Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
#948457
Ik weet niet of dit wel bij het goede topic staat, maar anders wordt het vast wel snel verplaatst  :)
Het zit nl zo:
De moeder van een goede vriending van me heeft een kat (jaar of 9) waar een poosje geleden nierproblemen bij zijn geconstateerd. Het fijne weet ik er niet van, maar er zou sprake zijn van 1 zeer slecht functionerende nier..
De dierenarts heeft toen gelijk een dieetvoer voorgeschreven (ook hier moet ik in het ongewisse blijven, ze hadden het over iets als petplan?)
Maar goed, het leek aanvankelijk goed te gaan, de kat kwam weer aan in gewicht, ging weer wat glanzen..
Dit is ongeveer 8 weken geleden. Echter, sinds een week heeft de kat zich lelijk kaal gebeten...hij heeft kale plekken rondom zijn achterlijf en een van zijn achterste poten is nu ook kaal..
Dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling, de da heeft ook geen idee wat dat nu kan zijn, en de moeder van mijn vriendin heeft dus sterk het idee dat het door het eten komt...

Nu waren ze net hier om wat carnibest mee te nemen (om te proberen of hij het lekker vind)
Ze willen graag overstappen op een kvv (helemaal vers is denk ik nu nog wat teveel voor haar, kvv is denk ik een betere optie, ook omdat het een moeilijke eter is..maar goed)
Maar ik heb dus geen idee of de "gewone" variant van carnibest wel geschikt is voor een kat met nierproblemen...
Ze zitten een beetje met de handen in hun haar!!!!

Wat kan ik ze aanbevelen?

En ze wilde eventueel naar een holistische dierenarts gaan die haar wat beter kan helpen. Waar kan ze hier in de omgeving een holistische dierenarts vinden?
Ze wonen ook in Almelo (twente)

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden
#948485
De stap om de "gewone" Carnibest te proberen is zeker een goede! Er zit veel vocht in en dat is altijd goed voor de nieren. Persoonlijk zal ik zelfs nog wat extra water aan de kvv toevoegen zodat de nieren nog beter doorspoelen. Zoals YaYa al schreef, kan je er ook voor kiezen om de diabetes-variant te geven. Ik weet ook dat het merk Bandit een speciale variant voor katten met nierproblemen heeft ontwikkeld. Als je daar aan kan komen, zal dat natuurlijk ook een hele goede optie zijn.

Ondersteuning van een holistische dierenarts is natuurlijk helemaal goed. Mocht je er geen in de omgeving kunnen vinden, dan kan je misschien ook onze Hitam een pb sturen voor advies.
Door verwonderd
#948720
Sterkte met de kat, geweldig dat ze op kvv over willen en ja ik weet zeker dat ze het goed aanvoelen hoor.
Ik weet niets van nierproblemen maar ik ben helemaal voor vers! (sinds 1 week en na 1 dag verschil als dag en nacht, echt waar)
#948751
Ik heb ze nu geadviseerd om carnibest te proberen, misschien in combinatie met fortekor, en dat ze eens contact op moesten nemen met Tannetje..
En uiteraard allerlei linken naar websites..
Ze staan iig open voor al het nieuwe, want de brokken werken nu eenmaal niet.
Ik hoop dat een kvv goed gaat werken voor hun Blue (die wij thuis, toen ik nog jong was, met de fles hebben grootgebracht samen met broertjes en zusjes als weesjes uit het asiel...Mijn vriendin mocht absoluut geen kat..maar toen wij met Blue onder onze jas als pubers naar haar moeder fietsten en hem in de keuken met haar lieten knuffelen, was ze verkocht..haha, sindsdien is Blue dus bij hun gebleven)
Hij is nog veel te jong om zich zo ellendig te voelen
#948976
ik heb geen idee hoe hoog de nierwaardes waren, ik kan het ze eens vragen...Gisteren heb ik in ieder geval jouw site aan ze doorgemaild. Dus hopelijk bellen ze binnenkort eens of komen ze eens langs  :)
#958971
Ze hebben van mij wat carnibest mee gekregen om te proberen...Katlief trok zn neusje ervoor op (goh..haha) na contact te hebben gehad met Tannetje Koning zijn ze nu begonnen met vis (dat eet ie wel) en dat gaan ze langzamerhand uitbreiden met andere dingen.
Heel veel meer weet ik ook niet, ze zijn nl op vakantie nu  :)
Maar ik heb het gevoel dat ze de goede kant opgaan, ze staan iig open voor alles en willen graag nieuwe dingen proberen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door