Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#693071
Hallo,
Fijn in ieder geval dat het met je kat zo goed gaat :).
Wou eigenlijk even vragen hoe jij de solidago aan jouw kat gaf. Heb hier namelijk ook een poes die af en toe last heeft van haar blaas. Maar ja, naast haar nog twee poezen dus in het drinkwater of eten doen schiet niet echt op.
Dus hoe heb jij dat gedaan? Gewoon in de bek of iets anders?
(gewoon in de bek lijkt me niet lekker omdat er alcohol in verwerkt zit).
Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#693197
Hallo,
ik deed het door de carnibest. Dan deed ik eerst de druppels in zijn bakje, daarna deed ik eerst voer in de andere 3 bakjes en die van hem het laatst, dan is de meeste alcohol wel verdampt.
Beetje prakken, druppeltje warm water erbij en dan slobbert hij het zonder problemen weg. Ik deed er zelfs vaak rescue remedy bij in, (een bachbloesem tegen angst en trauma) en daar zit ook alcohol in.
Even laten staan dus,
groet,
Inge
Door Supermax
#694587
Tja, probleem is dat mijn poezels niet al te snelle eters zijn en geen eigen bakje hebben. Ze wisselen onderling nogal eens. Heb het nu maar opgelost met blikvoer :-X
Dat vreet ze namelijk wel heel snel op. Verder heb ik nog van die capsules met cranberry enzo dus heb ik bedacht dat ik dan het poeder uit de capsule haal en dan de solidago erin stop en dan kan ik de pil zo bij haar in haar bek stoppen......

Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#694673
Hoi,
op zich geen gekke oplossing, alleen...werkt solidago niet het beste door het mondslijmvlies? En gaat het z'n doel dan voorbij? Waarom geef je de kat die het moet heben niet eerst een klein beetje eten, apart van de rest met de solidago erin?
Ik bn ook toch weer begonnen met de solidago...ben bang dat het opknappen van Jovi toch erg antibiotica gerelateerd was...
Het gaat nog wel met em, maar hij slaapt vooral weer veel.
Zorgen zorgen...
:-)
Inge
Door Supermax
#695275
Geen idee waar Solidago het beste werkt. Maar het probleem is dus dat mijn katten niet echt snelle eters zijn (behalve als het om blikvoer gaat :-X ). Dus dan moet ik haar elke keer een beetje blikvoer gaan geven en dat heb ik eigenlijk nooit in huis, dus dan moet ik dat speciaal voor haar kopen......
Misschien dat een van de anderen weet waar Solidago het beste wordt opgenomen? (in de bek of in de maag).
Sterkte met Jovi.
Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#695281
Hoi,
eten die van jou geen vers dan?

Ik was dus gestopt met solidago, omdat alles doorelkaar liep en ik niet meer zag wat nou werkte, maar ik vond em toch weer slechter worden, dus ben er weer mee begonnen. Nu zie ik toch weer iets verbetering. Of hij nou gewoon op en neer gaat, of het toch de solidago is? Ik blijf het nu in iedergeval wel gebruiken.

Verder ga ik morgen edelstenen halen, heliotroop voor de organen (nieren) en magnetiet tegen de pijn. Die leg ik dan op zijn slaapplek. Ben benieuwd.

Inge
Door Antonia
#695293
Supermax schreef: Hallo,
Fijn in ieder geval dat het met je kat zo goed gaat :).
Wou eigenlijk even vragen hoe jij de solidago aan jouw kat gaf. Heb hier namelijk ook een poes die af en toe last heeft van haar blaas. Maar ja, naast haar nog twee poezen dus in het drinkwater of eten doen schiet niet echt op.
Dus hoe heb jij dat gedaan? Gewoon in de bek of iets anders?
(gewoon in de bek lijkt me niet lekker omdat er alcohol in verwerkt zit).
Groetjes,
Mieke
Ik gaf aan Ramses MacSamuel Nier tonicum. Dat zijn kleine tabletjes waar onder andere solidago in zit. Dat vond ik makkelijker te geven.
Door Supermax
#696262
ingeastrid schreef: Hoi,
eten die van jou geen vers dan?
Inge
Ja hoor. Ze eten hier Smuldier, Carnibest (als ik geld genoeg heb) en af en toe BARF.
Maar toch blijft Hope af en toe last houden van haar blaas :(.

Ik hoop voor jou dat de edelstenen enzo gaan helpen.
Geef Jovi maar een knuffel van mij.
Groetjes,
Mieke
Door Suzan54
#696811
Goede berichten.

Katten kunnen pijn heel goed maskeren en iedere dag en van iedere situatie valt te leren.
Onze kater bleek ook pijn te hebben en ik kwam daar helaas erg laat achter. Maar het effect van de pijnstiller was indrukwekkend en dat beetje kwaliteit van leven heeft hij dan toch nog maar even gehad.
Er zijn verschillende soorten pijnstillers en ze zijn natuurlijk geen van allen gezond te noemen maar de ene is wel schadelijker op de langere termijn dan de andere.
Mocht dit gedrag, die grote pupillen zijn ook een aanwijzing, ooit terugkomen, houd dit dan in je achterhoofd.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#696853
Hoi,
inderdaad zijn de pupillen ook mijn leidraad, en daar helpt de solidago echt voor, daar ben ik nu  - nu we er voor de tweede keer mee bezig zijn zeg maar - wel van overtuigd.
Ik begin steeds meer te twijfelen of er niet iets met zijn darmen is, omdat hij meer last heeft na (veel) eten.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Hopmans kliniek, hopelijk hebben zij goede ideeen, ik wil geen eindeloos gedoe met hem, dat sloopt hem.
groet!
Inge
Door Suzan54
#697007
Ik had het kunnen weten maar toen het nodig was, kwam de gedachte helaas niet bij me op. Mijn kater bleek iets aan zijn maag te hebben en tijdige maaltijdjes, vooral die voor de nacht, deden wonderen. Hij kreeg al ontstekingsremmers voor een mogelijk buikprobleem wat inderdaad duidelijk verbetering gaf maar toen ik dat ging afbouwen, nam het probleemgedrag (logisch) weer toe. Hij zag er al die tijd uit alsof hij een kater in topconditie was. Uiteindelijk ontdekte de dierenarts zes weken voor zijn overlijden dat er iets mis was met zijn maag. De maagzuurremmer deed ook weer wonderen maar ondertussen was hij er, mede door zijn leeftijd, behoorlijk slecht aan toe. Ik ben heel dankbaar dat ik hem op het einde nog wat comfort heb kunnen geven met die pijnstillers.
Maagpijn, maagzuur, een dier kan je niet vertellen dat hij daar problemen heeft en ik voel me behoorlijk k^*&*&( dat ik dit niet eerder ontdekt heb en vooral dat ik zo op hem gemopperd heb. Uiteindelijk is mijn Fonzie waarschijnlijk aan een perforatie overleden. Omdat hij al op leeftijd was, was het niet zinnig om hem open te maken om daar zekerheid over te krijgen.
Fonzie heeft eigenlijk nooit echt gespuugd. Af en toe eens een haarbal maar meer ook niet. Een andere kat hier is wel een spuuginstallatie (duur wanneer het over electronische apparatuur gaat) en met haar heb ik de maagzuurremmer uitgeprobeerd om te kijken of dit ook haar probleem is. De capsules bleken bij haar niet te doen dus ik ben even gestopt (ze bijt in mijn vingers) maar mocht de spugerij terugkomen dan ga ik die remmer in vloeibare vorm uitproberen. Echt schadelijk zou het volgens mijn da niet zijn om dit uit te proberen al was het wel wenselijk om het middel minstens twee weken lang te geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door