Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
#743877
Probeer ook eens wat homeopatische dingen voor de nieren...
Je zou kunnen denken aan Solidago en visolie kan ook een goede werking hebben.

Wat rot dat het toch de nieren zijn!!! Veel sterkte met je ventje!! :-*
Door Mevroi Kruim
#744097
Ojee, da's een heel naar bericht  :-\

Er is hier veel goeie informatie over nierfalen. Mijn Karel heeft ook 1,5 nier die het langzaam opgeven. Hij eet barf en geen vieze brokjes (hij gaat nog liever direct dood dan die smerige brokken/blik te eten). Belangrijk bij nierfalen is niet dat het voer eiwitarm is maar dat het eiwit van hoge kwaliteit is, en het voer niet te veel fosfor bevat. Kortom, barf van voornamelijk gevogelte. Daarnaast krijgt Karel Fortekor. Tot nu toe gaat het goed tot redelijk met hem, hij heeft periodes dat hij slecht eet, dan moet ik z'n voer opleuken met bv blikvis. Maar meestal doet hij het goed en is hij tevreden en ziet er goed uit.
Door Indy
#744512
Bedankt :-*

De waardes weet ik niet, de da heeft ze niet verteld, maar ik heb er ook niet om gevraagd :-\
Volgende keer maar even doen.

De da heeft er niet over gehad maar mij lijkt het wel zinnig om volgende keer nog een keer zijn bloed te controleren..toch?
Dan kan er toch gekeken worden of de waardes zijn veranderd...hij had het alleen maar over kijken of hij niet nog magerder was geworden

Gijs krijgt dus voorlopig alleen maar die Renal brokjes en zakjes, over Fortekor ed is niet gesproken.

Wel ben ik op zoek naar een handmolen om te kijken of hij het dan wel wil eten, want ik heb al allerlei soorten en merken kvv geprobeerd en hij wil niks, tis echt een ze*kerd.

Ik ga nu nog maar eens internet en bp doorspitten, want volgens mij is er behoorlijk veel leeswerk over nieren
Door Mevroi Kruim
#744588
Ik zou zeker om Fortekor vragen, dat is het aangewezen middel om het proces van nier-degeneratie nog enigszins te vertragen en de nieren te helpen beter te functioneren.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door