Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sennaruby
#773219
We gaan binnenkort voor 3 weken op vakantie en ik wil voordat we weg gaan de katten iets geven tegen teken. Nu controleren we ze alle vier elke avond op teken, maar ik denk niet dat de oppas dat zal doen  ;) dus ik wil ze graag iets geven. Frontline werkt niet, dus ik ben op zoek naar een alternatief, maar ik kan niets vinden.... Weet iemand misschien een alternatief?

Groetjes,

Fieke
Door *Robin*
#773474
ik heb me totaal niet ingelezen over vlooien en teken omdat ze bij mij niet buiten komen... Ik weet dat ik ook vlooien kan krijgen maar voor mij is het geen groot risico...
ik kan je dus niet helpen...
misschien een bandje omdoen? ???
Door Sennaruby
#773477
Voor vlooien ben ik niet zo bang, die hebben ze nooit, maar die teken!! Daar stikt het hier van!! Een bandje vind ik eng, maar ik ben bang dat er geen alternatief is tegen teken.... De rest beschermt alleen tegen vlooien enzo, maar niet ook tegen teken.

Groetjes,

Fieke
Door Helen
#773578
Evelyn schreef: Exil Tick-off misschien? Dat werkt tegen vlooien en teken (2-4 weken) of anders toch een scalibor band?
NOOOOIT maar dan ook NOOOOOIT permethrine (exil tick off)op de kat gebruiken!!!!!!!!!! Ze krijgen er neurologische verschijnselen van en er is een grote kans dat ze dood gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!Katten kunnen hier NIET tegen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Door Fido
#773584
YaYa schreef: Is stronghold misschien een optie?
Stronghold is op dit moment één van de beste opties voor katten.

Het werkt voor katten namelijk ook voor 60% tegen teken. Voor honden maar 30% tegen teken.
Omdat het geen 100% is, is het niet geregistreerd als middel ook voor teken.

Frontline heeft, onze ervaring met klanten, bijna tot slechte werking. Dan liever de stronghold die goed tegen oa vlooien werkt en voor 60% tegen teken.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#773588
Fido schreef: Frontline heeft, onze ervaring met klanten, bijna tot slechte werking. Dan liever de stronghold die goed tegen oa vlooien werkt en voor 60% tegen teken.
Dit discussiepuntje heb ik laatst eens aangeroerd bij onderwijs over anti-parasitaire middelen. Ik heb al van veel eigenaren van mn katten gehoord dat frontline niet werkt.
Weet je wat het antwoord was? Er is helemaal niet bewezen dat er resistentie is tegen frontline, misschien gebruiken die mensen het produkt verkeerd.
Nou ja zeg!!!  :-X :-X
Gebruikersavatar
Door Hitam
#773595
Tja, ik heb persoonlijk die ervaring met Dropje, onze winkelkat. Frontline deed helemaal niets en na advantage was hij ineens 100% vlovrij.

Of het nog wel tegen teken werkt weet ik niet.

Stronghold werkt via het bloed, moeten ze eerst bijten voor ze doodgaan. Dat vind ik niet zo effectief.
Hondenmiddelen voor katten gebruiken is absoluut bloedlink. Zal ik nooit zomaar doen.
Amitraz kunnen ze ook absoluut niet tegen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#773616
Hitam schreef: Of het nog wel tegen teken werkt weet ik niet.
Bij mijn hond werkt het ongeveer een week tegen teken.
Maar misschien gebruik ik het produkt verkeerd?  ;)
Door Mevroi Kruim
#774179
*Dorothea* schreef: Bij mijn hond werkt het ongeveer een week tegen teken.
Maar misschien gebruik ik het produkt verkeerd?  ;)
Jeetje, als zelfs een dierenarts en een dierenarts-in-wording niet bij machte zijn het product correct te gebruiken, hoe moet het dan de arme leken-eigenaren vergaan  :o :o
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door