Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door quincy4
#669242
Hallo,

Ben al een tijdje niet op het forum geweest, omdat ik het erg druk heb met mijn studie. Zoals sommigen mischien wel weten heb ik en mijn vriend een oude poes ( luna ) van +- 15 jaar. Ik heb hier al vaker een aantal post gedaan omdat het niet goed ging met haar gezondheid.

Nou zijn er een paar dingen waar ik graag jullie reactie op zou willen.
Luna krijgt vanaf de zomervakantie het medicijn felimazole voor haar schildklier. Ze is al van 2 naar 1 pil gegaan. Waar ik nu dus mee zit is dat ze al een paar weken helemaal geen medicijn meer krijgt en dit gaat hartstikke goed. Wij hebben dit niet in overleg met de DA gedaan, ze is wel bij de dierenarts geweest ( dit was voor iets anders ), maar die had geen comentaar en vond dat ze er super goed uitzag voor een kat van 15 jaar.

Alle symptomen die ze had en die dus ook bij een schildklierprobleem horen heeft ze niet meer en haar gewicht is goed. Ze hoeste altijd wel
( uit vermoeidheid ) , ook gaf ze over en haar vacht was doffig en stug. Haar eetlust is nog steeds goed. Toen ze nog wel aan de medicijnen zat was ze suffig en ze had/heeft soort van wondjes onder haar voetzooltjes en ik denk dat dit komt door de medicijnen. In het begin van haar medicatie zag je wel duidelijk verbetering mbt de symptomen, maar die symptomen blijven nu dus gewoon weg.

Ze is nu dus een paar maanden aan de carnibest wat ze heel lekker vind en het lijkt een ongelofelijk resultaat te hebben bij haar. Ik weet niet of andere mensen dit wel eens mee hebben gemaakt, maar wij vinden dit geweldig.

Groetjes Anita
Door *Robin*
#669314
Dat klinkt geweldig!!
Als je blijft twijfelen of je er wel goed aan doet om met die medicijnen te stoppen kan je misschien een bloedonderzoekje laten doen naar de waarde van haar schildklier hormoon. Stel dat het nog niet helemaal goed op peil is en je wilt niet weer medicijnen gaan gebruiken, kan je zeewier bij gaan geven. Niet veel maar misschien één keer per week een half theelepeltje, dit omdat daar jodium in zit en dat is goed voor de schildklier werking.
Viel ze voor haar medicijnen af of was ze juist te dik?
Door quincy4
#669398
We gaan haar ook zeker goed in de gaten houden. Ze was voordat ze medicijnen kreeg te dun. Luna is altijd een slanke poes geweest en nu ze geen medicijnen meer krijgt blijft ze slank, maar ze word niet dun.

Wat een geweldige tip van dat zeewier  :). Waar kan je dit kopen en lusten katten dit wel of moet je het ergens doorheen doen.

Groetjes Anita
Door *Robin*
#669507
Ik denk dat je het bij de tuinen wel kan kopen. het is een gedroogd zeewier. als je vraagt om zeewier met jodium denk ik dat ze je wel kunnen helpen.
Je kan het ook in pilletjes vorm krijgen maar dat is moeilijker doseren. Meeste katten (waar ik van heb gehoord dat ze zeewier krijgen) doen er niet moeilijk over. anders kan je er ook voor kiezen om ze 1 keer in de week vis te geven en dan voeg je daar de zeewier aan toe, dan valt de lucht en de smaak niet zo op ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#669764
De enige manier waarop je kunt zien of ze het middel nog nodig heeft is haar bloed laten testen. Dat je nu nog geen symptomen ziet zegt niet dat de schildklier goed functioneerd.
Het zou natuulijk geweldig zijn als hij wel goed is gaan werken maar ik zou voor de zekerheid dat wel door een bloedbeeld willen weten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door