Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sheela
#973905
Kan het zijn dat Nizoral een bestaande cyste aan een tepel (ik was bij een homeopatische Da geweest en die had een homeopatisch middel voorgeschreven vooraleer over te gaan op een operatie) die op 20 dagen  tijd kan doen vergroten?

Ik las op Barfplaats dat het geen goed spul is. De behandeling is nog niet ten einde, ik moet haar nog  3 dagen geven (ze heeft al 17 dagen gekregen , een half tabletje per dag voor het eten).
Hoe krijg ik het uit haar lijf? Hoe kan ik haar lever en nieren ondersteunen? Hoeveel moet ik geven? Hoeveel per dag? Welk merk? Natuurlijk zonder haar te forceren want ze is toch al 14 jaar oud.

De homeopatische DA is nu net met verlof en komt pas volgende week terug om haar te opereren (3 juni).
Ik zei hem dat het produkt niet geholpen had en dat de cyste vergroot was en of het wel goed was nog 2 weken te wachten. Hij zei dat ik bij zijn collega kon gaan, maar ja, hij heeft Mirre (de dochter van Minou ) voor een gelijkaardig probleem behandeld en geopereerd. Was heel goed gegaan en ze was snel te been. Daarom dat ik lhet liever door hem liet doen.
Hij zei dat het op een week zeker niet zou aankomen en dat ik me geen zorgen moest maken. Maar ja, ik had hem niet over die Nizoral gesproken, durfde niet, omdat hij de vorige keer haar met cortisone had behandeld.
Dus hij weet nu niet dat die cyste in grootte verdubbeld is. Ze heeft er pijn aan als ik het aanraak en krabt mij goed.

Voorgeschiedenis (want ik zit hier in paniek alles door mekaar te klutsen)

De homeopatische arts heeft de Nizoral niet voorgeschreven, maar de laatste keer toen ik bij hem was met Minou (was vorig jaar, ze is 14 jaar oud, en is nog goed te been, eet goed en loopt graag buiten, kan heel goed lopen en laat zich niet doen door de andere katten, noch door ons) had ze problemen aan haar oog (er kwam etter uit en ik kreeg het niet weg met homeopatische oogdruppels).
Hij zei dat het een voedingsallergie was maar omdat ze zo krabde onder haar oog, de etter moet zeker de huid geïrriteerd hebben, heeft haar ingeënt met cortisone voor 2 weken. Ze reageerde goed, maar eenmaal de kuur ten einde begon het terug. Ze heeft toen nog een klein kuurtje gekregen en samen met een zalf (ik weet niet meer dewelke die ik gekocht had) was het verdwenen.

Nu nadat de cyste was gevonden begon ze terug problemen te hebben aan haar oog, enfin dus eerder de huid errond. Ik ben toen naar een andere DA geweest, eentje die ik kende van vroeger en die wel openstaat voor homeopathie. Zij onderzocht de etter en het speeksel van haar bekje (was helemaal rood en opgezwollen). Nu dat heeft ze regelmatig sinds ik haar heb. Met een soort lecherantenne werd er geadviseerd Apis mellilitus te geven, 3 dagen, een korreltje van 6K. Vroeger hielp dit maar nu niet meer.
Onder de microscoop vond de DA een schimmel die normaal in de oren voorkomt. Dus werd er AB en Nizoral voorgeschreven.
Maar het is me nu opgevallen dat sinds ze die Nizoral neemt, de cyste  vrij snel vergroot.
Ik heb haar dat gezegd en ze vertelde me dat het product de cortisone-productie onderdrukt.
Het zou dus kunnen dat de cyste er nog een abces bovenop gekregen heeft?

Nu mij gaat het niet zozeer om een oplossing te vinden voor die cyste maar om die Nizoral uit haar lijfje te krijgen.
Pff, de DA had nochtans zo'n goede raad gegeven voor Mimi (een kattin van een vriend van mij die 15 jaar oud is en nierfalen heeft) en haar echt goed op weg geholpen, dus ik had vertrouwen in haar.
Trouwens deze DA behandelt heel wat zwerfkatten. De dame (verpleegster) die zorgt voor de zwerfkatten geeft sommige  katten met schimmelinfecties ook regelmatig Nizoral en ze zei zelf dat het een heel goed middel was.

Is er ook een middel waarmee ik de algemene toestand van Minou kan verbeteren?
Er staat zoveel op het forum, maar ik had graag de juiste hoeveelheden gekend voor een poes van ong 5 kilo.
Hoeveel keer per dag, hoe lang, welke merken.


Minou heeft 5 jaar geleden een gelijkaardige cyste, maar dan kleiner gehad. Het product van de homeopatische dierenarts had goed geholpen en het was vrij snel verdwenen.
Mirre, haar dochter had dit probleem ook, zelfde soort cyste, maar daar werkte het product niet, en ze werd geopeerd.
Dat is nu al 2 jaar geleden.

Nu weet ik echt niet meer of ik op de terugkeer van de homeopatische DA moet wachten (2 juni) of ik haar snel moet laten opereren, gezien het zachte gezwel snel groeit .
Ik ben er niet goed van!!! Ik word er echt tureluut van. En dit allemaal omdat er een verschillende diagnose werd gesteld ivm het probleem rond haar oogje. :(

Is toch vervelend dat er zo weinig homeopatische artsen in Limburg zijn. Soms is de ene voor één ding beter dan de andere. Is constant wikken en wegen. Trouwens één van die DA kent niet eens CB en vertrouwt het niet en zweert bij Hill's. Zijn katten zijn heel gezond en zijn al boven de 15 jaar.

Dank jullie allen,

Sheela
Gebruikersavatar
Door koekje
#974255
ik ben niet thuis in de homeopathie, dus daar kan ik je verder niet bij adviseren.

maar een cyste (goedaardig, anders is het een tumor, en die zijn altijd kwaadaardig) is toch gewoon zonder uitzaaiingen te verwijderen? misschien ook wel onder plaatselijke verdoving met een roesje?

ik zou in jouw geval een regulier dierenarts raadplegen.
Door Mevroi Kruim
#974324
Jeetje joh, da's inderdaad stressen!
Wat je zou kunnen doen is een PB aan Tannetje, onze 'huisdierenarts' sturen en je probleem uitleggen. Zij is holistisch dierenarts en kent haar zaakjes. En ze is erg aardig en altijd bereid te helpen. Ze schrijft hier onder de naam Hitam.
Heel veel sterkte!
Door Femke
#974455
om de weerstand te verhogen kan je verschillende middeltjes inzetten. Ik ben zelf erg gecharmeerd van Echinacea Extra Forte van Bloem. Er zit Echinacea in, maar ook cat's claw en weegbree. Voor jouw kat zou ik 1/2 capsule per dag aanhouden. Kan je gewoon door het voer doen.

Daarnaast zou ik Chlorella geven. Dat is een algje dat mild ontgift, veel vitamines en mineralen bevat. Ook erg goed voor de weerstand. En ik wil wedden dat je het bij dezelfde winkel kan kopen waar je ook de echineacea kan vinden.

http://www.bloem-natuurprod.nl/ en dan bij verkooppunten.

Tot slot zijn probiotica ook nog goed voor de weerstand.

Op je andere vragen weet ik geen antwoord, maar ik wil je er veel sterkte mee wensen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#974553
Kruimel schreef: Jeetje joh, da's inderdaad stressen!
Wat je zou kunnen doen is een PB aan Tannetje, onze 'huisdierenarts' sturen en je probleem uitleggen. Zij is holistisch dierenarts en kent haar zaakjes. En ze is erg aardig en altijd bereid te helpen. Ze schrijft hier onder de naam Hitam.
Heel veel sterkte!
;) Ze had me al gemaild  8)
Door sheela
#974772
Hallo allemaal,

Dank jullie voor de bezorgdheid en de voorstellen.

Femke, eenmaal ze geopereerd is, bestel ik dadelijk de produkten. Hoop dat ze alleszins de operatie overleeft.

Hoeveel chlorella geef je per dag, zonder dat ik er teveel van geef?

Ondertussen ben ik bij een reguliere DA geweest en ziehier wat ik naar Tannetje heb gestuurd (Tannetje raadde me ook aan om haar Chelidonium D6 te geven voor haar lever.


Hallo Tannetje,

Deze morgen bij DA geweest en wisten niet te zeggen of het kwaadaardig was, daarvoor ontbraken er toch nog tekens voor. Ze hadden alleszins al een kattin geopereerd die er veel veel erger aan toe was dan haar en hadden nooit verwacht dat ze het zou halen. En ze is er door gekomen.
Ze konden niet begrijpen dat ze toch een tumor had (mits ze al 9 jaar geleden gesteriliseerd is), want ze vermoeden ook dat het oorspronkelijk een cyste was en dat er nu toch nog steeds een aanwezig is.
Men heeft bloed genomen (om te zien of ze tijdens de operatie niet moest ondersteund worden voor de lever, nieren en hart).
Ik ben alvast begonnen met Traumeel (deed dit vroeger ook : 5 druppels 3x dag) en dit tot een week na de operatie.
Ik heb Lespedeza D6 en Solidago D6 besteld maar zoek nu nog een middel voor de lever.
En natuurlijk een algemeen versterkend middel voor haar (ken jij er waarmee je goede ervaring hebt. Ik weet dat de Groene Os er heeft).
Hoe lang moet ik dat geven?
Kan ik haar yaourt geven (zelf gemaakt met probiotica en van half-volle melk zonder lactose en biologisch) na de operatie? Voor de anti-biotica.

Wat betreft de oogjes vermoeden ze dat het gaat om iets van eosinogranulose of zoiets, een auto-immuunziekte, maar men is natuurlijk niet zeker, want men heeft haar gezwel onderzocht.
De DA zei dat men dit idiopatisch noemt omdat men niet weet waarvan het komt (voedingsallergie?).
Alleszins daar moet iets mee gebeuren omdat ze er weeral serieus last van heeft.

Ze wordt dus vrijdagochten geopereerd (konden noch vandaag noch morgen) maar het is misschien beter om te weten hoe het met haar algemene toestand gaat. Enfin, ik kan toch niet vroeger. Zelf de andere DA die die Nizoral heeft gegeven is volzet tot en met 4 juni.
Ze houden haar tot zaterdag, om haar extra in de gaten te houden.
De vader is alleszins een heel goede chirurg,dat weet ik uit ervaring en van getuigenissen van andere mensen.
En ze zullen zeker ruim snijden.
En ze zijn met hun tweeën of drieën zelf om te assisteren.

Ik ben er helemaal down van.

Bedankt voor de hulp.

Nu afwachten voor morgen.

Sheela
Door sheela
#974783
Net DA gebeld en haar nier- en leverwaarden zijn prima in orde.

Alleen een lichte stijging van de witte bloedcellen.

Dus de operatie op zich zou geen probleem mogen zijn. Daar hoef ik me dus niet echt zorgen over te maken.

Tot later,

Sheela
Door sheela
#976075
Alles is goed verlopen. Ik heb mogen naar de operatie kijken. De DA heeft haar weinig narcose toegediend zodat ze tijdens de operatie nog 2x moest toegediend krijgen.
Dat is positief zodat ze snel uit narcose kan komen.
Het gezwel  bestond hoofdzakelijk uit cysten. Naturlijk kunnen er microscopische kankercellen in aanwezig zijn, maar ja, dat is nu weg. Ze heeft een snee van 15 cm lengte en binnen 14 dagen gaan de draadjes eruit. De DA hanteert een eenvoudige methode om dicht te naaien, niet te vast zodat de huid kans heeft om zich te bewegen.
Te vast naaien kan de huid scheef doen groeien.

Ze voelt zich nu al zo goed dat ze zit te wenen om in de tuin te mogen, maar ze moet 4 dagen binnenblijven.

Ik zou graag massagecursussen willen volgen zoals metamorfosemassage en sacrio-craniale therapie.
Ook kinesiologie en dat toepassen op mensen maar ook op dieren.
Ik ken een paar adressen waar 2 van de 3 technieken die ik opnoemde les wordt in gegeven.
Eens opzoeken of dat ver van hier ligt en de prijs natuurlijk.
Weten jullie hier iets over. Liefst dicht tegen de grens van Belgisch-Limburg.

Zo dat is het, ben blij dat het gedaan is, want ik was een blaasontsteking aan 't maken, mijn mond kreeg ik en nu nog altijd niet , open van de stress op mijn kaakspieren en 2 kilo op 2 dagen tijd kwijt.


Hitam, je zei dat je voor mij ging duimen rond het uur dat ze misschien zou worden geopereerd.

Wel,als klap op de vuurpijl had mijn man er niet aan gedacht om Minou geen eten te geven.
Ik was in alle staten, want ze moest om 9h binnen en ze had pas om 8h gegeten.
Ik dadelijk naar de DA en die zei dat ze nog plaats hadden om 15.00.
Oef!!!

Jullie zijn heel erg bedankt voor jullie raad en meevoelen.

PS : hoeveel chlorella geven jullie per dag en hoe lang? Doen jullie regelmatig een kuur?

Is er ook een middel om haar weerstand wat op te krikken, maar dat niet slecht smaakt? 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door