Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Henkje
#1110571
Hoi,

een keer in de zoveel tijd ga ik even met de vlooienkam over de katten heen. Het viel me op dat Ronja erg veel huidschilfers had, roos dus. Bij de andere katten vond ik helemaal niets. Ze heeft ook een wat vettere huid dan de rest.
Toen ze nog brokken kreeg (in haar donkere asiel verleden) had ze dit ook al. Ze krabt ook niet meer dan de andere katten, heeft nergens last van. Is dit gewoon haar huidstructuur? Ik neem aan dat het ook niets erg is, sommige mensen hebben ook sneller roos ofzo.
Ik vroeg het me alleen af :)

Groetjes, Esther en Ronja
Door Mevroi Kruim
#1110757
Goh, grappige vraag  :D nooit zo op gelet eerlijk gezegd!
Ik zou zo denken dat het idd verschilt per kat, net als bij mensen. Bij honden merk ik iig wel duidelijke verschillen, nou hebben die wel verschillende soorten vachten maar ook van hetzelfde ras heeft de ene hond een vettere vacht dan de andere. De paardjes trouwens ook.
Door Henkje
#1110909
Ja dat is waar. Maar de paardjes die hier buiten staan, hebben een vettere vacht dan die binnen staan. Deze kat komt (nog) niet buiten.
Ik vind het ook niet zo erg, ondanks dat Ronja zwart is, zie je gelukkig geen roos :) anders krijg je zo'n foute 'head and shoulders reclame'-visioen!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1110978
misschien eens wat vaker vette vis voeren. sien heeft dat ook wel eens als ze langere tijd (vanaf 3 weken en langer)  weinig vis heeft gehad. of als ze weer eens cake heeft gejat.
ot eet amper vis, en die heeft nooit roos. ik denk dat het ook wel per kat verschilt. (of het valt bij ot minder op omdat ze primair wit is)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door