Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#897982
Hallo allemaal,

Ik heb al eerder een oproepje geplaatst maar daar niet zoveel reacties opgekregen.
Ik doe de opleiding natuurlijke geneeswijzen voor dieren en ga in Juni examen doen. Om mijn diploma te halen moet ik ook een scriptie schrijven, dit wil ik gaan doen over blaasgruis bij katten en of vers voer dit kan genezen. Daarvoor heb ik een x aantal patienten nodig. Allereerst moest ik van mijn scriptiebegeleider eens gaan kijken hoeveel "patienten" ik kon vinden.
Mijn idee is om een enqueteformulier te gaan maken en deze in te laten vullen door de eigenaar van de kat.
De kat moet minimaal een jaar op vers voer staan. Het maakt niet uit of de klachten wel of niet terug gekeerd zijn. Wie o wie zou er mee willen werken aan mijn onderzoek??? Zodra ik weet hoe veel "patienten" ik heb kan ik een enquete formulier gaan maken want in April wil ik de scriptie klaar hebben.
Dus heb je een kat die blaasgruis gehad heeft en over gegaan is op vers voer of ken je iemand met zo'n kat laat het me dan weten want je zou mij er erg mee helpen.
Alvast bedankt!!!

*******UPDATE*******
Om toch tot een duidelijk conclusie te kunnen komen is het handig om katten te hebben die nog voor controle geweest zijn bij de dierenarts. Het maakt dus niet uit of je kat een jaar op vers staat of slechts een maand.
Heb je dus een kat die wegens blaasgruis op vers voer over is gegaan en heb je daarna de urine nog een keer na laten kijken bij de dierenarts dan kan ik je prima gebruiken voor mijn onderzoek.
Ook de katten die niet onderzocht zijn mogen zich aanmelden. Ik wil dan proberen om een sponsor en een lieve dierenarts te vinden die mij willen helpen bij het onderzoek. Ik hoop dat dit allemaal gaat lukken en dat ik aan kan tonen dat vers voer kan helpen bij blaasgruis in plaats van de dieetvoeders.
Alvast bedankt weer!!!!
Laatst gewijzigd door lummel op wo 30 jan 2008, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#898078
lummel schreef: Ik zoek alleen wel specifiek katten die op vers voer staan en dus niet op brok.
Wanneer je dit er specifiek bij zet, selecteert zich die vanzelf uit en wie weet komen andere kattenverzorgers door je oproep op het idee om hun kat gevarieerder te gaan verzorgen. Ieder stukje gezondheid voor de dieren is meegenomen. De mensen die hier komen, hebben al ervaren wat natuurlijke voeding voor dieren betekent.
#898088
Suzan54 schreef: Wanneer je dit er specifiek bij zet, selecteert zich die vanzelf uit en wie weet komen andere kattenverzorgers door je oproep op het idee om hun kat gevarieerder te gaan verzorgen. Ieder stukje gezondheid voor de dieren is meegenomen. De mensen die hier komen, hebben al ervaren wat natuurlijke voeding voor dieren betekent.
Volgens mij mis je een stukje ;) Ik moet onderzoek doen naar katten die blaasgruis hebben (gehad) en daarvoor op een versvoer dieet gezet zijn. Dan zit ik hier toch juist goed??
#898290
Ik wil wel meedoen, 1 van mijn katten had blaasgruis en is volgens mij inmiddels een jaar over op vers. Hoe precies wil je dat jaar hebben want het kan ook net 11maanden zijn. Zo goed heb ik het niet bijgehouden.
#899302
Barrak schreef: Ik wil wel meedoen, 1 van mijn katten had blaasgruis en is volgens mij inmiddels een jaar over op vers. Hoe precies wil je dat jaar hebben want het kan ook net 11maanden zijn. Zo goed heb ik het niet bijgehouden.
Dat is in principe ook prima, zo heel nauwkeurig komt het natuurlijk niet. Je kunt alleen nog niet echt een conclusie trekken als een kat bijvoorbeeld 2 maand op vers staat, zoals de mijne.
Het zou super zijn als je mee zou willen werken. Tot nu toe heb ik dan 7 katten. Dat zijn er helaas nog wel te weinig. Dus als er nog meer mensen met zo'n kat zijn, graag!!!!
#899433
ik heb hier een jonge kater, die  december 2006 flink struvietkristallen in de urine had, is in april kvv en later ook andere dingen gaan eten en afgelopen december nog steeds struviet, hij heeft geen klachten (ook niet gehad).
Laatst gewijzigd door maddoc op ma 21 jan 2008, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door