder wat die wil...

ik ben dit topic helemaal zat en net als truus denk ik ook dat die kat zo en zo stress heeft door lyda zelf of door de situatie.
pfffffff

er word veel te veel gel*lt maar veel te weinig gedaan, ja halfzachte dingen en dan weer niet en dan weer wel,
ze doet gewoon maar wat en vervolgens reageert ze t op dr kind af zegt ze ZELF letterlijk, nou ik zit me behoorlijk op te naaien dat iemand dat zo maar neerzet en verbaas me dat iedereen nu zo stil is daarover ::)

nou weet je het is dat ik zoveel pb-tjes enz over dit topic heb gehad, die vinden dit ook niet kunnen enz.
maar dit me zo op te fokken dat ik nu wel begrijp dat mensen zich dus afmelden op bp omdat ze geiriiteerd enz raken.
maar ik ga gewoon dit topic negeren, dan fok ik me ook niet meer op ::)
Door Mevroi Kruim
#1171081
Danielle, dat lijkt me een goed idee, niet meer reageren. Ik geloof niet dat het nuttig is, voor iets of iemand, om hier over de rug van Lyda en Droop nog te gaan ruziën. Het is heel moeilijk om een oordeel te geven op grond van wat iemand schrijft, we hebben de kat niet gezien, we hebben niet gezien hoe Lyda het doet en ik denk dat we beter wat terughoudend kunnen zijn met onze (ver)oordelen.

Ik zou graag iedereen willen verzoeken om de discussie hier zakelijk, constructief en zo mogelijk oordeelsvrij te houden. Iedereen mag uiteraard een mening hebben maar een mening is niet hetzelfde als een veroordeling. En veroordelingen op grond van naar mijn idee onvoldoende informatie dragen, alweer naar mijn mening, niets bij aan een oplossing.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1171082
danielle1980 schreef: o maar ik vind wel dat er lang genoeg is gewacht hoor en dat er teveel geleden is.
vandaar dat ik zeg dat er eens naar de da gegaan moet worden om wat gedaan te worden,
echter ik zou via bp nooit iemand adviseren zoals jij nu doet om een dier in te laten slapen,
zeker niet als er pas 1x naar een da was gegaan
meis..
ik ben nu voor de 3de keer naar de d.a. geweest...
gisteravond dus voor de 3de keer..

ik geloof dat er gedacht wordt dat ik een zieke kat in een kamertje douw..
ga zitten klagen dat ie niet beter wordt zonder dat ik wat doe..  ???
die mensen worden zo langzamerhand krankjorum van mij met mijn gevraag en gebel..

even voor alle duidelijkheid..
droop is gisteravond dus voor de 3de keer geweest..
en de d.a vindt zelf op dit moment euthanasie uitgesloten..
omdat hij niet ziek genoeg is daarvoor..
hij is ietsjes opgeknapt.. helaas minder als dat de bedoeling was..
maar hij is niet zo ziek dat hij wegkwijnt..

ik besef dat t moeilijk is voor jullie om t in te schatten..
je moet het hebben van mijn verhalen..
maar droop is echt geen hijgend hert..
maar hij is nu snel buiten adem.. en ja.. hij heeft moeite om rustig te ademen..

en over mijn persoonlijke situatie..
jeroen neemt vanaf dinsdag een week vrij en komt me hier helpen..
halverwege gaat sano met pappa mee voor een dag of 4..
alles wordt in t werk gesteld om droop weer op zijn voetjes te krijgen..
want een kat in laten slapen omdat mamma t niet meer trekt.. ga ik ECHT niet doen..

de reden dat het nu al pagina 13 is.. is omdat ik steeds ben blijven vertellen hoe t gaat..
en ik waardeer heel heel erg.. dat jullie meedenken..
maar sommige dingen wordt overheen gelezen of niet juist geinterpeteerd..
daar kan ik natuurlijk niks aan doen..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1171085
t doet me echt verdriet om dit soort dingen te lezen danielle..
ik ben een open en eerlijk mens..
dat er over gepbt wordt.. dat zal me een rotzorg zijn..
als mensen zich afmelden omwille van mij..
so be it..

doe maar een slotje op dit topic..
ik hoef geen tips meer..
bedankt voor diegene die heeft meegedacht..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door