Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
#906520
Fijn dat het gelukt is. Het is bij die van mij ook de enige manier om urine op te kunnen vangen. Anders wordt het naar de da die dan urine rechtstreekt uit de blaas haalt maar dat doe ik liever niet.
Als ik het goed heb, is de controle na 6 weken en als die dan goed is, zou het naar een onderhoudsdieet kunnen maar ik heb daarvoor in de plaats carnibest genomen en dat gaat super.
#906523
Dus als de pH goed is hoef ik niet eerder dan na 6 weken naar de dierenarts?

Toos kreeg altijd al Carnibest, die heeft nooit anders gehad 's morgens en 's avonds een prooidier. Dus qua onderhoudsdieet ga ik dan maar compleet, koolhydraatloos barfen. Gedurende die 6 weken is het wel belangrijk om de pH in de gaten te houden denk ik hè?
Door flin
#906873
Sennaruby schreef: Dus als de pH goed is hoef ik niet eerder dan na 6 weken naar de dierenarts?

Gedurende die 6 weken is het wel belangrijk om de pH in de gaten te houden denk ik hè?
't zou 6 tot 8 weken kunnen duren , eer dat de struviet in een 'goede' ph op zou lossen, 't is denk ik wèl slim om de ph te blijven controleren,
voor 't geval 't strax tè zuur is...(krijg je weer andere problemen...)
en je dus al had kunnen stoppen met verzuurders....

dus mocht de ph nu zo'n beetje stabiel zijn 6-6.5 ,
dan zou 'k al wat gaan minderen met verzuurders...
#906898
Dat is inderdaad een goede raad!
Zondag had ik gemeten en was de pH rond de 7 en vanmorgen ongeveer 6,5. Misschien dat ik dan zondag nog een keer, na een dikke week verzuren, de pH weer meet en dan eventueel ga afbouwen met de vitamine C. Ik ga dan denk ik de eerste twee weken sowieso 2x per week pH checken om inderdaad te voorkomen dat de pH veeeel te laag wordt...

Bedankt!

Groetjes,

Fieke
#909892
Nou, ik had Toos weer opgesloten met haar Katkorkattenbak en ze had er weer braaf op geplast vanmorgen. De pH is perfect rond de 6,5. Schiet mij maar lek waarom ze nu toch weer af en toe onzindelijk is.... Misschien toch een ontsteking of zo?
#909893
Sennaruby schreef: Nou, ik had Toos weer opgesloten met haar Katkorkattenbak en ze had er weer braaf op geplast vanmorgen. De pH is perfect rond de 6,5. Schiet mij maar lek waarom ze nu toch weer af en toe onzindelijk is.... Misschien toch een ontsteking of zo?
Pffft... Goeie vraag... Plast ze nog op specifieke plekken?
#909894
Nou, ze plaste weer op een hondenmand, die ene zonder geplasticeerde hoes natuurlijk  >:( en ze plast ook tegen de klok die iets boven het aanrecht hangt... Er recht tegenaan.... We weten niet zeker of zij dat doet (we hebben nog 3 katten) maar het is denk ik wel het waarschijnlijkst.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door