Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#64156
oke, ik weet dat ik het aan moet kijken maar het is wel lastig. Ik had zojuist het dekentje van het mandje gewassen omdat ik tot mijn grote schrik zag dat er in geplast was (met nu een fijne blauwe vlek op het tapijt van de verf van dit rietenmandje >:( ::)) en het ligt er nog geen 3 tellen in gaat Moby daar zitten persen en komt er een ieniminie plasje tevoorschijn terwijl zijn kattebak (schoon!!) nog geen meter verder op staat.

pfffffft, ik geef het nog een paar dagen anders wordt het toch weer een ritje naar de DA.......

Weet iemand of dit normaal is??
Door Truus
#64178
Hoi Ivonne. Ik weet niets van katten en kan er niets zinnigs over zeggen maar het is wel vreemd zeg.
Het zijn geen streken ofzo? Of denk je dat het nog steeds te maken heeft met de gezondheid.
Misschien weet een ander raad.
Sterkte Truus.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#64215
Als een kat ook maar iets aan zijn urinewegen mankeert krijg je dit gedrag al heel snel, hoor!
Door Mayka
#64270
Ik heb dit gedrag nooit bij Sylvester gezien, al moest hij nog zo vaak (een beetje) plassen, hij ging altijd op de bak of naar zijn favoriete plekje in de tuin. ;D

Maar ik denk wel dat Sonja gelijk heeft en ben bang dat hem toch weer wat (gruis???) dwars zit. :-\

Het is wel dubbel: aan de ene kant ben je blij dat ie plast, aan de andere kant: waarom niet op de bak?
Lastig! Ik zou zo geen raad weten. Je hebt de kattenbak niet verplaatst, andere vulling erin o.i.d.?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#64346
Dit is normaal voor katten met een blaasontsteking. De blaas raakt in een soort kramp en dat doet er zeer en dan hebben ze de hele tijd het gevoel dat ze moeten plassen en daardoor gaan ze zitten persen en daardoor raakt de blaas alleen nog maar verder geïrriteerd. Is een vicieuze cirkel.

Het kan behalve door gruis overigens ook door stress veroorzaakt worden. Kun je daar iets mee?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#64644
Hitam schreef:
Het kan behalve door gruis overigens ook door stress veroorzaakt worden. Kun je daar iets mee?
tja , helaas kan het beiden zijn op dit moment. Maar goed, de wetenschap dat het "normaal" is maakt het wat prettiger.

Ik heb hier twee kattenbakken op zolder staan maar omdat Moby zo'n last van zichzelf had heb ik een kattenbak naar de slaapkamer verplaatst zodat hij wat makkelijker naar de bak kan als hij moet. Een verplaatsing van de bak accepteren mijn katten altijd heel vlot (even laten zien, en klaar).

Streken ;D zijn het volgens mij niet........ ik ken hem gelukkig goed genoeg ;D

Oke, nog maar even aankijken dan maar :-\
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#64866
te goed om naar de DA te gaan, maar 100% is ie nog niet (hij ligt nu lekker naast me in het zonnetje op het buro).

Hij likt zijn kruis vrij veel, en zit nog steeds te persen (niet continue zoals in het begin maar het gebeurt nog wel).

Typisch de categorie "twijfelgeval" ik kijk het nog aan, het voer moet natuurlijk ook de kans krijgen om wat te gaan doen.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#65419
Bas lijkt het virus nu achter zich gelaten te hebben, zijn ontlasting is redelijk stevig ;D (en dat zonder hulp van de DA deze keer).

Moby is nog een twijfelgeval...... het gaat echt te goed om naar de DA te gaan maar over is het niet (wij zeiden hier al "we gaan hem gewoon 3x per dag even schudden zodat dat gruis in beweging blijft en niet kan gaan blokkeren....... ;D ;D )

Dus zo eigenlijk........ kunt er dus net niks mee :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#65442
hopelijk gaat het per dag beter,ik zit hier ook met M de P,ze is nu met haar tweede AB bezig :-\
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#65506
ja, ik hoop het ook want die stiekume drupjes plas gaan ongelofelijk stinken >:( ::) :-X Nou doet ie dat met name op de deken van Bas dus ik weet nu waar ik het zoeken moet maar fris is anders.

Daar komt bij dat we net ons huis in de verkoop hebben gezet dus dat ik nu helemaal niet zit te wachten op die lucht en vieze plekken (normaal ben ik daar niet zo moeilijk mee maar nu ligt het ietsiepietsie anders :-\)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#65511
Ivonne schreef: ja, ik hoop het ook want die stiekume drupjes plas gaan ongelofelijk stinken >:( ::) :-X Nou doet ie dat met name op de deken van Bas dus ik weet nu waar ik het zoeken moet maar fris is anders.

Daar komt bij dat we net ons huis in de verkoop hebben gezet dus dat ik nu helemaal niet zit te wachten op die lucht en vieze plekken (normaal ben ik daar niet zo moeilijk mee maar nu ligt het ietsiepietsie anders :-\)
O jaaa zeg dat kun je nu helemaal niet gebruiken......goedemiddag hier heeft u een knijper...dat nodigd niet echt uit tot kopen ;D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#65598
sylvia schreef:
O jaaa zeg dat kun je nu helemaal niet gebruiken......goedemiddag hier heeft u een knijper...dat nodigd niet echt uit tot kopen ;D
:-[ ;D ;D
Door ine
#65653
Grrrrrrrrrrrr, das erg, elke keer die vreemden door je huis!!! >:(
Maar eh, ik wil wel even ruilen hoor! ;)
Sterkte met Moby, maar waar gaan jullie naar toe? ???
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door