Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#937146
hoi,

mijn brits korthaar is zwanger nu al bijna 7 weken (gewenst hoor en gepland) maar nu is mijn vraag. ze was met 4 weken eigenlijk al behoorlijk dik ok met 5 weken eigenlijk. nu met 7 weken is ze dus niet dikker geworden. zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? maak me er wel zorgen over. ik heb vrijdag wel de dierenarts gebeld met die vraag. ze maakt zich (nog) geen zorgen daar ze nog steeds goed eet en drinkt (en behoorlijk ook als je het mij vraagt :D) ze gedraagt zich verder dus gewoon "zwanger" . de dierenarts zei me wel dat als het volgende week ook zo is ik wel langs kan komen voor een echo om tekijken of er wel leven is in haar buik. bij haar vorige nestje was ze niet op deze manier zwanger. nu weet ik wel dat iedere zwangerschap anders is maar het niet groeien vind ik eng... maak ik me nu voor niks zorgen en kan het zo ook? maandag is ze precies 7 weken zwanger. vanaf dan ongeveer dan hoop ik leven te kunnen voelen/zien. kon ik goed zien bij haar vorige nest... heeft iemand tips of suggesties??? heb die vraag al ergens anders gesteld op een ander forum maar weinig tot geen reacties... ik hoop dat jullie wel iets weten... voor de rest is ze erg aanhankelijk slaapt veel lekker veel bij mij en eet en drinkt als een paard :D.
Door Mieuw
#937170
Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken als ze gewoon goed eet en drinkt. Het is wel bekend dat de kittens in de laatste week van de zwangerschap niet heel veel meer groeien, en alleen nog maar ontwikkelen. Misschien is dit gewoon een klein nestje.
Ik heb de afgelopen weken 2 nestjes gekregen, en van beide nesten kon ik pas enkele dagen van te voren iets voelen bewegen, dus ook daar hoef je je nog niet echt zorgen om te maken.
Heeft ze koorts?
Door lightning
#937196
nee ze heeft geen koorts gelukkig... gedraagt zich verder ook normaal.... maar hoe kan het dan dat ik met 4 weken al een buikje zag en dat het dan nu niet meer gegroeit is?? ???
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door