Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1158093
Mwaaah gokje , na je beeldende beschrijving van t leven in A'dam ... met opzet regelmatig [eens per 14 dagen is ook regelmaat ;D]
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1158300
droop heeft net zijn dwangvoertje weer gehad..
hij lijkt steeds dunner te worden.. of misschien is dat optisch bedrog.. ik weet t niet..
vanmiddag ging hij er op zitten kauwen alsof hij het toch wel lekker vond..
nu kauwde hij in paniek..
niet bij iedere klodder.. maar wel een keer of 5..
alsof hij erin dacht te stikken.. terwijl dat niet kan..
hij krijgt beetjes van 2 of 3 ml per keer.. niet te diep achterin zijn keel.. en hij heeft alle ruimte om te slikken en te kauwen als hij wil..

t gekke is ook.. dat hij het dus heel benauwd heeft..
maar hij gaat wel in een wokkel liggen als hij geaaid wordt..
dus met zijn kop links en zijn poten rechts..
als er iets mis zou zijn met zijn longen zou hij dat niet doen denk ik..
dus denk ik nu.. samen met dat paniekerige kauwgedrag..
zal t in zijn koppie zitten??

morgen de d.a. nog maar eens bellen..
ook vragen wat ik kan doen als het in t weekend onhoudbaar wordt..
ik zou t prettig vinden als ik hem dan kan bellen.. en niet eerst t hele verhaal hoef uit te leggen aan een weekendarts..
kan me ook voorstellen dat die dan niet over zouden gaan tot euthanasie zonder eerst zelf gekeken te hebben..
naja..
eerst morgenochtend maar weer zien..

hij plast wel.. kleine plasjes..
maar poepen heeft hij nog niet gedaan..

arme ziel..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1158502
de d.a. gebeld over droopy..
we kijken t dit weekend nog aan..
maar het vermoeden is dus óf een longtumor.. maar dan is t wel raar dat hij nog in een wokkel gaat liggen rollebollen als hij geaaid wordt..
óf iets tussen zijn oren..

sjucht..
daarna zouden we een foto kunnen maken nog.. maar hij heeft twijfels over of dat zin heeft..
want als we idd een longtumor aantreffen.. heeft droop in de stress gelegen op niks af..
iets anders kan de d.a. niet bedenken..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1159055
bij de da wel.. hier niet meer.. hij ligt wel pal voor t kacheltje steeds..

ik heb net gourmet gold voor meneer gekocht..
en ja verrek!!! hij ging eten!!!
2 stukjes.. en na een paar keer moeizaam en paniekerig kauwen stopte hij er toch mee..
hij heeft ook katmilk..

best kans dus.. dat hij wel wil eten.. maar dat er een bloeding ofzo is opgetreden in zijn koppie..
ouwe pruts heeft dat ook een tijdje gehad..
die moest ik ook een paar dagen dwangvoeren.. en toen durfde hij weer..
maar die sloeg echt zijn klauwen in je knieen als hij iets in zijn bek kreeg..

naja.. wie weet..
maar droop is nog erg benauwd..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1160346
nou..
ik weet t nog niet allemaal..
maar even een update..
hij eet hele kleine beetjes zelf..
maar het moet echt een papje zijn.. anders moet hij t niet..
en t gaat echt met lange tanden.. en langgggggggg niet genoeg om voldoende energie te krijgen voor t normale leven van een kat..
zelfs niet als hij daarbij in de badkamer opgesloten zit..
gister heb ik hem de kans gegeven zelf te gaan eten door hem niet te dwangvoeden..
hij vindt het nl verschrikkelijk.. en ik zat er even doorheen..
dus heb ik voldoende eten neergezet..
maar helaas heeft hij amper een klein bakje gourmet gold gegeten..
volgens mij niks gedronken.. zelfs geen cat milk..
dus vanmorgen maar weer een dwangvoeding erin..
wat me wel opvalt is dat hij alle d.v. erin hielt.. hij probeerde het er niet uit te werken zoals de eerste paar keer..
er is ook geen drupje gemorst..
maar ik kan hem moeilijk de rest van zijn leven dwangvoeren en in de badkamer houden..  :-[

zijn ademhaling is nog niet verbeterd.. en volgens mij ook niet verslechterd..
ondanks dat hij wel in een wokkel kan kroelen zonder benauwd te worden..
kost d.v. heel veel energie.. en moet hij echt een paar minuten heel erg uitpuffen en zwaar ademen om op adem te komen..
ook als ik hem op een bepaalde manier op mijn schouder leg.. (hij wil graag op je schouder hangen)

pumba.. zijn zusje eet ook veel minder dan normaal..
zij wil nu niet eens meer een kuikentje.. terwijl ze daar normaal een moord voor doet..

maandag laat ik toch een foto maken van droop..
ik wil weten waar ik aan toe ben.. en of het d.v. en de badkamer ooit enig vooruitgang zal geven..
en heel misschien.. heeeeeeel misschien.. moet ik er maar over denken om zowel droop als zijn zusje pumba in te laten slapen..  :'(
als ze samen gaan.. heeft toch wel iets moois vind ik..
of moet ik pumba de kans geven om haar leventje verder nog te leven??
ze is nog niet aan haar eindje.. maar ze is wel ongenezelijk ziek..

wat een moeilijke beslissingen!!!!!!
Door Frummel
#1161944
Pfff wat een ellendige situatie  :'(
Heb helaas geen gouden tip voor je maar wil je toch even een hart onder de riem steken.
Ook al reageer ik niet veel ik lees wel mee over het wel en wee van de beestjes.
Vind het zo knap dat je voor al de poezebeesten, kiek, sano en jezelf zorgt,
heb zelf een weekje op 4 katten gepast en das geen kattepis,
:bigarmhug:
Door Mevroi Kruim
#1161994
Het valt niet mee meid!
Ik kijk zelf naar de kwaliteit van leven, voor zover ik dat kan beoordelen. Neemt dat zodanig af dat ik denk dat het niet leuk meer is, en het is sowieso een aflopende zaak, dan vind ik het tijd voor de laatste spuit. Mijn ervaring is dat ik het meestal te lang uitstel, achteraf en met een wat nuchterder oog bezien. Als een dier alleen nog maar in een hoekje naar de muur ligt te staren en niet meer eet, en je weet dat het niet beter gaat worden, dan zou ik zelf niet langer doortobben. Idem voor een dier met pijn, ik ga dan zelf niet met pijnstillers in de weer om nog te rekken, ik vind het dan genoeg geweest.
Is er nog wel een reële kans op herstel dan is het natuurlijk een ander verhaal, dan douw ik ook wel door met bv dwangvoeren. Ik heb Kruimel ooit 2 weken gevoerd toen ik ervan overtuigd was dat het goed ging komen, en dat klopte ook.
Maar als mijn moeder helemaal stopt met eten dan gaan we dus niet dwangvoeren ...
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1162155
fijn dat jullie nog meelezen en mee denken..
ik voelde me wel een beetje alleen..  :-[

vanavond om kwart voor 7 gaan we toch nog een foto maken van droop..
ik vind het heeeel moeilijk uit te vogelen wat ik nu moet met hem..
als het niet duidelijk wordt wat er nu is.. dan ga ik nog door met dwangvoeren.. ook al is het NIET handig.. zon kat in de badkamer..  :-X
maar als er een tumor zit.. dan houdt t op vanavond..
want veel beter als dit zal hij dan niet meer worden denk ik..
vanmorgen zag ik wel dat hij een groot deel van een gourmet gold blikje zelf had gegeten..
en juist dat maakt t zo moeilijk allemaal..
ik vind nog steeds dat het niet veilig genoeg is om hem weer bij zijn broertjes en zusjes te zetten in de bijkeuken..
want ik vertrouw er niet op dat hij dan weer netjes zijn gewone hoeveelheid gaat eten..
maar hij eet nu wel zelf.. al is het lang niet genoeg..

ik ga me maar niet blind staren op dat ene blikje..
maar ik ga maar gewoon kijken naar wat er vanavond uitkomt..
de ab injectie die hij gekregen heeft werkt 2 weken..
het is niet de sterkste ab die er is.. maar het zou toch verbetering moeten brengen..

vanavond zal ik hopelijk meer weten..
en anders moet ik nog doorzetten.. want om hem nu in te laten slapen zonder aanwijsbare oorzaak voor zijn ziekte.. gaat me weer te ver..
ook al is dit eigenlijk boven mijn grens van kunnen..
vanmorgen zat ik goed stuk moet ik eerlijk zeggen.. en moest sano dat bekopen..  :'(
ik wil dat niet.. ik wil mijn tekort aan energie en overlopende emmer niet op hem afreageren..
maar katjes in laten slapen die nog een kans hebben gaat me ook te ver..

nu gaat t wel weer met me..
maar het moet niet al te lang duren..
pff..

@ olga..
jouw beredenering van jouw moeder kan ik me helemaal in vinden hoor..
echt wel..
maar vooralsnog zit ik nu een beetje in dezelfde situatie als jij met kruimel..
ik geef droop nog een week als er geen aanwijsbare reden is.. tot zo lang moet ik het maar vol zien te houden..
anders had ik maar niet aan beessies en kindertjes moeten beginnen..
eigen schuld dikke bult..
maar als hij daarna nog niet zichzelf op gewicht kan houden.. houdt t op..

:-*
Door YaYa
#1162165
Sterkte vanavond Lyda. Dit zijn geen leuke dingen om alleen te doen en zeker niet als je weet dat je misschien een beslissing moet nemen. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door