Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#88295
Unique schreef:





Ook waar je mee fokt,Sylvia ;) ;)
Je bedoeld of ik honden niet meer ent waar ik mee fok ?
weetje ik ent alleen voor de show,er is mij wel eens om een entingsboekje gevraagd en als je die niet kan overleggen of als hij niet voldoet aan de eisen wordt je geweigerd ,dus om die reden laat ik ze enten,is dat voorbij dan ent ik niet meer,in die tijd krijgen ze aansluitend een nest en neem ik ze daarna ook nog mee ,maar zou ik de entingen niet nodig hebben voor de show en rabies voor het buitenland dan zou ik inderdaad fokken zonder te enten,aangezien ik ervan overtuigd ben dat mijn honden door hun puppen enting en booster met een jaar volledig beschermt zijn.
Als ik zou denken mijn honden in gevaar te brengen door er ongeent mee te fokken dan zou ik altijd blijven enten want dat ben ik niet overtuigd dat ze beschermd zouden zijn.Mijn oude honden zijn op hun eerste entingen na nooit meer geent ,de ene lag iedere dag in de zomer in de sloot en lebberde hem half leeg,en ze liepen in een hondenrijke omgeving waar ook wel eens parvo heerste ,waar de slachtoffers vielen onder de recent geente honden en die van mij nooit ergens ziek van zijn geworden.Dus zou ik niet showen zou ik fokken zonder enting.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 28 apr 2004, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#94224
ook ik ent mijn katten niet en ze eten op 1 na allemaal brokken en komen gewoon buiten.
ze zijn nog nooit maar ook nooit ziek geweest.

de ander die op vlees zit en nooit naar buiten gaat,is nu gedekt :o
was dus 1 keer denkt f wezen kijken en toen kwam ik van de week terug van vakantie heeft ze een dikke buik
ach ja altijd leuk,
kleine katjes 8)
Door Rosita
#94255
Onze vorige kat was een kitten van een manege kat en is zijn hele leven niet geënt. Hij was een echte buitenkat, alleen toen hij wat ouder werd was hij iets vaker binnen (en dan ook alleen maar in de winter). Met 14 jaar is hij aan nierfalen overleden. Ik heb nu dus drie binnenkatten (komen alleen aan een tuigje of in de ren buiten) die vorig jaar alleen geënt zijn tegen niesziekte. In september moeten ze eigenlijk weer de cocktail, maar gezien een van mijn katten het aan zijn nieren heeft denk ik dat ik het op z'n minst een jaar uitstel. Ze zeggen dat buitenkatten zichzelf herenten, in dat geval zal ik mijn binnenkatten ook herenten alleen niet elk jaar dus. Denk namelijk dat de enting tegen kattenziekte meer dan twee jaar werkt dus voorlopig even geen geënt meer.

Groetjes Rosita
Door Lisa
#95764
Hitam schreef: Kattenziekte werkt levenslang.
Als kattenziekte levenslang werkt en katten ook nog niesziekte kunnen krijgen ondanks enting, waarom zou je dan na de kittenentingen nog enten eigenlijk?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#95811
Lisa schreef:
Als kattenziekte levenslang werkt en katten ook nog niesziekte kunnen krijgen ondanks enting, waarom zou je dan na de kittenentingen nog enten eigenlijk?
Das nou de honderdduizend euro vraag ;D
Door Lisa
#95892
sylvia schreef:

Das nou de honderdduizend euro vraag ;D
LOL. Maar als ik mij goed herinner heeft Tannetje toch ooit eens geschreven dat buitenkatten zichzelf vaak wel herenten doordat ze met vanalles en nog wat in aanraking komen en binnenkatten eigenlijk niet maar volgens mij is dit beetje klok klepel onthouden :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#96370
Tja, waarom zou je inderdaad na de kittenentingen nog enten? Ik zie er geen reden toe. Hooguit de verplichte entingen voor pensionbezoek of het buitenland.
Door zurca
#96420
Hitam schreef: Tja, waarom zou je inderdaad na de kittenentingen nog enten? Ik zie er geen reden toe. Hooguit de verplichte entingen voor pensionbezoek of het buitenland.
Na de kittenentingen helemaal niet meer enten of de eerste jaarlijkse herhaling nog wel doen?! Ben benieuwd wat jij zou doen Tannetje..
Gebruikersavatar
Door sylvia
#96426
zurca schreef:

Na de kittenentingen helemaal niet meer enten of de eerste jaarlijkse herhaling nog wel doen?! Ben benieuwd wat jij zou doen Tannetje..
Boris heeft zijn kitten enting gehad en dat was het verder krijgt hij niets meer.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#96432
Alleen kiittenentingen en dan liefst niet te vroeg, dus op 12 en 16 weken.
Door zurca
#96439
Hitam schreef: Alleen kiittenentingen en dan liefst niet te vroeg, dus op 12 en 16 weken.
Op die leeftijd heb ik ze inderdaad laten enten..Nu komt dus straks dat herhalingskaartje in de bus en weet nog niet zo goed wat te doen..Niet dat ik ze elk jaar zal laten enten, maar ik dacht nog een keer een herhaling als een soort booster ofzo...vandaar eigenlijk mijn vraag..Maarre als het geen nut heeft dan heb ik er geen moeite mee om dat herhalingskaartje gewoon bij de oude kranten te goeien..
Door Lisa
#96475
Kittenenting is dan ook nog weer verschillend. Lotte komt uit België en daar enten ze standaard chlamydia erbij. De fokker wil dit niet maar moet dit expliciet vermelden anders wordt het erin gespoten. Wil nog met haar naar een Ragdolldag, lijkt me leuk als de fokker haar ook terugziet, hopelijk is die dag voordat de entingsgeldigheid voorbij is ;D.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#97264
Wat ik al zei. Als ze buiten komen, en vooral als ze met andere katten in aanraking komen: niet meer enten.
Een kat die binnen zit eens in de drie jaar niesziekte.
Door Lisa
#99278
Ik begrijp het nog niet ???. Niesziekte is toch in principe niet dodelijk en de enting geeft geen garantie omdat er veel meer ziekteverwekkers zijn dan er in die enting zit. Wat is het voordeel van wel enten eens per 3 jaar tegen nies dan? En met buiten komen / andere katten, bedoel je mee door de buurt trippelen en contact met niet eigen katten of telt alleen de eigen tuin ook?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door