Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1075806
Ik neem aan, dat je deze hebt:

Afbeelding

Geloof dat er op staat, dat aan 1/3 blik een hond van 5 kilo genoeg heeft.
Ik heb er Roosje ook mee gedwangvoederd, en verdomd, ze vond het lekker.
Ze heeft het er ook nog, mede, 1 1/2 jaar extra door uitgehouden.  ;)

En dan maar echt ALLES proberen, medelijden is nu even niegt am frage zullen we maar zeggen.
Desnoods draai je hem in een handdoek, dekbedovertrek; hij MOET eten.

Sterkte, ik weet wat een ellende het is. :(


Panth.
Laatst gewijzigd door panthera op vr 24 okt 2008, 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#1075811
Borke schreef: Hij heeft net misschien een eetlepel van het krachtvoer opgelikt van de dierenarts, meer wilde hij niet.
Verder heb ik hem in 2 sessies ongeveer een eetlepel Bandit in de bek gestopt, meeste keren wilde hij het zelf wel slikken. Het eindigde telkens als hij niet meer wilde en dan stopte ik.
Als ik hem dan door wil voeren, moet ik hem in de houtgreep nemen en dan lukt me daarna niets meer, dus dat doe ik niet.

Vannacht laten we hem alleen in de werkkamer, dan kunnen we zien of en wat hij eet en op de kattenbak doet.
Met zijn plashistorie - hij heeft heel wat meubels verpiest - durf ik het niet aan om hem mee te nemen naar onze slaapkamer.
Leo en ik zitten nu bi jhem in de werkkamer en hij ligt languit op de dikke hondendeken.

Tja hoeveel zou een kat minimaal binnen moeten krijgen...?
dit is al heel goed meis!!!

die hills dwangvoeren deden we bij de d.a. wel met water aanlengen.. maar heel weinig..
je moet het in het bekje spuiten en niet helemaal achterin.. gewoon op de tong..
ze moeten zelf slikken maar dat lukt meestal wel..
maar als t gaat zoals je het nu doet.. is het niet belangrijk hoeveel hij binnen krijgt..
alle beetjes zijn ok!

meestal als ze de smaak te pakken krijgen.. komt t wel weer goed.
#1075824
Ik heb bij katten met dwangvoeren ook de ervaring dat kleine hapjes voer in de bek stoppen desnoods de keel wrijven om slikreflexen op te wekken het beste werkt.

kat in handdoek wikkelen, op je knieën op de grond gaan zitten en de kat tussen je benen houden, dan heb je twee handen vrij. Ik hoop dat hij er snel weer bovenop is.
#1075828
Vanochtend is TC nog steeds meer geinteresseerd in zijn omgeving, maar Bandit eten of dieetvoer DA - niet dus...
Ik prop telkens 3 kleine balletjes in zijn bek ter grootte van een halve afgestreken theelepel, dus het schiet niet echt op.

Vanochtend iets anders geprobeerd: een blikje Shiny Cat van Gimpet, 83% vocht smaak tonijn/garnaal, 85 gram. Ruikt heel sterk.
Hij was heel geinteresseerd en heeft er ik denk een 1/4 van zelfstandig gegeten, daarna wilde hij niet meer.

Ik ga straks maar eens wat rauwe vis of gekookte vis proberen te geven, ik denk dat het nu niet uitmaakt wat hij eet als hij maar eet.

Pffft ik hoop zo dat dit gaat lukken!
#1075833
Borke schreef: Vanochtend is TC nog steeds meer geinteresseerd in zijn omgeving, maar Bandit eten of dieetvoer DA - niet dus...
Ik prop telkens 3 kleine balletjes in zijn bek ter grootte van een halve afgestreken theelepel, dus het schiet niet echt op.

Vanochtend iets anders geprobeerd: een blikje Shiny Cat van Gimpet, 83% vocht smaak tonijn/garnaal, 85 gram. Ruikt heel sterk.
Hij was heel geinteresseerd en heeft er ik denk een 1/4 van zelfstandig gegeten, daarna wilde hij niet meer.

Ik ga straks maar eens wat rauwe vis of gekookte vis proberen te geven, ik denk dat het nu niet uitmaakt wat hij eet als hij maar eet.

Pffft ik hoop zo dat dit gaat lukken!
Ik ga voor je duimen
#1075839
Dat hij weer wat uit zichzelf gegeten heeft, is in ieder geval ontzettend positief! :D
En dat hij maar kleine beetjes achter elkaar eet is niet erg, dan heeft ie gewoon veel eetmomenten op een dag. Alles wat naar binnen gaat is een overwinning meid!

Ik duim dat hij nog verder op gaat knappen en weer helemaal de oude wordt!
#1075846
Net nog even gekeken of rauwe vis zijn interesse heeft, maar daar wilde hij niet aan likken, dus dat is het dan niet.
Straks maar wat vis koken rond het middaguur.
Ik denk dat ik om het uur maar even kijk of hij iets wil en zo niet er dan een theelepeltje Bandit in prop. Dan blijft hij in ieder geval slikken.

Vannacht heeft hij niets op de bak gedaan (hij was alleen opgesloten) maar de anderen ook niet, dus tja... en met een lege maag zal er ook weinig uit komen denk ik.
#1075890
TC heeft net nog en beetje van het blikje Gimpet Shiny Cat vis gegeten, ik denk dat hij vanochtend zelfstandig 2/3 van die 85 gram heeft gegeten.
Voedingswaarde is nihil denk ik, het is voor 85% vocht, al zitten er wel een paar echte garnaaltjes in.
Ik bedenk me net dat ik nog rauwe cocktail garnalen heb liggen, misschien lust hij die wel... straks maar even proberen.

Na zijn vrijwillige maaltijd heb ik er nog een volle koffielepel in kleine porties met Bandit in gedaan, dan heeft hij tenminste nog iets met een beetje voedingswaarde binnen gekregen.

TC heb ik vanochtend om 7.15 uur op het aanrecht gezet, zodat de vrijages van Sofi hem bespaard blijven.
TC zit graag 's ochtends op het aanrecht of ligt onder de grote lamp die aardig wat warmte afgeeft.
Haley en Cheri kwamen meteen aanstormen toen ze die vis roken, dus die heb ik maar even elders opgesloten totdat hij klaar was met eten.
#1075896
Ik hoop dat hij snel weer zelf gaat eten en weer het mannetje is :-*

Is de bandit misschien van andere datum/productie dan je de dagen/weken ervoor gaf? Ik heb het namelijk ook gehad met mijn nier kat, weigerde ineens te eten en was ook vrij snel behoorlijk ziek zonder aanwijsbare reden, bibi van een andere datum at ze daarna wel weer, maar die bewuste datum dus niet, dus voor haar was er duidelijk iets mee (terwijl mijn andere 2 katten het prima aten).
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door