Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
#837246
Ojee  :o :o  zie je wel dat ze agressief worden van vlees  ::) ::)

Ja, da's idd lastig, zo'n vreetgrage kat die dan de hond maar als barfhapje beschouwt  ;D
Valt hij zonder aanleiding aan of rond etenstijd?
Door YaYa
#837981
Toch nog even terug op het overgeven. Bij mij is het andersom. Nikita is een nierpatientje en krijgt fortekor en nierdieet. Graag zou ik haar ook aan de carnibest willen (net als de rest) maar zodra ik haar carnibest (blik trouwens ook) voorzet, eet ze het wel maar binnen een paar tellen gooit ze alles er weer uit. We hebben het nu al een aantal keren geprobeerd maar keer op keer geeft ze dan eigenlijk gelijk weer over.
Kan ik hier iets aan doen of is zij gedomd om een brokkenkatje te blijven?
Door Mevroi Kruim
#838154
Heb je al eens geprobeerd de carnibest licht te koken? Dat schijnt in het begin te helpen bij de ovrgang naar echt vers voor de gevoelige types. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wie weet.
Door Borke
#838171
YaYa schreef: Toch nog even terug op het overgeven. Bij mij is het andersom. Nikita is een nierpatientje en krijgt fortekor en nierdieet. Graag zou ik haar ook aan de carnibest willen (net als de rest) maar zodra ik haar carnibest (blik trouwens ook) voorzet, eet ze het wel maar binnen een paar tellen gooit ze alles er weer uit. We hebben het nu al een aantal keren geprobeerd maar keer op keer geeft ze dan eigenlijk gelijk weer over.
Kan ik hier iets aan doen of is zij gedomd om een brokkenkatje te blijven?
Herkenbaar dit, ook met een nierpatientje die daarnaast voedselintolerantie heeft.
Voor haar was het in hte begin belangrijk dat het eten echt op kamertemperatuur was en dat ze heel vaak kleine porties (zeg maar ter grootte van een eetlepel) kreeg. Ik heb de indruk dat ze het zo lekker vond dat ze te snel at en daardoor weer moest overgeven.

Inmiddels zijn we 3.5 jaar verder en eet ze 1x per dag het voer (CB) wat zo uit de koelkast komt, met zijn zessen tegelijk van een bord.

De aanhouder wint 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door