Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door eefje
#844210
Japie's oog doet raar,gister heeft ie de hele dag op de bank liggen slapen(dat is vreemd met die baby in de buurt want Miesje houdt ze normaal echt wel wakker.)
en hij heeft dus een dik oog,maar ook weer niet echt dik,het oog word iets dichter gehouden dan het goede oog en in het licht reflecteerd het slechte oog ???,ook lijkt het slechte oog doffer dan die ander en de pupil reageert niet(ik zie het niet)
Ik hoop dat ik vanavond mijn man naar de da kan sturen met hem maar goed ik twijfel dus of dit een ontstoken oog is of dat ie blind is(de nageltjes van Miesje komen nogal eens vreselijk dicht in de buurt van zijn ogen)
het oog draait wel mee met het goede oog en hij knippert er ook nog mee maar goed die pupil ziet er zo raar uit......

Overigens is ie vandaag gewoon weer lekker aan het spelen enz en is ie niet meer sip.
groetjes eefje
Door eefje
#844255
nou ik geloof dat het toch allemaal wel meevalt,hij is aan het spelen,het oog reageert dus toch wel,het is nu alleen nog maar dof en af en toe houdt ie hem dicht,ik denk dat ie een beetje geirriteerd is ofzo,waarschijnlijk dus wel een nageltje wat erin is gekomen maar ik ga het nog maar even aankijken.
Gisteren wilde hij ook niet eten maar vandaag heeft ie gewoon alles netjes opgegeten dus het gaat al weer beter.........even afwachten dus.

maar als iemand dit herkend en dus tipjes heeft hoor ik het wel graag want das altijd handig ;)
groetjes eefje
Gebruikersavatar
Door koekje
#844268
sien heeft ook wel een eens uurtje of wat dat ze soms met een oog knijpt, en dat het rood lijkt. dan is er stofje ingekomen, of ze hebben te ruw gespeeld.
blindheid is te 'testen' door dat hij dan geen diepte meer zou kunnen zien, en dus ineens veel onzekerder met springen enzo zou zijn.
dat het oog goed meedraait, betekent eigenlijk alleen dat zn oogspieren goed werken.

als je het niet vertrouwd, kan je het beste even langs de da. deze kan met groen spul kijken of zn hoornvlies geschadigd is.

beterschap.
Door eefje
#844270
hij springt gewoon en heeft ook nog geen botsingen met de anderen gehad,ik denk echt dat het gewoon geirriteerd is maar bij hem duurt het dus al 2dagen ,maar ik dacht dus toen het me voor het eerst opviel te zien dat er een puntje(van een nagel denk ik) precies op het randje van het ooglid zat,dan zou ie dus gekrabbeld zijn door die kleine en moet dat gewoon herstellen denk ik.
ik kijk het even aan tot woensdag en als het dan niet beter is gaat ie even mee naar de da.

groetjes eefje
Gebruikersavatar
Door koekje
#844272
als het al 2 dagen duurt kan het idd een nagel zijn, of iets als een oogontsteking.
Door Marlijn
#844360
Als een van mijn katten een ontstoken oogje heeft maak ik het oogje een paar keer per dag schoon met (afgekoeld) gekookt water. Gewoon voorzichtig langs het oogje, niet op het oog zelf. Dit helpt altijd wel, ontsteking is zo weg.

Ik kijk altijd wel goed of er niks in het ook zit zoals een splinter o.i.d.
En als het echt al een paar dagen duurt zou ik toch langs de da gaan. Die kan inderdaad met van dat groene spul kijken of er iets in het oog zit.

Succes!
Door eefje
#844472
ik mag niet aan zijn kop komen,heeft ie een hekel aan,bij de da moeten ze hem platspuiten omdat ze hem niet kunnen onderzoeken en ik snap het niet want verder is het echt een schat van een beest.
Het oog is van binnen(dus de oogbol) troebel.lijkt alsof het rood(geirriteerd ) is,dit wil ik dus nog even een dagje aankijken om te zien of het wegtrekt en anders ga ik naar de da.
punt is gewoon dat ik  9van de 10keer met hem naar de da ren en dat er niks aan de hand is of hij gooit er weer een kuur tegenaan,heb ik eerlijk gezegd helemaal geen behoefte aan en ik heb ook zo mijn twijfels of de ab kuren uberhaupt nog wel helpen(hij heeft er al zoveel gehad) dus even nog een dagje aanzien. ;) hij zal er niet aan dood gaan,dat weet ik iig wel zeker ;)
Door Marlijn
#844668
Ik snap dat het dan lastig wordt om zijn oog schoon te maken en je niet snel meer naar de da rent.

Hopelijk gaat het snel over en is er niks ernstigs aan de hand...
Door eefje
#844733
ik wil wel snel naar de da rennen hoor,als mijn gevoel het had mogen zeggen hadden we zondag al bij de da gezeten maar ik ren voor mijn gevoel te snel,en dat is gewoon niet nodig.
beesten zijn soms best wel in staat om zelf te herstellen en dan ga ik steeds rennen naar een da en krijg ik weer een kuur mee,laten we met niet levensbedreigende dingen gewoon maar een beetje aankijken.
Situatie is trouwens onverandert,hij is nog steeds heerlijk aan het spelen,doet alles maar het oog ziet er niet uit zoals het moet......dus hij heeft nog 24uur om bij te trekken en anders bel ik de da.(misschien dat we vanavond wel gaan,dat komt ons beter uit)

groetjes eefje
Door Marlijn
#844743
Ik bedoel ook helemaal niet dat je niet goed voor je dieren zorgt als je niet meteen naar de da rent hoor.  ;) (ligt er natuurlijk aan met wat)

Het zou fijn zijn als het zichzelf ook weer oplost... En anders succes bij de da!
Door *Robin*
#846447
Bailey had vorige week ook zo''n soort oog, het was alleen niet dof maar wel roodachtig en dichtknijpen. Ik heb twee dagen met gekookt water zijn oog gespoelt en toen was het weg. (heeft hij wel een rothekel aan dus ik had hulp nodig met druppels mikken ;D)
Door eefje
#846599
dit is anders,ík heb gister de da gebeld en het verhaal uitgelegd,in eerste instantie wilde ze hem gelijk zien(dat wil deze ass. altijd met alles ;)) maar ik lig ziek op bed,echt hondsberoerd en mijn man ook,heb haar dus uitgelegd dat ie alles gewoon doet,geen koorts,geen rood aan de buitenkant van het oog,niet knijpen,gewoon reageren op licht,gewoon springen,alles doet ie gewoon,toen kon ik het dan nog wel even aankijken.....tot ik iemand heb die voor me naar de da kan.'
Ik baal er dus wel van maar ze was het ook met me eens dat het niet levensbedreigend is.
Overigens werd er op kattenplaza gezegd dat het ook loslating van het net of hoornvlies kon zijn,hoe zou dat kunnen?Kan dat zomaar bij een kat van net een jaar?

groetjes eefje
Gebruikersavatar
Door koekje
#846600
hoge bloeddruk enzo kan oogproblemen geven volgens mij, maar op het netvlies daadwerkelijk dan ook loslaat, weet ik niet. het zijn wel ouderdomskwaaltjes, dus niet logisch bij een jonge kat als japie.
als het netvlies daadwerkelijk is losgelaten, zou hij met dat oog behoorlijk blind moeten zijn, of zo goed als. netvliesproblemen geven (ook bij mensen) gelijk zichtsproblemen; blind of slechtziend.
als hij gewoon diepte ziet, en overal opspringt net als anders, en dingetjes vangt enzo, ziet hij gewoon diepte en kan hij met alle2 zn ogen goed kijken.

ik zou je ook willen aanraden de medische hoek van kp met een 'filter' te lezen.
er is zeker veel kennis in huis, maar soms ook te voorbarig. er worden wel vaker bij iedere scheet of boer gelijk dingen geroepen als FIP, giardia, etc.

ik hoop dat je snel iemand kan vinden die hem naar de dokter meeneemt, zodat je dan ook weet wat het eigenlijk is.
Door eefje
#846634
ik ga gewoon  heel erg veel vitamientjes tot me nemen zodat ik snel weer op de been ben,tis echt balen want ik mankeer eigenlijk nooit iets of het duurt maar 2 dagen maar ik ben nu al 2mnd aan het kwakkelen en het lijkt wel of dat er nu allemaal uit komt :'( net nu ik dus dingen te doen heb >:(

gelukkig gaat het met japie en de rest van de beestjes wel goed(op dat oog na dan)

groetjes eefje
Door Marlijn
#846764
Mmm, ik ben benieuwd wat er aan de hand is met dat oog...

Jij zelf ook veel beterschap!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door