Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#71589
zurca schreef: Hoe gat het nu met M de P?! Hopelijk voelt ze zich al beter...
Ik hoorde haar toevallig vanmorgen weer even hoesten ,maar daarna niet meer,dus dat is even afwachten,maar het beestje ziet er niet uit,de kale plekken worden steeds zichtbaarder,ze trekt gewoon hele dotten uit haar vel,ze begint met likken,dan gaat ze plukken.Ik heb ook het idee dat haar huid een beetje gevoelig jeukerig is,ik zie af en toe haar rug rimpelen (je snapt denk ik wel wat ik bedoel)
Door zurca
#71598
Mmm dus qua hoesten gaat het beter..Dat is al heel wat..
Die problemen met haar vacht zijn wel apart..Ik heb zoiets een keer eerder gezien..Dat was bij een kat met nierproblemen, 22 jaar oud en eigenlijk in de laatste fase van haar leven..Wat daar toen de reden voor was hebben we niet verder laten onderzoeken, ze was al zo oud en nadat ze met dat plukken was begonnen kon je eigenlijk al zien dat ze op was..

Dat "rimpelen" weet ik inderdaad wat je bedoelt..een soort stuiptrekking lijkt dat wel..

Ach dat arme beest zit het ook allemaal niet mee he?! Gelukkig heeft ze goed personeel uitgezocht..

Hoe is ze verder dan? Is ze al helemaal thuis bij jullie?
Gebruikersavatar
Door chooky
#71609
Ik ben aan het zoeken op internet:

http://www.seniorennet.be/Pages/Huisdie ... lekken.php
<<Psychische kaalheid

Deze emotionele vorm van kaalheid komt alleen bij onze kat voor. Sommige katten gaan een stressvolle situatie te lijf door zich overmatig te verzorgen, te likken en zelfs plukken uit de vacht te trekken.
Veranderde omstandigheden in huis vormen vaak de onderliggende oorzaak, bijvoorbeeld de geboorte van een baby, een verhuizing, complete nieuwe inrichting van het huis enz. Het is van belang de oorzaak op te sporen. Als de oorzaak niet is weg te nemen, blijft er alleen behandeling met al of niet homeopatische middelen over. >>

hier: http://www.dekattensite.nl/html/gvdkhv.html staat ook veel info
Gebruikersavatar
Door sylvia
#71659
Dankjewel Eva.
Het zou inderdaad stres kunnen zijn haar leven is toch even helemaal omgegooid.Ik heb de indruk dat ze heel gelukkig is hier,ze wilde vandaag pas voor het eerst even naar buiten,ze heeft even de voiliere bestudeerd waarbij vooral de vlak langs je neus voorbijwandelende kwartels met verbazing werden gevolgd. En ze heeft even de binnenkant van de schuur bekeken maar ze wilde maar weer wat graag naar binnen.Ze laat zich gewillig aaien en ze eet goed.
Ik kijk het nog even aan,het kan natuurlijk zijn dat alle ellende er nu uitkomt .Hoewel de nieren ook een mogelijkheid is,ik vind haar urine namelijk een beetje muffig ruiken,maar dat kan ook de leeftijd zijn.
Iets besmettelijks zal het niet zijn anders hadden boris en de honden het vast ook.
Gebruikersavatar
Door chooky
#71668
Hoi Sylvia,
Ik denk dat als je veel ellende meemaakt en je tegelijkertijd moet zorgen dat je kunt overleven, je die stress opkropt. Als je dan in een veilige omgeving terecht komt kan dat ineens allemaal wel eruit komen, juist omdat je je dan veilig en beschermt genoeg voelt en je niet al je energie nodig hebt om te overleven. (ik denk dat je de vergelijking wel kunt maken met een hond die altijd brokken heeft gegeten en dan overgezet wordt op vers. vaak is het eerste wat die hond doet alle rotzooi eruit gooien).
Hopelijk knapt ze snel op, geef maar een dikke knuffel van me :-*
Eva
Gebruikersavatar
Door sylvia
#71787
zurca schreef: En vanaf hier ook een dikke knuffel voor haar...

Hopelijk is de stress snel uit haar poezenlijfje en krijgt ze een mooie vacht terug..
Ja ik hoop het ook ,als dat het is dan.
Door zurca
#75678
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met M de P gaat...
Offe is ze weer op pad?! ;)
Ik heb nogeens na zitten denken over die kale plekken..Is er geen mogelijkheid dat het een schimmelinfectie, mijten of iets dergelijks is?!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#75698
M de P is er nog,ze is een paar keer in de tuin geweest maar kwam toch snel weer naar binnen,dus ik denk dat ze de vorige keer misschien perongeluk de tuin uit is gegaan en niet meer heeft geweten hoe ze terug moest.Groot nadeel is dat sinds ze is weggeweest en nu weer terug is Boris haar niet meer ziet zitten en haar als hij de kans krijgt op haar kop geeft (toch misschien gedekt buiten?)
Een schimmel infectie....zou Boris het dan ook niet krijgen of de honden,en dan zou ze dat al gehad moeten hebben toen ik haar meenam,en toen had ze een dikke volle wintervacht.
Door zurca
#75699
Tja...Dat is natuurlijk zo. Toen je haar in huis nam had ze een dikke vacht...(zou zoiets zich kunnen openbaren met wisselen van vacht??)Moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel van dat soort infecties afweet..Weet wel dat een schimmelinfectie besmettelijk is voor mens en dier...

Enne dat Boris haar niet meer ziet zitten, zou misschien ook kunnen zijn dat hij nu geslachtsrijp gaat worden..Of wil uitproberen wie de baas is..Ik herken het wel een beetje, Tobias laat zich ook geen kans ontnemen om Speedy "op de kop" te springen :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door