Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lisa
#821841
Met Lotte gaat het hier ook niet lekker. Het is nogal een ziek huishouden hier nu. De opvangkittens met de longworm, ik ben zelf al bijna een week ziek en nu Lotte weer. Lotte had weer last van blaasontsteking, met abkuurtje ging het bijna een week goed en toen begon ze bloed mee te plassen. Inmiddels bij een andere dierenartsenpraktijk waar ik tot nu toe een hele fijne dierenarts heb en waarmee valt te overleggen. Lotte heb ik een paar weken terug tijdens een abkuur voor de blaas getemperatuurd en was de temp 39.8, met het uur zakte het weer gelukkig. Gisteren merkte ik van die voelt zich niet in orde. Getemperatuurd en 39.2. Een aantal uur daarna begon ze in ene weg te kruipen onder de kast, weer getempt en toen was het 40.1 dus hups naar de dierenarts. Helaas was zij met een spoedoperatie bezig, dus ik werd verwezen naar de praktijk waar ze mee samenwerken in een andere plaats omdat die systemen ook aanelkaar gekoppeld zijn. Ze begon ook dwangmatig te likken op alle 4 de poten, te krabben onder de kin en op haar hoofd en te schoppen als een reflex met haar linkerachterpoot. Koortsverlager die 2 dagen werkt en antibioticaspuit die 2 dagen werkt. Zat wel harde poep werd nog gezegd. In de praktijk was de temp 39.8.

Ik werd zelf iebelig van haar geschop en gelik dus had al besloten vandaag naar de eigen praktijk te gaan en ik wilde een bloedonderzoek. 's Ochtends eerst prima wat blikvoer gegeten (Carnibest moest ze niet) en even later trok ze zich terug op de wc waar het donker is, paarse neus en ze heeft ook wat gekwijld. Anderhalf uur daarna naar de dierenarts dus ik dacht temperaturen bespaar ik haar nu. Uur nadien ging het iets beter. Bij de praktijk een temperatuur van 39.5 en ook geen harde poep meer te voelen. Geluisterd weer, betast en toen bloed afgenomen. De dierenarts stelde een uitgebreid bloedonderzoek voor en dat leek mij een prima plan. Het is natuurlijk vreemd, die koortspieken en dan gister ook zo hoog. Er is bloed afgenomen en opgestuurd, hopelijk komen morgen al wat uitslagen binnen. Vanmiddag heeft ze de hele middag op een stoel op het balkon gelegen, ook niet echt iets voor haar om daar zo lang te liggen. Ik heb er geen fijn gevoel bij  :(.
Door Mieuw
#821851
Goh, dat klinkt zéker niet goed zeg. Ik hoop inderdaad maar dat morgen de uitslag er al is. Is het bloed naar Duitsland of naar Utrecht gestuurd?

Wat ik laatst al zei, ik heb er te weinig verstand van, maar kan het zo zijn dat zij misschien ook besmet is met de longworm?
En het enige waar ik zelf (jammergenoeg) ervaring mee heb met koortspieken is FIP...  :-\
Door YaYa
#821854
Mieuw schreef: En het enige waar ik zelf (jammergenoeg) ervaring mee heb met koortspieken is FIP...  :-\
Was dus ook het eerste waar ik aan dacht. Miracle is half juni aan fip overleden en dat is ook begonnen met hele heftige koortspieken die zelfs met tolfedine niet volledig te onderdrukken waren.
Hopelijk valt het mee en heb je de uitslag snel binnen.
Door Lisa
#821888
Ik weet niet waarnaartoe. Op zich zit ik dicht bij de grens. Weet alleen dat het vanavond door een koerier opgehaald werd en hopelijk morgen een paar zaken bekend.

Longworm in elk geval niet via de kittens. Eerst moet er weer een tussengastheer (slak) zijn.

Al die enge ziekten heb ik natuurlijk ook aan gedacht. Het is afwachten. Gelukkig wilde ze vanavond nog wel wat eten hebben. Dus ik ga maar naar de winkel en nog wat meer blikvoeding bijhalen, over paar dagen eet ze wel weer Carnibest.

Tolfedine heb ik ook meegekregen (kreeg ze ook met de blaas). Daarnaast Amoxoral.
Door Mieuw
#821939
Van Utrecht weet ik het niet, maar van het VetMedLab in Duitsland weet ik wel zeker dat ze het 's avonds met een koerier bij de kliniek ophalen. Ik verwacht dus dat het naar Duitslang gegaan is. Dat is wel een voordeel, want die zijn vaak iets sneller met de uitslag dan Utrecht.
Gelukkig dat ze wel weer wilde eten. Dat scheelt in elk geval. Veel beterschap.
Door Lisa
#822475
Alles is binnen en alle waardes zijn allemaal oké. Vreemd dus. Doorgaan met de medicatie (Tolfedine en Amoxoral t/m dinsdag) en maandag bellen hoe het gaat. Op zich beter dan gisteren maar echt oké voelt ze zich niet. Ene kant superfijn dit, andere kant je sluit zaken uit maar hoe komt het dan??? Dus even kijken hoe het verder gaat. Bedankt voor de belangstelling, zat echt even in de piepzak om haar.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door