Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Borke
#759082
shaina schreef: Hoeveel heb je nodig voor 6 katten per dag en wat zijn de prijzen? Zijn de porties groot (i.v.m. ruimte in de diepvries) Schaf je het voor een week aan of anders.? Geef je ze een of twee keer per dag?
De hoeveelheid die je voert is afhankelijk van de grootte van de katten, hun gewicht en hun activiteiten niveau. Wij hebben 6 Maine Coons en die wegen samen 40 kg, het zijn binnenkatten. Zij eten samen 1 kg Carnibest Lam en Rijst per dag. Vroeger verdeeld over 2 maaltijden en nu krijgen ze er 1.

De prijzen zijn afhankelijk van de leverancier waar je het koopt en van de hoeveelheid die je koopt. Daarvoor kan je het beste kijken op de site van Carnibest en dan bij de verkooppunten bij jou in de buurt.

Ik schaf 50 kg per keer aan, voor 50 dagen dus. Dat kan net niet in een tafelmodel ladenvriezer.
Door shaina
#759148
Bedankt voor de reactie MarijeJoanne
Ik weet dat L-lysine los te verkrijgen is maar juist deze kat is heel moeilijk met medicijnen geven etc. Prednison tablet deed ik in een zacht kattensnoepje waar ze gek op is, maar L-lysine pillen die ik ken zijn vaak heel groot. Het lukt niet om dat ergens anders doorheen te doen; ze eet het gewoon niet op. In de bek stoppen lukt helemaal niet, ze is dan net als tijger. Om dat iedere dag te moeten doen moet ik niet aan denken, dat is alleen maar stressen voor haar.
Laatst gewijzigd door shaina op vr 11 mei 2007, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#837705
Op 22.01.2007 opende ik dit topic omdat Roy eosinofiel granuloom had in de vorm van een hele dikke lip.
Met de Prednison van de DA is dat toen weggegaan en het zelfde gold voor de kale plekjes op zijn oren.

Hierna is hij klachtenvrij gebleven tot 8 maanden later toen hij weer een dikke lip had en plekjes op de oren. Zo vlak voor onze vakantie heb ik het even gelaten en alvast de homeopathie besteld volgens het recept van Lizzy (zie mijn allereerste bericht hierover).

Dit bleek een probleem bij de apotheek en zij zeiden mij dat Calcium Fluoraticum D30 niet meer leverbaar is, wel D12, dus toen maar D12 besteld.
Nu wist ik echter niet wat de dosering moest zijn en heb ik VSM gebeld.
Die wisten mij te vertellen dat ze de producten omgenoemd hadden en het gewenste product heet nu: Calcarea Fluorica D30.

Het product wat ik inmiddels in huis heb, kan ik ook gebruiken, maar dan moet ik 2x per dag ingeven.
De dame bij VSM zei dat voor katten vaak D30 gegeven werd omdat dat maar 1x per dag gegeven wordt.
Zij zei dan ook dat je van de Silicea D30 gewoon 1x per dag moet geven en dat 3x per dag geen toegevoegde waarde zal hebben?!

Over Roy... inmiddels heeft hij vandaag pas zijn 1e pilletje gehad, maar de lip is al een heel stuk dunner geworden, vanzelf dus zonder er iets aan te doen.
Ik geef nu toch de kuur maar, want die kale plekjes op zijn oren wil ik natuurlijk ook kwijt en volgens mij klopt er iets niet met zijn weerstand en ik hoop dat zo wat op te krikken.
Maar de votige keer was het dus wellicht ook vanzelf en zonder die Prednison overgegaan, dat sterkt mij nu alleen maar in mijn gedachte om zelf eens wat te proberen.

Als iemand nog suggesties heeft dan houd ik mij aanbevolen!
Door Lizzy
#839048
Pfft, sorry dat ik nu pas reageer :-[. Ik loop zoooo achter met alles....

Dit is hoe je moet doseren:

7 dagen lang drie maal per dag Silicea D30 (en dus niet 1 keer per dag). En het is leuk dat ze bij VSM vinden dat het 1 keer per dag moet, maar Dr Wolff zegt dat het 3 keer per dag moet en ik heb in hem wel vertrouwen. Hij is al een eeuw homeopathisch DA en bovendien heeft dit bij mijn kat geholpen. Dan 3 dagen niks. Dan de 10de dag Calcium Fluoratum (oftewel Calcarea Fluorica) D30. Moet inderdaad wel D30 zijn. Deze geef je 21 dagen achter elkaar, 1 keer per dag. Indien nodig: na 4 weken een nieuwe kuur beginnen, zoals hierboven beschreven.
Door Borke
#882226
Inmiddels na slechts 1x het recept van Lizzy gevolgd te hebben is de lip weer volledig geslonken.
Dus hetzelfde resultaat als met de Prednison met een veel milder middel.
Het enige nadeel is dat je wat meer moet pillen, maar Roy heeft zo'n grote bek en is zo gemakkelijk te pillen, dat dat niets uitmaakt :)

Bedankt voor de super tip Lizzy 8)
Door Borke
#883501
Suzan54 schreef: Zou dit ook kunnen aanslaan bij een kat met een ander huidprobleem, ook iets allergisch maar oorzaak onbekend, die al noodgedwongen aan de prednoral is?
Wij hebben een kat gefokt met een huidprobleem (voetzooltjes lagen open) wat waarschijnlijk een combi is van een immuumprobleem en allergie. Prednison hielp prima, maar hij was nog maar 18 maanden toen ze daarmee begonnen en dat wil je niet zijn hele leven geven.
Zij zijn toen op mijn advies in (telefonisch) contact getreden met Sita v.d Munnik dierenhomeopathe in NH en die maakt nu maatwerk homeopathie voor de kater. Hij is inmiddels 8 jaar oud en het gaat nog steeds prima met hem.

Haar web site:
http://www.homeo-natura.nl/
Door Rima
#892141
Hoi Astrid,

Mijn Mickey heeft nu ook een iets verdikte lip. Hij heeft dit wel vaker gehad, en na een prikje weet niet wat het was,was dit meteen weg. Nu geeft de dierenarts niets omdat hij nierfalen heeft. Wie heeft tips. Als dikker wordt dan krijgt hij prednison pillen, die zijn minder belastend voor de nieren.Bij een tweede bloed onderzoek nieren weer normaal.

Bedankt voor de tips.

Groetjes, Rimalda
Laatst gewijzigd door Rima op wo 09 jan 2008, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#903813
Oef Rimalda, verschil tussen D30 en C30 is volgens mij een verschil in sterkte, ik raad je aan om even te google-en daarvoor dan heb je het snelste antwoord!
Door Mevroi Kruim
#903985
C is 100 x sterker dan D, dwz 100 x meer verdund. Bij homeopathische middelen werken de sterkere verdunningen ook sterker dan de minder verdunde vormen. Sterkere verdunningen zijn meestal voor eenmalig gebruik, de D-verdunningen meer om langere tijd te geven.
Door Rima
#904077
Ik begrijp het Kruimel dank je wel. Ik moet het ook 2x per week gebruiken. Mickey had een dikke onderlip en kreeg Prednoral tabletten. Hij werd hieroor misselijk en moest veel slijm overgeven, wel ging de lip met 2 dagen weg, maar dan moet je het afbouwen. Woensdag laatste tablet gehad en zaterdag leek onderlip net iets dikker weer te worden, nu dit gekregen bij Zoo natuurlijk en ook iets erbij van de Groene Os: Drainage Compostitum. Ik ben hier gisteren mee begonnen. De dierenarts heeft contact opgenomen met Tannetje en zij heeft dit geadviseerd. Ik hoop dat hij geen last meer krijgt. Fijne avond.

Groetjes,Rimalda
Laatst gewijzigd door Rima op zo 27 jan 2008, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door