Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#1057544
    't was niet m'n bedoeling om een hangend-kopjes-syndroom te creëren...
dat heb 'k hier gelukkig nooit gezien...

  m'n aanzet was om de optimale vachtjes weer terug te krijgen, en idd 't liefst zonder toevoegingen in pilvorm, voorlopig houd ik toch even de vit-b ernaast, (al weet 'k van m'n poelier dat de duiven en kwartels vers van de pers zijn, en bij mij dus nooit langer dan een week in de vriezer liggen, alhoewel 'k nergens kan vinden na hoeveel tijd die b-tjes miniem zijn) en kijk of dit wat doet voor de vacht, daarnaast dus ook de ekstra (grrr toetsenbord) visolie

niet om m'n katten af te branden;
maar 't zijn natuurlijk wèl kneusjes, met zo'n halve vacht, en flink doorgefokt, dus miss hebben ze dan baat bij die ekstra vitamine?

ohw, en 7 van de 10 krekels zijn op...
'k mag niet lachen, maar doe 't toch....'t was errug vermakelijk; zowel voor de katten als voor ons...( en voor de krekels wat minder, maar een snelle hap=weg)

er wacht nu nog een flinke sprinkhaan...
    in 'n doorzichtig doosje, wat nu zo ongeveer de kamer doorgemept wordt.... :-X
Door flin
#1057563
hmmm,...grote sprinkhaan was rap op...hij kreeg niet eens de tijd om te sprink-en

  kortom....voor herhaling vatbaar...en een mooie aanvulling op 't menu ...als dit zo voortzet, kan 'k de vit-b pillen opzijschuiven...
Door flin
#1057569
de locale dw idd; die verkoopt ook slangen, harige spinnen en agamen....

'k was bang dat 'k aan een vol doosje sprinkjes vast zou zitten,
maar hij had er geen problemen mee om een miks  te maken, van vanalles en nog wat 

    't was in tijd wel sneller opgegeten, dan 'k m'n euri kon pakken om af te rekenen....  >:(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1057900
Hekate schreef: Hmmm, hangende kop als teken van vitamine b tekort...

Hoe snel ontstaat dat en hoe snel is dat weer weg?


Een tijdje geleden heeft mijn kater zich 1 avond lang heel vreemd gedragen. Hij lag als een dweil op de grond. Leek nauwelijks te willen bewegen. Liep met zijn buik schuifelend over de vloer als het ware. Toen ik hem optilde en bij me neer zette op de bank ging hij heel voorzichtig weer terug naar de vloer.

Ik dacht eigenlijk dat hij ergens heel erg van geschrokken was terwijl ik er niet bij was eerder die avond. (Ik was bij vrienden geweest) Ik heb hem gewoon eten gegeven en de ochtend er op was alles weer ok. Als hij toen zich nog vreemd had gedragen was ik zeker met hem naar de dierenarts gegaan.

Is dit ongeveer wat bedoeld wordt? :-\
Dat is moeilijk te zeggen. Ik heb het wel eens gezien bij een kat die een dag niet gegeten had. Maar dat gebeurt maar heel zelden. Dorgaans gebeurt er niets na een dag niet eten.
Door Hekate
#1057912
Ok, gelukkig maar. :)

Dan ga ik er nog steeds vanuit dat hij ergens sterk van geschrokken was die avond. Katten die bang en onzeker zijn schuiven ook met hun buik over de grond soms. En het was ook heel snel weer over. :) Of misschien was het gewoon iets dufs als een dwars zittende haarbal of wat. Mensen hebben ook tig redenen om een paar uurtjes zich niet lekker te voelen tenslotte.

Het lijkt me logisch dat de uiting van vitamine tekorten langer duurt om zich te manivesteren en ook langer duurt om weer weg te laten gaan.


Is er nog steeds geen verbetering bij jouw poezen flin? :( Ik hoop toch maar dat ze snel weer beter in hun vachtje zitten!

vraagje trouwens, komen je katten buiten? En laat je ze nog steeds naar buiten nu ze zo slecht in hun vacht zitten?
Ik bedacht me opeens dat als ze een wintervachtje kweken, je dat proces best wel eens door de war zou kunnen sturen door ze opeens binnen te houden in een warm huis.
Door flin
#1058266
Hitam schreef: Laat je ze dan gewoon los in huis? Een paar of allemaal?
    3 katten verzamelen zich direct rond 't kriebel-krioel bakje...
en ja, 'k probeer een in't oog te houden aantal los te laten...maar werkelijk ze zijn zo op...
de grap was toch wel dat krekels raar kunnen springen, wat de katten niet verwachtten... ??? en die grote sprinkhaan kreeg de kans niet eens....

'k denk ook niet dat krekels etc lang zullen overleven hier in huis, mochten ze aan 'n kat ontsnappen,
  en verder kunnen ze weinig schade aanrichten?
Door flin
#1058275
Hekate schreef:is er nog steeds geen verbetering bij jouw poezen flin? :( Ik hoop toch maar dat ze snel weer beter in hun vachtje zitten!

vraagje trouwens, komen je katten buiten? En laat je ze nog steeds naar buiten nu ze zo slecht in hun vacht zitten?
Ik bedacht me opeens dat als ze een wintervachtje kweken, je dat proces best wel eens door de war zou kunnen sturen door ze opeens binnen te houden in een warm huis.
ja, mijn katten komen buiten, en ja, ze mogen altijd naar buiten, alleen willen ze nu niet naar buiten; want bah-vies weer..
en idd eergister de verwarmingstest/bijvul gedaan, om te zien dat we de winter doorkomen,
maar we zijn hier meer van 't type ekstra trui, en de cv-thermostaat staat hier niet hoger dan 18 klein nulletje c...
en sinds de cv-test heeft de kachel ook nog niet gebrand..

nu zal 't wel effe duren dat de vachtjes weer herstellen, 'k kan niet anders dan afwachten nu...en hopen dat deze maatregelen treffend zijn  :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1058646
flin schreef:     3 katten verzamelen zich direct rond 't kriebel-krioel bakje...
en ja, 'k probeer een in't oog te houden aantal los te laten...maar werkelijk ze zijn zo op...
de grap was toch wel dat krekels raar kunnen springen, wat de katten niet verwachtten... ??? en die grote sprinkhaan kreeg de kans niet eens....

'k denk ook niet dat krekels etc lang zullen overleven hier in huis, mochten ze aan 'n kat ontsnappen,
   en verder kunnen ze weinig schade aanrichten?
Nee, geen schade maar ze tsjirpen zo. Een neefje van mij kweekte krekels voor zijn hagedissen en er zaten er altijd wel wat los in zijn kamer te tsjirpen ´s avonds. Maar hij had natuurlijk geen loslopende dieren die ze op konden eten in zijn kamer.
Door flin
#1061765
update: week verders...

nog geen verbetering... :(

ze krijgen nu ook 3 tabletjes chlorella (tot poeder gemaakt)  per 3 katten per dag erbij...

ben ik te ongeduldig??

'k zal binnenkort foto's voorzomer/na-zomer plaatsen....
Hitam schreef: Nee, geen schade maar ze tsjirpen zo. Een neefje van mij kweekte krekels voor zijn hagedissen en er zaten er altijd wel wat los in zijn kamer te tsjirpen ´s avonds. Maar hij had natuurlijk geen loslopende dieren die ze op konden eten in zijn kamer.
zelfs sluipende spinnen worden opgemerkt, dus een tjirpend krekeltje heeft hier idd zeer weinig kans.... ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1061845
ik denk dat je een beetje ongeduldig bent. ik zie aan ot dat ze ook weer een gekke vacht heeft. ze is in de rui en houdt er absoluut niet van om geborsteld te worden. ze zit qua vacht nu een soort van tussen kortharig en mogelijk semi-halflangharig in. het voelt raar aan, en is niet zo mooi glad en zijdeachtig als anders. en een wintervacht (of winterpluis) kweek je niet even in 2 weekjes, dat duurt eerder 2 maanden.
zo lang ze nog goed verder in hun vel zitten, en vrolijk en gezellig net als anders doen, is er denk ik niets aan de hand. geen enge dingen iig.

en stel dat dit rare pluis een 'bijwerking' is van barfen. zou je dan ermee stoppen?
even snel een afweging:

barf

pro:                                                      contra:
- meer activiteit                                      - rare vachtpluis
- geen blaasgruis
- gelukkigere kat
- je weet wat er in gaat aan eten
- schonere tanden
- minder stinkende stront
- gespierder lijf
- de maaltijd klaarmaken is leuker
(zowel het in het bakje doen en voeren,
als op jacht gaan naar leuke aanbiedingen en eetdingetjes)

de lijst is 8 tegen 1. pro barf wint het duidelijk van contra barf.
Door flin
#1062046
maart '08                                                                                                                       
Afbeelding 

oktober '08
         Afbeelding



maart '08                                                                                                                             
Afbeelding   

oktober '08   
      Afbeelding
Laatst gewijzigd door flin op ma 06 okt 2008, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1062072
koekje schreef: en stel dat dit rare pluis een 'bijwerking' is van barfen. zou je dan ermee stoppen?
nee, daar tweifel 'k niet aan, ...
m'n tweifel is of deze katten miss nog meer nodig hebben dan alleen de BARF-menu's die ze nu een jaar lang krijgen;
en hoe 'k dit miss zou kunnen aanvullen

de foto's tonen 1 kat waar de vacht 't duidelijkst op de foto's uitkomt, de andere 2 kattevachten wijken iets af, maar niet veel ;
boven op de rug is't nog wat donshaar, in de nek/hals idem (iets wat niet op de foto's te zien is, dat lijkt kaal)),
en verder heel dun, (vooral ook ellebogen) bijna doorzichtig haar, geen wondjes, of geïrriteerde huid 

ze blijven overigens zijdezacht, 'pluizen' al geruime tijd niet meer, maar , ja, maar, maar....
Door maddoc
#1062178
oh dus het is niet echt kaal?
want het ziet er wel wat merkwaardig uit zo op de foto's.

Wat je ook verandert/geeft aan supplementen  voordat je daarvan de uitwerking op de vacht ziet ben je toch zo 6-8 wkn verder en vaak ook een verharing.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door