Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#1083698
onze kater van 2,5  klinkt sinds kort schor eerst miauwde hij nog ,maar sinds een paar dagen maakt hij een brommend/gromend geluid wij noemen het
gek scheerend hij krijgt de baard in zijn keel  .
maar is dit iets wat vaker bij katten voorkomt of moet ik maar eens naaar de DA?
:(  gr jet
Door jet
#1084991
ben vanmorgen naar de DA geweest  Indy zijn keel was erg rood,volgens de DA is het een bacterieële ontstekking
Indy de kat heeft 2 prikken gehad waaronder antibiotica moet na het weekend verbeterd zijn
anders gaat ze kat onder narcose brengen en  kijken of het een grassprietje is die dwars zit.
hoppelijk is dit niet nodig maar we wachten af

ge jet ;)
Door xlaurax
#1085071
Simon had toen hij een kitten was ook moeite met miauwen, was eigenlijk heel schattig  :smitten:
Bij hem bleek er inderdaad een grassprietje in de weg te zitten.
Hopelijk knapt Indy snel weer op.
Door jet
#1092292
Indy bromt nog steeds ,ik had vanmorgen eigenlijk naar de DA willen gaan ,maar hij heeft vanmorgen ::) gegeten stom van mij.
Want ik dacht er te laat aan dat hj misschien wel nuchter moest zijn voor de verdoving,toch maar even gebeld en inderdaad moet hij 12 uur van te voren nuchter zijn .
Dit i.v.m het overgeven als ze onder narcose zijn en dan kan hij stikken in zijn eigen braaksel.
Nu heb ik daar een vraag over als ik vanavond tussen 5 uur en 6 uur eten geeft,
en ik morgenochtend om 11 uur naar de DA gaat is het eten van de avond ervoor dan al verteerd of met andere woorden is het dan veilig.,

;) groeten jet
Door Too
#1092298
Ja hoor volgens mij wel, ik kreeg dit schema ook van de da ,voor de sterilisatie - na 18 uur niet meer eten
Succes morgen!
Door jet
#1097974
we zijn vorige week naar de DA geweest,de uitslag was geen grassprietje,maar wel een rode keel en een slijmprop die hebben ze verwijderd,
Indy heeft daarvoor een injectie gehad met antibiotica ,en een slijmoplossing en pijnstillers waarvanm hij gistern de laatste gekregen heeft.
Maar het is nog niet weg ,ik weet niet wat ik er verdaan kan doen hij is speels eet goed poept goed dus weet iemand ng raad ?

::) jet
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door