Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door eefje
#851061
Miesje wil niet eten :(
ze heeft gister avond voor het laatst gegeten en nu wilde ze vanmorgen haar kvv niet en vanavond weer niet.
Nou hebben ze brokjes staan omdat zij nog meerdere keren per dag moet eten en ik daar niet aan toe kom vanwege mijn werktijden en ik kan dus ook niet zien of ze daar van eet.
Maar goed normaal is kvv altijd favoriet en zit ze te gillen als het etenstijd is......verder is ze wel speels,heeft geen koorts ofzo,wat denken jullie moet ik me zorgen maken?

ook gaat ze gewoon op de bak(volgens mijn man) maar goed met 3katten is het niet altijd te zien wie wat doet......

groetjes eefje
Laatst gewijzigd door eefje op wo 07 nov 2007, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ***Bianca***
#851132
Hm als ze het echt niet eten volhoud zou ik morgen toch een DA bellen.
Neem aan dat je op de hoogte bent van het risico op leververvetting bij niet etende katten?
Hopelijk valt het mee en gaat ze toch nog weer eten.
Verstopping zou dus haast niet kunnen denk je?
Lastig is dat als je niet zeker weet wie er wel en niet naar de bak gaat (ken het heb zelf 5 katten).

Succes.
Door Mevroi Kruim
#851153
Ik zou haar ff isoleren van de rest, met een eigen bak en drink- en etensbakjes. Dan weet je tenminste wie wat eet/poept/plast. Zo doe ik het met katten waarbij ik het niet vertrouw, paar dagen in de badkamer (feest! vloerverwarming  ;)).
Het kan bv een beginnende niesziekte zijn, dan raakt hun neus verstopt en als ze niet ruiken eten ze niet. Ze zijn er vaak niet echt ziek van maar dat niet eten is link, dan moet je dwangvoeren.
Door eefje
#851164
Kruimel schreef: Ik zou haar ff isoleren van de rest, met een eigen bak en drink- en etensbakjes. Dan weet je tenminste wie wat eet/poept/plast. Zo doe ik het met katten waarbij ik het niet vertrouw, paar dagen in de badkamer (feest! vloerverwarming  ;)).
Het kan bv een beginnende niesziekte zijn, dan raakt hun neus verstopt en als ze niet ruiken eten ze niet. Ze zijn er vaak niet echt ziek van maar dat niet eten is link, dan moet je dwangvoeren.
niesziekte herken ik,hebben we hier al maanden feest van gehad >:( maar ze laat dus totaal niet zien dat ze wat mankeert,behalve het niet eten als wij het aanbieden.Ze proeft er overigens wel aan maar lijkt gewoon geen trek te hebben,bij etenstijd reageert ze ook totaal niet.....
ik kijk het nog even aan,als ze morgenochtend niet eet dan ga ik stappen ondernemen.
Ik heb helaas geen vloerverwarming in de douche en ik vermoed dat ze de boel af gaat breken dus ik hoop maar dat het snel opgelost is.

groetjes eefje
Door eefje
#851188
nou ik heb mijn laatste troef geprobeert,blikvoer wat ik nog had staan ???
ze heeft er een beetje van gegeten.
ze kauwt wel op mijn vingers dus ik vermoed niet echt dat ze last van haar bekje heeft.....
groetjes eefje
Door eefje
#851202
ze drinkt trouwens wel dus ik denk dat ze gewoon stiekem eet als ik niet kijk ofzo,ze voelt ook niet leeg maar ook niet verstopt(heb dat met japie wel eens gehad)

tis misschien ook omdat het echt nog een baby is dat ik me meer zorgen maak,japie eet ook wel eens niet en dan maak ik me stukken minder bezorgd......

groetjes eefje
Door eefje
#851281
nou ik heb haar net gedwongen laten eten,met een lepeltje het voer naar binnen gewerkt,ze vond het niet leuk maar heeft nu in ieder geval iets binnen,misschien dat ik zo die cirkel een beetje doorbreek want ze zal wel misselijk van de honger geweest zijn denk ik,maar ze heeft niet overgegeven.
ik heb voor harley eens parrafine mee gekregen omdat ie zo vreselijk misselijk was,zou dat wat zijn voor haar als ze misselijk zou zijn?

oh en ik haal nu dus wel de brokjes weg,dan maar even zo,misschien krijgt ze dan honger genoeg om vanavond gewoon te eten.
groetjes eefje
Door Femke
#851368
ik weet het niet van die paraffine hoor, is dat niet bij verstopping ofzo? Volgens mij krijg je bij misselijkheid eerder primperan mee...
Als katten langere tijd niet eten kunnen ze hun hongergevoel kwijtraken dus het is wel belangrijk dat ze blijft eten. Eet ze ook geen vis uit blik ofzo?
Door eefje
#851394
net terug van de da,ze ging overgeven en dan is het bij mij genoeg geweest,dus ritje da dan maar.
spuitje primperid en druppels mee en over een half uur moet ik haar gaan dwangvoeren als ze zelf niet eet.

ze ligt nu lekker op de bank te slapen.

groetjes eefje
Door eefje
#851583
niet :'( ik weet het niet,ze is zichzelf niet,wil nog steeds niet eten,heeft geen koorts en niet meer gespuugd maar ook geen ontlasting,wel geplast.
ik weet niet wat er mis is met haar,de da kon ook niet echt zeggen dat het een reden had,ze mankeert verder niks,tenminste zover ons oog het kan zien tenminste.
radeloos word ik er een beetje van,vind het maar niks.....

groetjes eefje
Door Mieuw
#851593
Tjeetje, het is toch wat met al die kittens niet willen eten.  :o
Loeka heeft al de volle laag gekregen, Isabel heeft er zelfs 1 aan verloren, Koekje heeft ook een paar dagen in de rats gezeten (alhoewel dat achteraf een andere reden bleek te hebben) en nu ben jij de pechvogel  :(

Het kan niet zijn dat ze, net zoals Sientje van Koekje, een vreemd voorwerp naar binnen heeft gekregen? Of misschien een hapje van een plant waar ze ziek van kan worden?
Helaas kan ik er verder ook niets zinnigs over zeggen, maar in elk geval goed blijven (dwang)voeren!
Door eefje
#851598
ze heeft net alles er weer uitgespuugd en woont in de kattenbak maar doet er niks,ik ga de da weer bellen. :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door