Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
#1040279
Voor zover ik weet, kunnen onbehandelde ontstekingen doorwoekeren en kunnen de tandhalzen bloot komen te liggen. En dan is er geen oplossing meer. Wat blootligt, kan niet opeens weer bedekt worden om het zo maar te zeggen. Dit was dus bij Magic het geval. De kiesjes zelf waren uitstekend, niks mis mee. Zaten hartstikke vast en waren niet rot maar de tandhalzen lagen bloot.
Door verwonderd
#1040357
Tandhalzen bij Kayak zijn aangetast door de ontstekingen. Tandvlees bloedt. Hoe het met de wortels is, dat is onbekend, bij sommige kiezen kon de da zien dat de wortels waren aangetast, opgelost als het ware en daarom wil de da rontgenfoto's laten maken om te kijken welke kiezen wel of niet zijn aangetast. Toen de da met het tja, dingetje langs zijn kiezen ging mekkerde hij, het deed hem pijn. Het was al rood, maar begon toen te bloeden. Ik heb niet gekeken, durf ik niet. Mijn kleine wetenschapper (mijn dochter) hing er met haar neus bovenop. Mam, het zag er niet uit, zei ze. Ze heeft toen ook het bekje van Peewee bekeken, toen Peewee was overleden...
(ze kijkt overigens graag en veel naar dierenprogramma's vooral de dierenartsenbehandelingen... Ook van heel jong af aan zapte ik weg van programma's met operaties. Mocht niet, ze wilde alles zien, vond het niet eng, maar fascinerend. Ik? ik kan er niet tegen)

Ik hoop dat Cylke nog gaat reageren...
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1051599
Onze kat, Schimmie, heeft dit probleem ook gehad. Tot 3 keer toe onder narcose om alles weer te reinigen en hier en daar wat te trekken. Na de 3e keer zei de DA dat als het weer terug zou komen, hij alles zou trekken. Ik vond dit wel heel rigoreus. Waarom kan de ene kat zijn tanden schoon houden en een ander niet?? Het leek mij te maken hebben met de samenstelling van het speeksel al dan niet onder invloed van het soort eten.
Toen het alternatieve circuit ingedoken en gevraagd aan een alternatieve behandelaar of zij hier ervaring mee had. Zij zei dat er nog wel van alles aan te doen was om het te verbeteren.
Bioresonantietest laten doen, daar kwam uit dat ie ander voer moest hebben en wat 'belasting' had opgebouwd in de loop der jaren. Nu, 3 behandelingen later, is ze uitbehandeld en tot nu toe heeft onze Schim nog nergens last van!!!
Zo lang heeft ie dus de laatste jaren niet meer pijnvrij gegeten!!
Ik denk dat het probleem verholpen is!! Wij zijn er heel blij mee in ieder geval!
Groetjes, Karin, Yuki&cats
Door cylke
#1052169
Sorrie dat mijn reactie zo lang op zich liet wachten  :-[

We zijn nu 3 cortisonebehandelingen verder, en zijn tanden zijn veel minder ontstoken. Hij is goed aangekomen, en eet vlot  :D

Nu is het afwachten geblazen: het duurde telkens een maand voordat zijn tandvlees ontstoken was, dus zullen we zien hoe het eind October loopt met hem. Ik hoop dat het langer zal duren, dat hij zonder pijn blijft  :-\
Als het weer voorvalt, gaan we naar een homeophaat...

Lo, veel sterkte met Kayak, is heel moeilijk om je poezebeest zo te zien lijden  :(
Door verwonderd
#1052360
cylke schreef: Sorrie dat mijn reactie zo lang op zich liet wachten  :-[

We zijn nu 3 cortisonebehandelingen verder, en zijn tanden zijn veel minder ontstoken. Hij is goed aangekomen, en eet vlot  :D

Nu is het afwachten geblazen: het duurde telkens een maand voordat zijn tandvlees ontstoken was, dus zullen we zien hoe het eind October loopt met hem. Ik hoop dat het langer zal duren, dat hij zonder pijn blijft  :-\
Als het weer voorvalt, gaan we naar een homeophaat...

Lo, veel sterkte met Kayak, is heel moeilijk om je poezebeest zo te zien lijden  :(
Ik denk dat jij wel iets anders aan jouw hoofd had  ;)
Wat een goede berichten! Hopelijk blijft hij idd pijnvrij en ja wat sneu dan als je het verschil zo goed ziet...

Hoe het met Kayak gaat, ik weet het niet, ik heb niets meer van de eigenaresse gehoord (Kayak is nl weer terug, maar dat is een heel ander verhaal :( )

Hou je ons op de hoogte?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door