Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jel
#890811
Onze poes had vorige week vrijdag al niet alles opgegeten. Dat vond ik gek want zij schreeuwt altijd keihard om eten en komt ook altijd gelijk aanlopen als ik alleen al richting de keuken loop. Zaterdag haar drie keer eten aangeboden (Carnibest, kipvlees, brokjes, kalkoenvlees) ze heeft misschien een paar hapjes genomen van het rundergehakt. Zondag weer de hele dag niks gegeten. Zondagnacht heeft ze drie keer overgegeven (zat steeds ruim een uur tussen), er kwam alleen maar geel vocht uit. Maandagochtend weer niet gegeten, ben vanmiddag gelijk naar de dierenarts gegaan. Zij kon niets vinden. Ze heeft geen koorts en haar vacht zag er goed uit. Wel was haar keeltje rood, maar dat kon ook van het overgeven zijn. Ze heeft een spuit gekregen tegen misselijkheid. En ik moet haar zelf drie dagen drie keer per dag primperandrank geven met een spuitje in haar bekje.

Kent iemand deze syptomen? Ik ben nog niet gerust gesteld. Ze is dus vanaf zaterdag heel erg rustig. Ligt veel te slapen, loopt af en toe wel heel rustig rond en gebruikt de krabpaal nog maar spelen is er niet bij. Of ze wel genoeg drinkt weet ik niet, ik heb nog een andere kat dus het is moeilijk te volgen, probeer er nu goed op te letten. Haar ontlasting weet ik ook niet. I.i.g. geen diarree maar misschien wel obstipatie, kan het niet zien doordat ze allebei dezelfde kattenbak gebruiken. Dierenarts kon niks geks voelen aan haar buikje (ik dacht zelf namelijk in eerste instantie aan het inslikken van plastic of een ander voorwerp). Het gaat overigens om een oosterse korthaar poes van 9 maanden.
Door Suzan54
#890861
O jeetje, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Gelukkig ben je al naar de dierenarts geweest.
Ik denk aan óf een infectie óf een obstructie. Als het niet snel over gaat moet er echt een foto gemaakt worden.
Door ~Joke~
#890946
Ik heb het wel vaker met mijn poezen meegemaakt. Vorig jaar moest ik een weeklang iedere dag met ze naar de da voor een infuus en ab omdat ze niet wilden eten en drinken. De da vertelde dat als ze maar een theelepeltje voeding per dag binnen krijgen het voldoende is om ze aan de gang te houden. Gelukkig aten ze wel ongeveer een theelepeltje vol
De mijne hadden koorts maar wat het is geweest weet ik niet. Ik heb van alles aangerukt [blikvoer] om ze aan het eten te krijgen. Vlees kreeg ik er niet in.
Door Jel
#890997
Ik heb vanavond de dierenarts gebeld. Ze heeft vanmiddag weer overgegeven en nog steeds niet gegeten. Ze heeft heel lang naar het drinkbakje gestaard en uiteindelijk een paar likjes gedaan.

Als er morgen nog niks veranderd is moet ik morgenmiddag terug komen. Ben benieuwd hoe ze zich vannacht houdt anders ga ik er mooi morgenochtend al naar toe. Ze heeft dan al vier dagen niet gegeten!
Door YaYa
#891060
Ze moet echt gaan eten. Desnoods maar ad gaan dwangvoederen maar 4 dagen is echt te lang. En inderdaad maar terug naar de da voor foto's en evt. een echo.
Door Jel
#891071
Vannacht heeft ze niet gespuugd, het spul van de dierenarts tegen misselijkheid houdt ze dus ook binnen. Helaas vanochtend nog steeds niet gegeten. Ik ga haar vanmiddag nog proberen eten te geven en anders gelijk door naar de dierenarts. Ik wil dan ook een bloedonderzoek vragen, daar kunnen ze toch op zien of er iets mis is met haar nieren of lever?

Kan het een obstructie van iets zijn? De dierenarts zei dat ze dan diarree zou moeten hebben, dat heeft ze niet.

Bij het spugen (gister begin van de avond voor het laatst) komt er alleen gal uit (licht geel).
Gebruikersavatar
Door koekje
#891073
sien heeft eens een plastic dingetje (speeltje van zacht rubber/plastic, het draadje is hier nog wel ergens in de medische hoek op bp te vinden) opgegeten.
ze had een obstructie die ik pas ontdekte toen het ding erweer uitkwam. sien at weinig, maar wel iets. ik denk zelf dat ze at omdat ik dat zo graag wilde, sien is erg een moederskindje en aanhankelijk (zeg maar bijna afhankelijk).
sien braakte ook, maar voornamelijk haar voer, want ze door mij wel een beetje at.

het ding van sien is eruit gekomen dankzij cb en royaal toedienen van haarbalpasta.

sien had ook geen diarree!

als er iets de darm volledig blokkeert, kan er niets meer langs, ook geen voedsel. de poep die er nog voor zat, is er na 4 dagen echt allang weer uit.

misschien is het geen gek idee om een andere dierenarts snel te bezoeken.
4 dagen niet eten is echt niet goed!
Door Jel
#891466
Vanmiddag nog steeds niet gegeten en weer een keer overgegeven. Ben gelijk weer naar de dierenarts gegaan.  Ze weten niet wat het is. Ze ziet er niet slecht uit maar vier dagen niet eten is natuurlijk niet goed (en nu twee dagen spugen). Ze hebben haar gehouden en gaan onderzoeken wat het is (bloedtest e.d.). Ik hoop zo dat het allemaal meevalt!
Door Jel
#891687
Inmiddels contact gehad met de fokker. Hij denkt dat het misschien van een ingeslikt haarelastiekje kan komen. Dat kunnen ze met de hand niet voelen aan de buik. Assistente van dierenarts zegt dat ze dit via rontgen niet kunnen zien. Nu zit er aan mijn haarelastiekjes een ijzertje dus lijkt me dat ze die wel kunnen zien. Ik kan vanmiddag (eigenlijk eind van de middag) pas bellen met de dierenarts. Ze heeft nu dus ruim 4,5 dag niet gegeten. Ze heeft vannacht en vanochtend niet gespuugd (daarom denkt de assistente nu dat er niks vast zit?!). Bah, voel me zo machteloos!!!
Door eefje
#891696
ik snap niet dat je da geen dwangvoeding meegeeft,ze moet echt eten.
Ik heb dit in november met een kitten gehad en die werd ook niet beter,toen heb ik haar een nachtje bij de da moeten laten en toen was het de volgende morgen helemaal over :o waar het van kwam wisten we niet,nog steeds niet maar waarschijnlijk een wat harde drol.
Ik moest ipv drankje gewoon injecties geven omdat ze dus dat drankje zo vies vond dat ze  niet meer wilde eten en zelfs meer ging spugen.
Sterkte met het beestje
Door *Axel*
#891775
Een obstructie hoeft geen diarree te geven!!!!!

Zo snel mogelijk een rontgen en/of met contrastvloeistof.

Mijn 4 maand oude poes had een tijd geleden een afgeknelde darm. Er was `iets` op de roentgen te zien. Toen is er beslist om haar open te maken.

Veel sterkte
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door