Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mieuw
#832178
Tja, als ik het zo hoor zou ik ook gaan voor de amputatie denk ik  :-\
Dat lijkt me in zo'n geval dan toch de beste oplossing.
Wel raar dat je DA er zelf niet mee gekomen is...
Door Kefraya
#832180
Ik zou ook de punt laten amputeren. Een van mijn katten heeft ook een staartamputatie ondergaan, maar bij haar zat de  breuk heel hoog (ze heeft nu nog maar een staartwerveltje over). Desondanks was ze heel snel bij van de operatie en na enkele  dagen had ze haar evenwicht weer hervonden. Zo te horen is het bij jouw kat aan de staartpunt, dus dat lijkt me nog veel minder ingrijpend. Beter nu amputeren dan dat de punt gaat afsterven of dat er een fikse infectie komt.

Sterkte met alle poezeperikelen!
Door *Axel*
#832185
Ik versta dus ook niet dat mijn da hier niet met de verschillende mogelijkheden komt.
Ik ga hem morgen bellen. Met sowieso zaterdag terug. En ik hou de wond in het oog. Ik moet het nu nog desinfecteren. het staartje heeft wel geen knik erin. Misschien wil de da zat even kijken hoe het eruit ziet en indien nodig komt ie dan met amputatie plannen? Geen idee.
Ik heb het een beetje gehad met dierenartsen. probleem is dat ze hier niet dik gezaaid liggen. Ben verder wel tevreden erover.
Pff, ik heb koppijn en ga mijn bed in, vannacht maar 5h geslapen.
Oh ja, had ik al gezegd dat ik ook een erg mank paard heb? Da komt morgen of overmorgen  :(
Darqan zijn oog kot wel in orde hoor, gewoon een wondje... ga ik zo ook nog schoonmaken....
Bedankt voor het advies en sorry dat ik zo weinig op het forum zet maar ik heb zoveel te doen op een dag. Ben nu zelfs nog niet klaar, maar ik ga slapen... ben doodmoe.

Liefs aan iedereen
Door Borke
#832196
Amputeren is voor de kat de gemakkelijkste oplossing, dat geneest het snelste ook en is het minst pijnlijk.
Showen kan je een kat met een staartbreuk toch niet meer, de breukplek blijf je altijd voelen en reken maar dat keurmeesters naar staartfouten zoeken...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#832736
Een open breuk open laten is geen optie. Zeker bij een staart, die je niet kunt fixeren, zal dat niet zomaar aan elkaar groeien.
Er zit niets anders op dan amputatie.
Door *Axel*
#832742
Goed nieuws  :) Eli mag zijn staartje houden  :D

Ik wou gisteren m`n dierenarts hier opbellen om amputatie te bespreken, maar ik vond het wondje goed eruit zien en hij had duidelijk minder pijn als ik hem verzorgde. Misschien er even bijzeggen dat de wond zo 0,5cm diameter heeft.
Vanochend moest ik sowieso voor kontrole terug.
Er zit nu mooi een korstje op en ik mag er gewoon aankomen en verzorgen.
De da zei dat het er erg goed uitzag en dat hij zeker zijn staartje mag houden. Hij heeft vandaag een 2de injectie met AB en pijnstiller gehad.
Ik ben toch wel blij  :)

Trouwens ik heb  me voorheen verkeerd uitgedrukt. Ik zei dat
isabel debacker schreef:
Ik heb het een beetje gehad met dierenartsen. probleem is dat ze hier niet dik gezaaid liggen. Ben verder wel tevreden erover.
Maar het gaat eigenlijk over 2 verschillende da`en.
Deze hier in Oostenrijk ben ik eigenlijk tevreden over. Hij doet alles wat ik vraag, gaat geen discussie uit de weg en is erg bekwaam. Ik begrijp dan ook niet goed waarom hij het helemaal niet over amputatie gehad heeft.

De da`en waar ik niet tevreden over ben: eentje in Belgie die volgens mij echt de oorzaak is dat mijn andere poes er nu niet meer is en een paardenarts hier (vervanger) waarvan ik het gevoel heb dat hij minder weet als ik  :-X

Bij deze even rechtgezet.

Wat betreft eli, ik heb dus eigenlijk mijn gevoel EN verstand gebruikt en niet te snel beslist en daar ben ik nu heel blij om  :)
Ik denk dat het anders was afgelopen (nou ja, we zijn er nog niet) als de wond groter was geweest.
Door *Axel*
#832746
Afbeelding

Even foto geplaatst. Hoop dat het duidelijk is.
Het bot was zichtbaar, maar het steekt er dus niet uit. Het rechthoekige staartwerveltje is diagonaal doormidden en zo verschoven. Zijn staart is als het ware een paar mm korter nu. Begrijpen jullie wat ik bedoel?
Door *Axel*
#837344
Maar even een update:
in 1 woord: ellende  :(

Met de staart gaat het goed hoor. Het is niet meer pijnlijk, hij draagt hem weer hoog, ook het stukje na de breuk doet weer mee. Het wondje heeft een mooi korstje  :)
Tot zover het goede nieuws.

het slechte nieuws:
Zondagochtend had Eli koorts en wilde niet eten. Paar uur later was de koorts helemaal weg en at ie weer. Gisterenochtend heeft ie weer wat kvv gegeten (Duck) en vanaf dan tot vanochtend niks meer. Hij heeft geen koorts, is wel rustiger als normaal. Dus ik vanochtend naar de dierenarts. Ik vermoedde trouwens dat hij oormijt had, dus ik moest sowieso. Hij had wat gasvorming in de darmen dus buscopan gekregen. Ik vertelde de da dat hij vrijdag of zaterdag 3 muizen had opgevreten en daarna `stukken muis` had gebraakt  ???
Aangezien zijn weerstand en darmpjes wel wat te verduren hebben met al 2 weken antibiotica voor de staart, denkt de da dat de muizen teveel van het goede waren. Ook de oormijt heeft met de verminderde weerstand te maken zei hij.
Bon, ik gaf dus al elke dag probiotica en ga daar maar mee door. Ik moet spul in de oortjes doen voor de oormijt.
En je raadt het nooit: omdat ik wel wil dat ie nu gaat eten heb ik een blik wiskas gekocht.... hij vreet als een uitgehongerde  >:( Ik doe nu dus kleine beetjes... beter wiskas als niets lijkt me.
Ben nu dus bang dat hij geen Duck meer wil hebben. Hij at het nochtans sinds hij hier is met veel smaak op  :-\
Ik had al wat rundvlees en kalkoenhart geprobeerd... wat ie een paar dagen geleden wel at en nu niet meer... ook niet licht gekookt...

Euhm, wat moet ik daar nou weer mee aanvangen...  :-\
En Xena, zijn zusje... de da zegt dat ik die best ook direkt voor oormijt behandel, maar ik weet dus niet of ze het heeft. Ieg zie ik geen symptomen...
Door Loeka
#837353
Tsja dat Whiskas eten, dat herken ik. Joh als ze niets meer willen eten en dan ineens iets met enorme smaakversterkers voorgeschoteld krijgen vliegen ze erop aan. Is hier ook zo met de ukken. Alstie maar eet. De kater eet nu inmiddels weer liever Bibi dan bv gekookte kipfilet dus ik denk dat hij het niet zal afleren hoor.

Oormijt is hartstikke besmettelijk zo ver ik weet, dus ja ook de andere kat behandelen.

Sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door