Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1085604
jeetje zeg!

hoe oud is Simon?

1 maal in de 3 maanden last van z'n blaas is wel heel vaak zeg!

  is er steeds geen bacterie blijven hangen, en steeds niet de goede ab kuur gegeven?
oh, bah, 't is allemaal achteraf gepraat natuurlijk, en sterkte met 't verloop en herstel na de operatie!

'k ga ook voor rauw met ekstra vocht blijven geven, en die ph blijven controleren;
  katten kunnen zow goed pijn verdonkeremanen, dat je vaak laat bent met 't ontdekken van 'n echt probleem :(

nogmaals; sterkte en knuf voor Simon
#1085686
Bedankt voor jullie reacties....

Nou ik ga in ieder geval niet over op de brokken.
(Hopelijk kan ik de DA ook overtuigen....is namelijk niet mijn sterkste kant....)
Welke KVV zouden jullie proberen?
Ik voer nu steeds Carnibest, maar dan wel alle varianten.
Ik wilde nu eens proberen om alleen de diabetes en evt de natuurvariant te voeren.
Het barfen vind ik moeilijk, ook omdat ik nog drie andere katten heb waarvan er twee moeilijke eters bij zitten, ik was juist zo blij dat ik ze nu alle vier op de carnibest heb gekregen hihi...
Verder vind ik het heel ingewikkeld en ben ik bang dat ik fouten maak waardoor de verhoudingen zoek raken.


Simon is van mei 2001, dus hij is nu 8,5 jaar oud.
#1085699
Belangrijkste is dat je de pH kunt meten. Die moet je in de gaten houden.
Kwa KVV zijn Bandit en Bibi goede opties en eventueel met appelazijn en vit C, afhankelijk van de zuurgraad.

Ik heb wel eens katten die ik tijdelijk op de S/D zet (uitsluitend blik) om daarna, als de zuurgraad goed is, weer terug te gaan naar vers. En dan de zuurgraad blijven controleren.
#1085798
Hey dat is ook een optie om even de SD uit blik te voeren om zo de zuurgraad goed te krijgen en daarna over op KVV.

Appelazijn heb ik geprobeerd maar dat ging niet.
De cranberry gaat wel goed.
Kan dat cranberry ipv appelazijn?

Ik heb net de arts nog gesproken en het gaat goed met Simon.
Hij heeft nu nog een catheter om hem te helpen bij het plassen.
(alles is namelijk helemaal Beurs)
Zodra hij zelf kan plassen mag ik hem ophalen.
#1085859
Ik heb Oscar Bandit dieetvoer gegeven tot het gruis weg was en toen overgezet op Bibi. De Bibi aten ze hier beter dan Carnibest. Vanuit Bibi heb ik ze nu helemaal op vers vlees en dat ging best makkelijk. Ik had het al es eerder geprobeerd toen ze CB aten, maar toen lukte het voor geen meter  ;D. Bibi/Bandit zien er ook beter uit dan Carnibest vind ik...
#1086163
Simon kan nog steeds wat prositieve vibes gebruiken...
De urinebuis zo nu zo beurs (door de operatie en de spoelingen) dat hij gezwollen blijft, hierdoor verkleeft de wand ook.
Hij heeft nog steeds een catheter, ik hoop dat het snel beter met hem gaat....
Ik mis hem onwijs.....

Afbeelding
#1091403
Ik durf nu eindelijk te schrijven dat het goed met Simon gaat.
Hij heeft sinds donderdag nacht geen catheter meer en gelukkig kan hij sindsdien zelf plassen.
Het is alleen spannend of er geen verkleving van de urinebuis plaats vind.
Dit is namelijk moeilijk te zien.
Zijn blaasontspanners zijn gaan van 3x naar 2x per dag dus das ook mooi.
Eigenlijk ben ik dus heel positief.
Ik hoop gewoon dat hij vanaf nu geen steenjes meer krijgt en dat hij gewoon lekker kan plassen :)

Grappig hè... dat je blij bent als je een klein straaltje hoort als je kat aan het plassen is.
Ik wil jullie bedanken voor jullie medeleven en alle positieve vibes.
Ik vind het een fijn forum.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door