Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#929067
och arme,

'k vermoed toch een flinke verkoudheid?

dat hoesten is idd een rotgeluid, en de kat zelf vindt 't ook vreselijk...
ze kunnen hier ook spierpijn van krijgen, gewoon omdat 't lijfje verkrampt in zulke hoestbuien, miss dat dit nog iets met een gevoelige aanraking van doen heeft?

'k hoop dattie nog wat blijft eten...
#929718
YaYa schreef: Kun je aangeven waarom je dat denkt? En wat zegt je da van jouw idee?
omdat zn moeder en oom daaraan dood zijn gegaan...

en een andere kat van ons uit dezelfde lijnen ( oma van mama zeg maar ) ook al zo ziek is geweest nadat die andere 2 zijn dood gegaan, heeft t wel gered...

omdat ik precies weet vanaf dat rammel en lizzy geboren werden en ze al beide paar keer ziek zijn geweest en rammel echt heel veel ziek is geweest dat alle tijd dat ik ze heb, maar 'geleende' tijd is...

mijn da vind weet dat ook en is het met me eens...
die denkt ook dat het daardoor komt en dat dit waarschijnlijk een verkoudheid of longontsteking is als gevolg...

en daarom heb ik ook besloten dat als rammel zo ziek blijft en niet opknapt binnen bepaalde tijd, of binnen bepaalde tijd weer zo ziek is, om m in te laten slapen...

alleen ik vertrouw t nooit helemaal, geen 1 da  :-[
#929756
Klinkt niet echt als symptomen voor fip. En dat zijn moeder en oom daaraan dood zijn gegaan, wil niet zeggen dat hij fip heeft.
Fip geeft over het algemeen vage klachten (bv hoge koorts zonder dat koortsremmers helpen, vermageren zonder aanwijsbare reden terwijl ze wel eten, bij natte fip uiteindelijk dikke buik enz enz enz.)
Is er bij de moeder en oom ook sectie gepleegd? Want alleen dan kun je onomstotelijk zeggen dat het fip was.
En omdat je schrijft dat er nu ook bellen uit zijn neus komen, klinkt het mij nog steeds als niesziekte in de oren. Zeker geen symptoom van verstopping.
Dat kan hardnekkig zijn en de een is er zieker van dan de ander. Ab helpt wel met bestrijden maar de kat moet het verder zelf doen. En omdat hij vaak ziek geweest is, zal hij er misschien wat langer over doen om te herstellen.
Zou hem dus maar ab gaan geven ipv haarbalpasta, hoestdrank enz enz enz.
#929805
Hoi ,het klinkt heel erg wat mijn Basje vorige week had.
Ik dacht ook eerst aan een haarbal ,echt vreselijk proberen om iets op te hoesten .
Een lawaai wat hij maakte ,echt of hij geen lucht meer kon krijgen .
ook slijm ophoesten ,echt hele vaste slijm.
Ben naar de dierenarts gegaan en het bleek een keelontsteking [infectie aan de luchtwegen ]
Hij at of dronk ook helemaal niet meer ,moest er met een lepeltje iets in krijgen .
Hij heeft een spuit gehad [AB]en een kuurtje met tabletten .
Het ging de tweede dag al de goede kant op en de derde dag at en dronk hij als voorheen .
Nu is het weer helemaal goed ,maar oh wat is hij er ziek van geweest .
Google maar een sop keelontsteking bij katten .
Veel sterkte verder.
#929936
YaYa schreef: Klinkt niet echt als symptomen voor fip. En dat zijn moeder en oom daaraan dood zijn gegaan, wil niet zeggen dat hij fip heeft.
Fip geeft over het algemeen vage klachten (bv hoge koorts zonder dat koortsremmers helpen, vermageren zonder aanwijsbare reden terwijl ze wel eten, bij natte fip uiteindelijk dikke buik enz enz enz.)
Is er bij de moeder en oom ook sectie gepleegd? Want alleen dan kun je onomstotelijk zeggen dat het fip was.
En omdat je schrijft dat er nu ook bellen uit zijn neus komen, klinkt het mij nog steeds als niesziekte in de oren. Zeker geen symptoom van verstopping.
Dat kan hardnekkig zijn en de een is er zieker van dan de ander. Ab helpt wel met bestrijden maar de kat moet het verder zelf doen. En omdat hij vaak ziek geweest is, zal hij er misschien wat langer over doen om te herstellen.
Zou hem dus maar ab gaan geven ipv haarbalpasta, hoestdrank enz enz enz.

ten gevolge van fip kunnen ze wel longontsteking krijgen en weet echt wel de gevolgen en ja was zeker dat die andere het hadden
en vaak als het eenmaal in de lijnen zit, kunnen ze t allemaal krijgen...
daar is ongeveer elke da het mee eens die ik tot nu toe erover gesproken heb

en natuurlijk krijgt hij ab, hij heeft zo'n spuit van de da gehad, al 2 verschillende ab...
maar dat is dus niet genoeg, want dan legt ie zowat het loodje :-\
#929977
Vind het nog steeds niet als fip klinken. En geloof me, hier meer dan genoeg ervaring daarmee :(
Tuurlijk is elke da het met je eens over de lijngevoeligheid (en dat klopt ook wel al is het dan meer een weerstandsprobleem dat in de lijnen zit dan dat fip erfelijk is), net zo goed als dat bijna iedere da zegt dat het besmettelijk is. Terwijl dat ook al lang achterhaalt is.
Heb je langwerkende ab-spuiten gehad of alleen maar injecties die 48 uur werken?
Voor een goede niesziektebestrijding heb je namelijk meestal een goede en vaak ook langdurige ab-kuur nodig.
Zal niet zeggen dat het niesziekte is maar zo klinkt het mij nog steeds in de duren.
Daar hoort hoesten namelijk ook bij (totdat ze zo ongeveer stikken) en de bellen uit de neus passen ook prima daarbij.
Eet hij nog wel?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door