Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
#671828
Join the club! Katten zijn er meestal niet van gediend dat het personeel gaat bedenken wat ze moeten eten, en al helemaal niet als dat zo anders is dan ze gewend zijn.
Het beste kun je geleidelijk aan overgaan, dus kleine piezeltjes nieuw voer mengen met het oude voer en dan geleidelijk meer CB en minder oud voer. Dat gaat het beste met blik.
En bereid je maar voor op een strijd, katten geven zich niet zomaar gewonnen. Kwestie van doorzetten, rustig blijven en je niet door gekrijs en theater laten chanteren. Een gezonde kat kan best met wat minder toe of zelfs met niks, en als ze echt honger krijgen gaan ze wel eten. En vaak zie je dan een complete ommezwaai en vinden ze het fantastisch.
Door Pino
#672012
Ik weet er alles van, een kat is en blijft een kat...
Die van mij zijn echt heel erg eigenwijs, daar is geen twijfel over mogelijk.
Ze zijn misschien ook wel een beetje verwend, maar ja, daar kan ik niet zo heel veel aan doen....ik ben veel te soft met die diertjes.
Maar ik zal me er voor in gaan zetten om ze over te gaan zetten, bedankt voor de goeie tip!
Gebruikersavatar
Door Misty
#676544
Mijn vorige kat met nierfalen wilde ook geen KVV eten. Maar wel stukken vlees. Dus ben ik zelf gaan samenstellen. Dat is niet zo moeilijk hoor. De verhoudingen voor katten met nierproblemen zijn: spiervlees 75%, vleesbotten 20% en orgaanvlees 5%. Spiervlees bijv. rund, kip, lam, geit. Vleesbotten: kippennekken (deze knipte ik in hapklare brokken, maar beter voor de tanden is om de kat de kippennek zelf te schuren). Orgaanvlees: Hart en lever (niertjes zijn niet goed voor katten met nierproblemen). De verhoudingen hoeven niet te kloppen per maaltijd, maar over een periode van 2 weken. Ik zou het echt proberen als ik jou was.

En als je toch zuurmakers wilt gebruiken zou ik appelazijn proberen ipv cranberry. Ik heb gehoord dat cranberry niet werkt bij katten. Ik weet niet waar je woont, maar je kunt appelazijn bij 'Natuurlijk voor dieren' in Amsterdam krijgen. Ook Bandit is daar te koop. Dit is een biologische KVV, maar mijn kat at dit, net zoals Carnibest, ook niet. Er is wel een nierdieet variant van Bandit. Dus als ze dit lusten zou dit ook een mogelijkheid zijn.
Laatst gewijzigd door Misty op vr 15 dec 2006, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door