Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mieuw
#933128
Vorige week heb ik ontdekt dat een van m'n poezen een baarmoederontsteking had. Ik heb haar nog dezelfde dag meegenomen naar de DA, en omdat het een fokpoesje is gaan we proberen of we haar baarmoeder kunnen redden ipv gelijk castreren.

Nu heeft ze voor 14 dagen antibiotica mee gekregen (clavubactin) maar er werd wel bij gezegd dat baarmoederontsteking moeilijk te behandelen is. Dus als deze AB niet aansloeg zou ze een andere proberen, en als dat niet aanslaat gaan we haar baarmoeder spoelen. En als dát niet aanslaat zal ze gecastreerd moeten worden.

Ze is er nu een week mee bezig, maar ik zie echt nul verbetering. Er blijft vieze uitvloeiing uit haar achterste komen, en met enige regelmaat kreunt ze van de buikpijn. Ook heeft ze bij vlagen verhoging.

Heeft iemand hier tips om het sneller/beter te laten genezen? (direct gaan spoelen bijv.?)
Ik heb geen zin om maar een beetje te gaan lopen expirementeren met allerhande antibiotica kuren om maar te zien welke uiteindelijk aanslaat.
Door YaYa
#933267
Als je al een week bezig bent, slaat het dus niet aan. Ik zou dus overstappen op spoelen of toch maar gelijk laten castreren. Aangezien ze ook pijn en koorts heeft, is ze er toch wel ziek van dus ik zou het dan met de clavubactin niet verder aankijken.
Door danielle1980
#933333
je zou eerst andere ab kunnen proberen,
op zich moet het kunnen zonder te castreren, maar ja soms is het wel de meest simpele oplossing :-\
Door Fido
#933337
Weet niet of het nu te laat is maar een kweek laten maken met wát voor bact. je te maken hebt en dan gelijk een behandeling inzetten met het juiste ab.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#933496
Alleen antibiotica heeft alleen zin als de baarmoeder open is en de pus er uit kan. Anders is het zinloos. Puur utero kan helpen de baarmoeder open/leeg te krijgen
Door Mieuw
#933577
Dank voor de hulp en adviezen :)
Hitam schreef: Alleen antibiotica heeft alleen zin als de baarmoeder open is en de pus er uit kan. Anders is het zinloos. Puur utero kan helpen de baarmoeder open/leeg te krijgen
Ik heb begrepen dat het een open baarmoeder ontsteking is, aangezien ik met enige regelmaat geel/bloederig pus uit haar achterste zie druppelen.

Zit er nog verschil tussen de Puur Utero, en de Uterovetsem van VSM? En kan ik dit zonder gevaar gebruiken in combinatie met de antibiotica (clavubactin) die ze nu al krijgt?
Door Naakies
#933883
hoi hoi ik ben vandaag weest bij mvr C.E. Bruschke van diergezondheidspraktijk in Leerdam
zij doet heel veel met homeopatie michien kan zij je helpen
wij zijn 2 mnd op zoek geweest naar een vervanging van de pil voor onze sphynx poes die steeds krools werd heelas de pil moeten geven met alle gevaren ze werd ook minder aktief .Nu staat ze op druppels van haar en gaat heeel goed ze is weer vroolijk en speels en niet meer krools
ze hoeft dus als het goed gaat niet meer geholpen te woren . 

http://www.dierengezondheidspraktijk.nl/
mischien heeft ze een remedie voor je probleem
gr lonneke en martijn
Gebruikersavatar
Door Hitam
#934216
Mieuw schreef: Dank voor de hulp en adviezen :)

Ik heb begrepen dat het een open baarmoeder ontsteking is, aangezien ik met enige regelmaat geel/bloederig pus uit haar achterste zie druppelen.

Zit er nog verschil tussen de Puur Utero, en de Uterovetsem van VSM? En kan ik dit zonder gevaar gebruiken in combinatie met de antibiotica (clavubactin) die ze nu al krijgt?
Er is geen verschil tussen die twee. En het kan prima gecombineerd worden met antibiotica.
Ook als de baarmoeder al open is kan Puur Utero de lediging van de baarmoeder bevorderen.
Door Borke
#935131
http://www.pandecats.com/x/dr_little_pyo.htm

De in bovenstaand artikel beschreven prostaglandin therapie heb ik succesvol toegepast met hulp van onze dierenarts in 2003 met als resultaat een gezond nest van 7 Maine Coon kittens, waarvan met 2 van de dames succesvol gefokt is (meerdere nesten).
Het is beslist een zwaar middel, maar het is ons niet tegengevallen.
Een bevriend fokker (zelfde DA) heeft het ook gedaan met het zelfde resultaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door