Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#710917
Hoi,
even snel gekeken en er maar snel een bladwijzer van gemaakt :-)
Goed om eens op m'n gemak te lezen.
Op mijn bannertje hieronder, staat ook een zilvergrijze coon. Dat was Anna, zij is geboren met grote weerstandsproblemen en o.a. chronisch ontstoken tandvlees. we wisten toen we haar kregen dat ze grote problemen had..fair en square gewaarschuwd door de fokker. (maar Anna wilde perse met me mee, sprong steeds op mijn schouder, vastbesloten en erg ontroerend) We hebben 4 jaar plezier van haar gehad, toen was het 'op' bij haar, en lieten we haar inslapen. Nu ik hier rondlees, denk ik steeds...ach Annaatje, wat zou je genoten hebben van de carnibest en alle andere hapjes...en dan vind ik het zoooo jammer dat ik dit allemaal niet eerder wist. ( en nog stomweg vertrouwen had in de dierenarts)
Gelukkig weet ik nu beter.
Bedankt,
Inge
Door ElinevKa
#711031
bij onze kater was het vorig jaar te laat..nadat het was geconstateerd heeft hij nog een maand lang geleefd..
heb in die tijd contact gezocht met tannetje koning ivm welke voeding nog het beste kon in combinatie met nierfalen, en welke vitaminen enzo..

het heeft bij ons dus niet meer mogen baten..ik hoop dat het bij jullie beter afloopt!!
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#711042
Hoi,
wat naar zeg...heel moeilijk, afscheid nemen van een dier..ik weet er helaas alles van.
Ik ben er van overtuigd dat we nog lang plezier gaan hebben met Jovi, de afgelopen twee maanden gaat het alleen maar steeds beter met hem.
Het kan dus...
:-)
Inge
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#726074
Hallo,
nogmaals een update omdat ik daarmee iedereen een hart onder de riem wil steken die net te horen heeft gekregen dat hun kat ook nierfalen heeft.

Jovi is echt weer helemaal de oude! Hij rent weer trappen op en neer, huppelt door de tuin en ziet er geweldig uit!
Het is ontroerend te bedenken dat we in december al een beetje afscheid van hem aan het nemen waren en nu dit.
Fortekor, veel solidago (5 x p/d wel 5 druppels) en een beetje ipakitine over zijn CB.

Afgelopen zomer was onze andere coon 3 weken weg en die kwam weer terug, zwaar vermagerd en moe moe moe.
We waren dolgelukkig dat ze terug was.
En nu Jovi ..ook ' weer terug' van weggeweest.
Als ze dan ' s avonds tevreden opgerold op de bank liggen te knorren dan kan ik m'n geluk niet op!

Inge
Door macgirlie
#734428
Kippenvelmoment jouw verhaal! Ik kom niet zo vaak in de kattenrubriek maar wat heerlijk om te lezen dat jouw katje zo is opgeknapt! Veel plezier nog met elkaar.
Door Rima
#858024
Beste Inge,

Hoe gaat het nu met jou kat? Ik hoop goed. Weet jij hoe hoog de Creatinine was bij jou kat? Ik heb vorige week gehoord dat Mickey mijn kater van 11 ook nierproblemen heeft. De dokter waar mijn ouders al 30 jaar komen was heel relaxed, hij zei alleen een nierdieet en geen fortekor. Dit is niet nodig. Ik geef nu nierdieet voedsel en na 2 dagen gelukkig eet hij die. Welk eten geef jij hem nu en weet jij waaron dierenartsen zou op het nierdieet zijn?

Bedankt voor het lezen.

Groetjes, Rimalda
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#858048
Hallo Rimalda,
met Jovi gaat het súper! Hij heeft geen nierdieet gekregen en met de fortekor zijn we gestopt.
Hij krijgt alleen maar vers rauw vlees. (heeel af en toe een paar brokjes, want ze blijven het lekker vinden...ik weet het, dit is vloeken in de kerk...heeeelp) En tegenwoordig vinden ze het hoe bloederiger hoe lekkerder! (kipfilet hoeven ze bijvoorbeeld al niet meer..sááái)
Maar....ik behandel Jovi regelmatig met shamballa (shamballa multi dimensional healing) en toen ik dat een week of twee deed zijn we ook gestopt met fortekor.
Zijn nierwaarden weet ik niet meer, staat hier vast wel ergens, maar ik heb het gelukkig kunnen vergeten :-)
Sterkte met je kat en schakel zo snél mogelijk over op rauw vers vlees!!
vr gr,
Inge
Door Rima
#858097
Hoi Inge,

Wat goed dat Jovi zich goed voelt. Mijn Mickey eet nu wel dieet voer. Ik was bang dat hij het niet zou eten. Hij heeft 11 jaar koolvis gekregen en Royal Canin fit 32 brokken. Na 2 dagen niet eten nu eet hij heel veel van die zakjes dieet voer van de dierenarts.Waar koop jij dat verse vlees en weet jij ook waarom de dierenarts alleen nier dieet wil geven? Ik maak me zo'n zorgen want ben zo gek met mijn dieren. Ze zijn mijn alles. Bedankt alvast voor je tips. Dat Shamballa hoe gaat dat?
Ik zou dat ook willen voor Mickey.Fijne avond.

Groetjes, Rimalda
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#858112
Hoi,
shamballa is een soort turbo-reiki, je zou kunnen kijken of er practitioners bij je in de buurt wonen.
(ik behandel katten in Groningen en omgeving en soms ook lieve honden. Ik ben bang voor honden, dus honden met gedragsproblemen doe ik niet)

En ik weet niet hoeveel je al gelezen hebt op de barfplaats, en ik ben geen deskundige, maar ik adviseer je met KLEM te stoppen met dat dure niervoer. Dat is alleen maar goed voor de portemonnee van de fabrikant.
Ik bestel tegenwoordig mijn vlees bij Herby, typ maar in bij de zoekfunctie.
Ik geef ze rundvleessnippers (1,50 de kilo en even werk om te fileren, maar dan heb je echt súpervlees) en lamshart en hert en haas (iets duurder, maar ook heel mooi vlees) . Erdoor meng ik altijd een plak kipkarkasgehakt van de markt. (80 cent per kilo)
Allemaal niet duur en ze brengen het nog bij je thuis ook!
Heeft je poes pijn? Beweegt ze voorzichtig? Grote pupillen? Als dat zo is, dan zou ik wel om fortekor vragen hoor! Ik heb er ook om moeten vragen bij mijn dierenarts!
groet,
Inge
Door Rima
#858131
Hoi Inge,

Bedankt voor al je tips. Lief van je. Mickey heeft geen pijn. Is erg actief maar te dik. 9 kg. De dokter wil dat hij gaat afvallen. Het nierdieet van de dokter eet hij wel. Hij eet brokken en kleine zakjes en blikjes met natvoer. Hij drinkt veel, overal bakjes met water en uit de kraan. De dokter wil nu geen Fortekor geven omdat Mick zijn Creatinine niet erg hoog is, en zijn Ureum normaal. Hij was vorige week niet lekker en moest 4 dagen achter elkaar overgeven en veel drinken en toen heeft de dokter bloed geprikt. Zo zijn we erachter gekomen. Het rare is dat als ik eten geef hij niet eet, wel als mijn vriend het geeft. Ik laat je weten als ik vers vlees ga geven. Ik vind het een beetje eng omdat de dokkter zweert mij dieet voer. Ik laat je het  wel weten.Ik woon helaas is Amsterdam ik ga op internet zoeken iemand die Shamballa doet

Groetjes, Rimalda
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door