Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Judith
#115669
Hallo allemaal.
Ik heb pas een nestje gehad van 2 maine coon kittens die allebei snel dood zijn gegaan. Het was voor de moeder poes haar eerste nestje, ook voor de kater. Het was best een zware bevalling , ze had al 2 uur sterke pers weeën en er gebeurde maar niets. Ik heb toen de Da gebeld en die zei dat wordt een keiersnee. Ik moest om 3 kwartier later langs komen maar een half uur daarna werd de eerste geboren en een uur later de tweede. Ik zag gelijk al aan de eerste dat hij niet goed was, hij had een heel lang smal hoofd en trok zijn voorpootjes helemaal krom en over strekte zijn achter pootjes het zag er spas'tisch. Hersenletsel van de geboorte dacht ik. Te lang in het geboorte kanaal gezeten. Hij heeft maar een paar uur geleefd.De tweede had een ontzetende knikstaart wel op 3 plaatsen en het was ook nog een erg kort staartje. Ik heb navraag bij de foksters van de ouders gedaan en het kwam niet in hun lijnen voor. maar dit kitten deed het goed kwam 10 gram per dag aan. Maar op de 3de dag begon hij te kwijlen heel zijn borst was nat en wilde niet meer drinken, ook niet uit een flesje. Ik zag dat hij ook 1 zo'n gestrekt achterpootje had. Deze is ook 's nachts overleden. Ik heb ze allebei in de tuin begraven. Dit is nu al 2 weken geleden en het blijft toch maar in mijn hoofd spoken wat het geweest kan zijn. Ik heb er nu spijt van dat ik ze niet heb laten onderoeken.
Ik las bij de DA eens een artikel over Febreze en dat iemand toen ook een nest kreeg met bot afwijkingen.
Nu heb ik de laatste tijd omdat mijn kater het nodig vind om binnen zijn terein op mijn bank af te zetten ook gespoten met een vergelijkbaar middel.
Of zou het misschien aan het voer hebben gelegen?
Herkent iemand dit verhaal?
Is dit stom toeval of............? ???
Groeten Judith
Gebruikersavatar
Door sylvia
#115703
Het lijkt me eerder een erfelijke afwijking of misschien woon je in een gebied waar landbouwvergif wordt gebruikt. Dat febreze verhaal zou ik laten voor wat het was wantt dan zouden zwangere vrouwen ook last moeten krijgen van dit middel. Knik staarten zijn al een grote indicatie voor grote gebreken aan de rest van het skelet en daaraan verbonden ook hartklachten als ik het niet mis heb. Dat de eigenaren van de ouders zeggen dat het niet voorkomt in hun lijnen kan A. kloppen omdat het puur de combinatie is of B. wel voorkomen maar never nooit dat ze dat toegeven.
Ik zou in iedergeval als je haar weer laat dekken niet laten dekken door dezelfde kater of een kater uit dezelfde lijnen maar een geheel andere bloedlijn nemen.
Als het dan weer voorkomt zou ik je poes nooit meer laten dekken.Jammer inderdaad dat je geen sectie hebt laten doen.
Door Lizzy
#115709
Hoi Judith, ik denk niet dat het met de Febreze te maken heeft. En voeding lijkt me ook sterk. Wat geef je?

Ik denk ook eerder dat je moet denken aan een genetische afwijking. Of pure pech....

Het is in ieder geval minimaal heel erg rottig voor je, dat het zo afgelopen is... Sterkte.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door