Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#940019
een vraag namens een cornish-rex dame, die vachtproblemen heeft:

poes is 2 jaar, sinds 1 maand gecastreerd, en heeft al sinds langere tijd last van haaruitval, ze vertoeft graag op, nabij, en eigenlijk liefst in de verwarming, is niet echt actief, eet carnibest, afgewisselt met rc-br*k....de huid ziet er niet geïrriteerd uit, likt zich niet overmatig, echt verharen doet een rex niet (dus geen kriebels hiervan) en ze is getest op schimmel en mijt...en vlooien zouden niet aanwezig zijn

nou is't zo, dat poes een volle zus is van onze nep-kater cornish-rex, ( waar hier al meerdere foto's van geplaatst zijn), en de'n onze juist een super mooie glanzende golvende glibbervacht heeft...
'k kreeg een foto van poes, en schrok van 't verschil, nou zal er ook wel verschil zitten in vacht van nestgenootjes, maar zo?

affijn, 't zou een hoop oorzaken kùnnen hebben;
stress, hormonen, contact-allergie, voedselallergie..., nog meer...?
-stress: kan'k niet over oordelen,
-hormonen? kan dit überhaupt 'getest' worden oid?
-contact-allergie, dit wordt met een bloedtest gedaan?
-en ja, voedselallergie, nou, daar heb 'k nou al 't één en ander over gelezen hier, dus 'k denk dat 'k die helder heb....

voordat 't dier misschien één of andere 'molen' in zou gaan,
had 'k bedacht om aan te raden wat visolie te geven, of anders vette vis,
en daarna kwam 'k iets van silicium/silicea tegen,
nu is't wel zo dat dit niet echt in 'n katte-dieet past (gezien de producten waar 't in voorkomt) , maar zou dit eventueel voor een kat met vachtproblemen ook toepasbaar zijn?

alle ideën zijn welkom!!
Gebruikersavatar
Door koekje
#940027
ruiven doen ze hier als het warm is, dan trekken ze hun jas uit.
als mevrouw cornish-rex zo graag in de verwarming zit, zou dat wel iets verklaren.

maar ik zou eerder gewoon met die royaal konijn br*kjes stoppen, en na 2 maanden kijken hoe ze er dan uitziet.

ik heb ot ook zo geweldig vooruit zien gaan; van ielig scharminkel en duf karakter naar gespierde vrolijke springveer, met mooie vacht!
Door YaYa
#940029
Denk eerlijk gezegd ook aan de brokjes. Ik zou die maar achterwege laten.
En op/in de verwarming zitten, kan ik me iets bij voorstellen. Mijn oosterse dametjes vinden dat ook zo lekker. Alleen zijn die dus wel actief. En als ik me niet vergis hoort een cornish rex toch ook een actieve kat te zijn?
Zou zonder brokken ook nog weleens kunnen veranderen.
Door Mevroi Kruim
#940226
Sluit me bij mijn voorgangers aan, stoppen met de brokjes. En visolie danwel vette vis is een prima idee. sowieso.
In de verwarming wonen is ook niet echt bevorderlijk voor een supervacht, maarja, dat kun je ze slecht verbieden.
Door flin
#940478
dat zonder die br*kjes, daar probeer 'k 'r (natuurlijk) al van te overtuigen (oa, door een glimfoto van de 'n onze,...) :)

-iemand nog ervaring met silicea/silicium?
YaYa schreef: En als ik me niet vergis hoort een cornish rex toch ook een actieve kat te zijn?
klopt!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door