Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Borke
#888175
Wie kan mij een glucosamine voor de kat adviseren.
Ik wil het door de Carnibest prakken en het moet absuluut niet goor smaken, anders wordt het beslist niet gegeten.

Het is voor onze oudste Maine Coon poes Franny van bijna 14 jaar.
Ze wordt strammer en de DA denkt dat het artrose is en dat glucosamine zou kunnen helpen, dat zit in bepaalde brokken, maar hij weet wel dat ik haar geen brokken ga voeren ;)

Ik lees elders over poeder van de Groene Os, maar de poeders die ik daarvan ken smaken ongelofelijk smerig en daar hoef ik bij haar dus niet mee aan te komen.
Zij heeft een voedselintolerantie en slikt Fortekor voor haar nieren en doet het al bijna 4 jaar uitstekend op Carnibest Lam voor de kat.
#888237
hoi,

ik heb het net even voor je getest;
ik heb een capsule glucosamine bij de katten door het eten gemengd, ze hebben helemaal niks in de gaten gehad terwijl ze daar toch helemaal niet gemakkelijk in zijn, dus lijkt me dat deze wel redelijk smaakloos moet zijn. 4 vd 8 hebben het dus door puur vlees/carnibest gegeten.  dit is glucosamine van glucosamine.com, zit in capsules die je gewoon open kunt draaien/trekken.
#888253
Bedankt voor jullie reacties!

Heeft iemand ervaring met cosequin?
Gebruikt iemand de producten van glucosamine.com voor de kat en zo ja wat is dan de dosering? Goed te weten dat dit probleemloos gegeten wordt door katten, bedankt voor het testen!
#888267
tot 10kg is het 250mg werkzame glucosamine, dus 1/2 capsule per dag.
ik heb tot nu toe alleen 1 vd honden glucosamine gegeven.  Cosequin is een duurdere, veterinaire variant. cosequin bevat ook chondroitine, maar als je dat ook zou willen geven, kun je dat bij glucosamine.com ook los bestellen. vlgns de fabrikant van cosequin bevat hun produkt een vorm van glucosamine en chondroitine die beter werkzaam is/ wordt opgenomen, ik was hier niet van overtuigd en heb voor de produkten van glucosamine.com gekozen gezien het grote prijsverschil.
#888498
Er is ook iets specifieks tegen: Sasha's Blend (ff googelen voor meer info).
Ik heb het zelf niet gebruikt, maar een collega van mij was er zeer goed over te spreken. Dit is ook in poedervorm verkrijgbaar en kan over de carnibest worden toegediend.

Succes!
#888520
Kipsel schreef: Er is ook iets specifieks tegen: Sasha's Blend (ff googelen voor meer info).
Ik heb het zelf niet gebruikt, maar een collega van mij was er zeer goed over te spreken. Dit is ook in poedervorm verkrijgbaar en kan over de carnibest worden toegediend.

Succes!
Op grond van deze info van BP, wil ik dit liever niet geven:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 03.15.html
(zie de posts van Lizzy over de haaien die er in zitten)

Ik ga glucosamine bestellen bij de link die hier eerder genoemd wordt, zeker daar een van onze BP leden dit op haar katten heeft getest :)
#888676
AstridStraver schreef:
Ik ga glucosamine bestellen bij de link die hier eerder genoemd wordt, zeker daar een van onze BP leden dit op haar katten heeft getest :)
:) :)

ik hoop dat jouw kat er idd net zo  makkelijk mee is als de mijne, maar gezien hoe moeilijk dat normaal is en hoe makkelijk dat dit ging heb ik er alle vertrouwen in.
had je zelf vast ook al bedacht, maar ik zou de eerste keer maar een beetje erdoor doen.  ik had een capsule over 8 katten verdeeld.
qua dosering zou je de eerste weken dubbel mogen doseren, maar dan wordt het missch wel veel poeder om onder te mengen.
#888724
maddoc schreef: ik hoop dat jouw kat er idd net zo  makkelijk mee is als de mijne, maar gezien hoe moeilijk dat normaal is en hoe makkelijk dat dit ging heb ik er alle vertrouwen in.
had je zelf vast ook al bedacht, maar ik zou de eerste keer maar een beetje erdoor doen.  ik had een capsule over 8 katten verdeeld.
qua dosering zou je de eerste weken dubbel mogen doseren, maar dan wordt het missch wel veel poeder om onder te mengen.
Ik ga het gewoon voorzichtig proberen, alleen zag ik net dat het wellicht niet zo handig is voor nierpatienten:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 781.0.html

Dus daar moet ik dan nog eens over nadenken.
Haar nieren zijn niet echt slecht, maar toch....
#888756
ja daar moet je dan nog maar even over nadenken.                                                                                                was even vergeten dat het een nierpatientje is, het dubbel doseren zou ik dan sowieso maar achterwege laten (idee erachter is dat je eerst een tekort zou moeten aanvullen).
ik weet niet hoe slecht haar kreat en ureumwaardes zijn en of toen ook het kaliumgehalte bepaald is..
de glucosamine is gestabiliseerd met kaliumchloride, ze zou dan dus wat extra kalium binnen krijgen. dat is alleen een probleem bij zeer ernstige nierpatienten waarbij het kaliumgehalte al veel te hoog is of op het randje, dan heb je dus echt ook met een zieke kat te maken, niet een kat waarvan je weet dat de nieren niet 100% zijn maar die het verder lekker doet.
wat vaker voorkomt is dat het kaliumgehalte bij katten met nierproblemen juist te laag is (ook dan heb je niet een kat die het op het oog lekker doet) en die krijgen dan een kaliumdrankje of poeder om dat aan te vullen, bij nierdieeten is het kaliumgehalte vaak ook verhoogd om die reden.
#901565
maddoc schreef: tot 10kg is het 250mg werkzame glucosamine, dus 1/2 capsule per dag.
ik heb tot nu toe alleen 1 vd honden glucosamine gegeven.   Cosequin is een duurdere, veterinaire variant. cosequin bevat ook chondroitine, maar als je dat ook zou willen geven, kun je dat bij glucosamine.com ook los bestellen. vlgns de fabrikant van cosequin bevat hun produkt een vorm van glucosamine en chondroitine die beter werkzaam is/ wordt opgenomen, ik was hier niet van overtuigd en heb voor de produkten van glucosamine.com gekozen gezien het grote prijsverschil.
Ik wil hier graag op inhaken: Als nutritionist kan ik zeggen dat het verschil in kwaliteit tussen de ingrediënten in Cosequin en andere glucosamines en chondroitines enorm is. Dit komt naar voren in verschillende studies en praktijktesten. Hierover is ook kort geleden ook in de krant over bericht. Hiermee wil ik niet zeggen dat andere glucosamines of chondroitines niet werken...ze zijn echter minder effectief. Maar als je tevreden bent, blijf dat dan vooral!

Succes, Pieter
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door