Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Marieke
#122861
Wie heeft er ervaring met een kat met bronchitis? Houdt de kat er iets aanover (na genezing), een gevoeligheid ofzo?

Een van mijn kittens heeft het, gelukkig ben ik er op tijd bij. Hij krijgt nu een antibiotica kuur van een aantal dagen. Hij eet, drinkt, slaapt en speelt, dus verder is er niks aan de hand. Ik hoop binnen een aantal dagen verbetering te zien.
Door Loeka
#128006
De kat van de buren van mijn ouders heeft bronchitis van jongs af aan al. Nu nog steeds. Zo ver ik weet komt hij daar nooit meer vanaf. Af en toe heeft hij het erger en dan krijgt hij weer medicatie.

Hoe het precies allemaal zit weet ik ook niet...

Groetjes
Gebruikersavatar
Door Nitus
#128013
Volgens mij heb je bronchitus en chronische bronchitus, dat laatste krijg je als je de eerste bronchitus verwaarloosd of niet goed laat genezen, door bv te snel met de antibiotica te stoppen. Tenminste zo werkte dat bij mij :(, maar ik denk dat dit ook voor katten opgaat.
Door Esther2
#128046
Hoi,

Al mijn katten hebben wel eens bronchitus opgepikt. Een paar jaar geleden heerste het erg, het gaat nu al een paar jaar goed hier.
Allemaal hielden ze er na de antibiotica gelukkig niets meer aan over, behalve ééntje. Deze hebben wij verwaarloosd gevonden en had toen bronchitus en is nu altijd nog wat verkouden, zeg maar chronische bronchitus.
Hij niest vaak, ;)piept altijd en zijn neusgaatjes zitten altijd vol met prut, wat ik weghaal met een wattenschijfje en wat boorwater. Hij is verder niet besmettelijk naar de anderen toe en als hij niet teveel de trappen op en af rent, gaat het goed met hem!
Door Marieke
#130257
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb de kitten nu op een ab-kuur van 10 dagen gehad. Na deze kuur hoeste hij aantal dagen heel af en toe nog wat (2x per dag ofzo, verder geen pruttelende ademhaling). Sinds een dag of 2 hoest hij helemaal niet meer, dus ik denk dat dat hoesten vooral van de laatste schoonmaak was.
Ik hoop dat dit nu het einde is van het brochitis verhaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door