Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
#789234
Ik gebruikte gewoon de vitamine c pilletjes van het eigen merk van kruidvat (en dan gelijk een grote pot, was helemaal niet duur). En ook cranberry tabletjes verkopen ze bij het kruidvat.
Ik gaf van beiden 1 pilletje (poes is 6 kilo).
Door mizoes
#789258
Bedankt!

Ik ben al gaan shoppen, ik mocht Blue namelijk gelijk al meenemen ipv morgen. Dus moest wel iets in huis hebben.

Heb pure vitame C in poedervorm gehaald bij de apotheek.
En uit de natuurwinkel natuurzuivere appelazijn (biologisch) en ook pure cranberry sap.

Zijn eerste maaltijd al klaar gemaakt: theellepel puntje van vitamine C, paar druppels appelazijn, beetje gekookt water bij de Carnibest en mixen maar  ;D

Blue had zijn eten binnen 1 minuut op!
Het vervelende is alleen dat Bommetje dat eten natuurlijk ook wil, dus moet er wel ff bij blijven.

Nu maar aankijken of het gaat werken, ik hoop het echt!

Groet Milan
Door jet
#789326
kun je de vit.C de cranberry,en deappel azijn ook prevetief aan geven ?
ik heb  3 katten die krijgen alle 3 carnibest gaat goed maar ze drinken niet ,nu schijnt er wel voldoende vocht in het rauwe vlees te zittenmaar toch "voorkomen is beter dan genezen"zoal het spreekwoord luid!

            :D  GROETJES JET
Door *Robin*
#789383
jet schreef: kun je de vit.C de cranberry,en deappel azijn ook prevetief aan geven ?
ik heb  3 katten die krijgen alle 3 carnibest gaat goed maar ze drinken niet ,nu schijnt er wel voldoende vocht in het rauwe vlees te zittenmaar toch "voorkomen is beter dan genezen"zoal het spreekwoord luid!

            :D  GROETJES JET
Als je katten nergens last van hebben denk ik dat ze geen verzuring nodig hebben ;)
Als je de urine té zuur maakt heb je weer kans op oxolaatstenen en die zijn veel moeilijker te behandelen als struviet...
Door Mevroi Kruim
#789609
*Robin* schreef: Als je katten nergens last van hebben denk ik dat ze geen verzuring nodig hebben ;)
Als je de urine té zuur maakt heb je weer kans op oxolaatstenen en die zijn veel moeilijker te behandelen als struviet...
Mee eens. Mijn katten drinken ook niet of nauwelijks maar hun nieren zijn prima op barf. Ik zou zeker niet extra gaan verzuren zonder noodzaak. Ma Nature weet echt wel wat ze doet  ;)
Ik ben destijds overgegaan op barf omdat mijn katten behoorlijke problemen kregen met blaasontstekingen en gruis en schrompelnieren op brok. Die schrompelnier komt niet meer goed helaas maar met een minimum aan medicatie doet Karel het al jaren puik op gewoon barf. De andere katten hebben op barf nooit meer ergens last van gehad, zonder extra verzuren dus.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#789704
Kefraya schreef: Geldt dat alleen voor Carnibest of voor alle kvv? Ben van barf nu overgestapt op cb en vraag me af of dat wel een goede zet geweest is....
De meeste katten op KVV eten carnibest, dus daar kom ik het tegen. Ben het nog niet tegen gekomen met katten op andere KVV maar dat zijn er ook niet zo veel.
Dus ik durf er niet zoveel over te zeggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door