Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#840117
Met Busara gaat het inmiddels de goede kant op. Ze eet zelf, heb haar dus niet hoeven dwangvoeren en heeft inmiddels geen waterige diarree meer, maar pasta. Ze is ook met sprongen gegroeid. Ik heb goede hoop nu voor haar. Wel krijgt ze nog Finidiar, een antibraakmiddel en antibiotica omdat het vermoeden bestaat dan door de Prednison(weerstand lager) een bacterie vat gekregen heeft op de darmpjes  :(

Met Mchawi gaat het een stuk minder dan gisteren. Afgevallen en uitdrogingsverschijnselen. Meteen naar de da en vocht onder de huid gekregen. En gestopt met zelf eten helaas. Ben dus nu weer 3 x per dag aan het dwangvoeren. Diarree is nog steeds water. Hoopvol is dat ik hij nu veel zelf drinkt, eindelijk! Ik heb hiervoor overigens de drinkfontijn ingeschakelt. Verder zelfde medicatie als zijn zus.

Tjonge wat een zorgen om zo'n knul. Ik hoop echt dat hij het ergste van de diarree gehad heeft zodat ook hij kan gaan aansterken. Arm arm ventje  :'(
Door *Axel*
#840132
Dank je.

Ben blij dat je kleine meisje alweer beter is. Helaas geen goed nieuws over haar broertje dus... hoop dat het tij alsnog keert.

Wat een ellende he als je lieverds ziek zijn  :(
Sterkte hoor  :-* :-*
Door Loeka
#840191
Zou ik het tweetal nu al probiotica kunnen geven, tijdens de ab-kuur of heeft dat geen zin?
Door *Axel*
#840327
Loeka schreef: Zou ik het tweetal nu al probiotica kunnen geven, tijdens de ab-kuur of heeft dat geen zin?
Ik doe het wel.
Heeft ie al gegeten?

Ik maak straks even een nieuw topic van mijn da-bezoek, maar eerst eten.
Door YaYa
#840348
Heeft de da de ontlasting al onderzocht? Ik had zelf ook ooit een keer onverklaarbare diarree bij kittens en niks hielp. Ik dacht toen zelf aan giardia en met een wattenstaafje hebben ze toen wat ontlasting uit de anus van de kleine geveegd en gelijk onder de microscoop. Niks te vinden.
Daarna heb ik ontlasting opgevangen en is het naar utrecht gestuurd. Daar bleek dat de kittens last hadden van een e-colibacterie en ook van salmonella. Ze hebben daar toen specifieke antibiotica voor gekregen en toen zijn ze ook heel snel opgeknapt.
Diarree bij die kleintjes is zo funest. Goed dat je meteen vocht hebt laten geven.
Sterkte.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#840852
Loeka schreef: Zou ik het tweetal nu al probiotica kunnen geven, tijdens de ab-kuur of heeft dat geen zin?
Ja ik zou dat wel doen
Door *Axel*
#840913
Sterkte met Mchawi Loeka.... schiet ook niet op he. Hoe oud is ie  nu precies? Nog vooruitgang geboekt met zij zusje?

Ik duim voor beide hoor  :-*
Door Loeka
#840917
Ik ga zo weer bij hem op bezoek. Vanacht geen oog dicht gedaan want ik zag hem steeds voor me. Wat een hoopje ellende was hij gisteravond  :'( Bij de da is hij op mijn arm in slaap gevallen.  :-*

Zijn ontlasting (en van zijn zus) is nagekeken door de da, dat was allemaal goed. Naar Utrecht opsturen kan ook nog, had ze al voorgesteld. Maar is was het weer vergeten. Vanavond moet Busara voor controle, zal ik gelijk vragen over het opsturen van ontlasting. Ik moet dan geloof ik 3 dagen ontlasting opvangen. Bij Mchawi kunnen ze het zelf opvangen natuurlijk  :-\
Door Mevroi Kruim
#840946
He jakkes, dat duurt echt veel te lang allemaal! Heel slecht voor de zenuwen  :-\
Beterschap en sterkte  :-*
Door karin2
#841224
ook voor jouw kittens snelle beterschap gewenst en voor jou sterkte en een goede nachtrust  :-*
Door Loeka
#842700
Nee nog niet. Hij heeft nu betere ontlasting, (iig geen water meer) en hij is als het goed is gisteravond van het infuus af gegaan. Vandaag kijken ze dan of het nog goed gaat. Zo ja dan zou hij vanavond mee naar huis mogen! Duimen dus!

Kleine zus Busara gaat als een speer, ze is nu al zwaarder dan voor de ellende begon  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door