Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mayka
#81897
sylvia schreef: even off topic ,maar Zurca wat een mooi onderschrift heb je weer wow !!!!!
Ben het er helemaal mee eens! Prachtig!
Hoe doe je dat toch???
Door Mayka
#81898
Ivonne schreef: net terug van de DA en we hebben na de diverse opties doorgenomen te hebben, besloten tot een penisamputatie :o, dit gaat dinsdag gebeuren.

Wij hebben duidelijk het gevoel dat we geen keus meer hebben en dat dit geen doen is voor Moby
Hè bah, wat naar. Veel sterkte voor dinsdag en geef hem maar een lekkere knuffel van ons!

Niet om kritiek te leveen maar omdat ik nieuwsgierig ben: wat waren de andere optie's?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#81965
de andere mogelijkheid was om de blaas operatief schoon te spoelen; het grote nadeel hiervan is dat de kans dat het probleem terugkomt erg groot is (volgende maand, over een half jaar, over een jaar???) dat is voor ons uitstel van excecutie want Moby heeft nu laten zien dat hij eigenlijk nergens op reageert en dus niet verbeterd.

Nog langer doorgaan op de medicijnen en het voer was ook nog een mogelijkheid maar dat heeft nu al bewezen dat het eigenlijk "niets" doet en Moby heeft de laatste keer van alles dubbelop gehad zonder het gewenste resultaat en viel voor ons ook af

Over het voer heb ik het niet gehad want dat heb ik tussendoor ook nog geprobeerd CB met Cranberrie/ vit C en dat werkte ook niet. (na de ingreep zet ik hem wel weer op CB).

Dus tja,...... omdat we dit Moby niet langer meer aan willen doen is deze keuze gemaakt. Van eigenaren met katten die dit ook hebben laten doen heb ik begrepen dat ze na deze ingreep weer vrolijk fluitend door het leven gaan.... en dat is wat we voor Moby ook willen.
Door Mayka
#81968
Tja, eigenlijk heb je niet echt keus. Dit lijkt idd het beste voor Moby. En als hij na de operatie weer fit en vrolijk door het leven kan gaan is dat heel veel waard!

Komt er ook nog eens een foto van Moby in je onderschrift? We lezen veel over hem en willen nu wel eens weten hoe hij er uit ziet 8) ;D
Door Mayka
#82068
Ivonne schreef: foto's van onze beestenboel staan op barfclub ;D
Zou ik dan toch blond moeten zijn ??? ;D ;D ;D
Door Loeka
#82090
Hè jakkie een penisamputatie. Lijkt me erg pijnlijk, maar ja zo als het nu gaat is het ook niks. Sterkte dindag en voor Moby extra knuffels en pootmassages.

Ik zal voor jullie duimen dinsdag!
Door Mayka
#82103
Ivonne schreef: ???
Ik had misschien, voor het te vragen, even op Barfclub kunnen kijken 8). Is Moby de rode of de zwart-witte?
Door Rosita
#82493
Hoi Ivonne,

Als Moby door een penis amputatie geen verstoppingen meer krijgt lijkt me dat inderdaad de enige optie. Ik geloof dat bij zo'n operatie niet de hele penis maar een klein stukje wordt verwijderd, dus het blijft gewoon een jongen ;). Heel veel sterkte en succes gewenst voor dinsdag en geef Moby een dikke knuffel.

Groetjes Rosita
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#82501
het schijnt zo te zijn dat door die amputatie de uitgang breder wordt en dat is voor dit soort patienten hard nodig. De eerste paar dagen krijgt ie dan ook een wat breder katheter in zodat ze de blaas ook nog goed kunnen blijven spoelen.

Al met al vind ik jammer dat nodig is maar als je hem nou zelf zou zien dan zou je ook deze keuze maken.

Ik houd jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#82517
Ik weet zeker dat je de operatie niet zou doen als je ergens nog een sprankje hoop zou hebben op een andere optie.In sommige gevallen moet je je overgeven en met de witte vlag zwaaien,Moby zal zich als hij is bekomen van de operatie zich 100% beter voelen en daar gaat het om.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#83915
zo, vanaf vandaag hebben we dus een "meisje" erbij.

Moby is geopereerd en dat ging volgens de DA goed; zodra hij weer goed zelfstandig kan plassen mag hij weer naar huis (ik denk dat ze hem daar graag kwijt willen want als Moby zich beter gaat voelen wordt ie een lastige kat als hij niet op eigen terrein is ;D).

Ik zal morgenochtend weer bellen hoe het met hem is.
Door Jolly
#83918
och arme moby, maar ja tis voor zijn eigen gezondheid.

Mijn oma zei altijd als we ergens last van hadden: gaat allemaal over voordat je een meisje (voor een jongen) of jongen (voor een meisje) bent geworden .
Helaas ging dat ff bij Moby niet op :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door