Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Leo
#61073
ja dat zijn heel vervelende dingen! ik zal voor jullie duimen!! ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#61082
Thanks.

Heb net de DA weer gesproken; de blaas spoelt goed door maar er is nog veel gruis, ze gaan de katheter er morgenochtend uit halen en kijken hoe dat dan gaat. Verder heb ik toch gezegd dat ze een echo mogen maken zodat we er zeker van kunnen zijn dat er geen steentjes zitten (gezien de hoeveelheid gruis is dat niet ondenkbaar). En aangezien ik graag mijn kattekind nu weer helemaal goed op de been wil hebben, wil ik graag hier zekerheid over hebben.

Dus wordt vervolgd (oh ja, Moby wilde wel graaaag naar huis ;D ;D daar was ik al bang voor; dit is geen kat die je uit zijn eigen omgeving moet halen, maar ja. Het moet nu voor zijn eigen bestwil toch maar even gebeuren)
Door Eidos
#61315
Het gatsie Ivonne... Dit zijn geen leuke dingen..... Hopelijk vinden ze geen stenen en kanz e snel naar huis, om onder jou zorgen weer helemaal op de been te komen.. Geef moby een dikke knuffel van me ! En jij veel sterkte!! :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#61318
net de DA weer gesproken; er zaten geen steentjes in zijn blaas maar nog steeds wel heel veel gruis. De katheter is er nu uit en hij kan zelf goed plassen ;D.

Op dit moment is er geen reden om hem nog langer daar te houden dus ik ga zo eerst met Bas en zijn vriendin naar het bos en daarna ga ik Moby weer ophalen......

En dan moeten we maar kijken hoe het gaat.
Door Mayka
#61338
Fijn voor jou en Moby dat hij weer naar huis mag!

Geef hem maar een dikke knuffel van mij (en Sylvester, zijn lotgenoot ;))
Door Eidos
#61409
Heh das fijn nieuws Ivonne !!! Hopelijk is dat gruis binnen not time ook verdwenen.

Lieve knuffel voor moby :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#61426
het kereltje is erg blij weer thuis te zijn, hij is overal waar ik ben. Hij lekt nog wel een beetje maar dat komt nog van de laatste spoeling. En voor de rest moeten we maar zien.

Tja, en nu........ ik zit nog steeds met zijn voeding in mijn maag. Wie kan me vertellen hoeveel vit C en/of cranberrie hij bij zijn CB zou moeten hebben?
Door Truus
#61430
Ivonne schreef: het kereltje is erg blij weer thuis te zijn, hij is overal waar ik ben. Hij lekt nog wel een beetje maar dat komt nog van de laatste spoeling. En voor de rest moeten we maar zien.

Tja, en nu........ ik zit nog steeds met zijn voeding in mijn maag. Wie kan me vertellen hoeveel vit C en/of cranberrie hij bij zijn CB zou moeten hebben?

Welkom thuis voor Moby en knuffel hem maar lekker Yvonne. Fijn he ;D
Je vragen kan ik niet beantwoorden maar een ander misschien?
Cranberrie kan volgens mij geen kwaad , eet het zelf ook op de eilanden en kijk niet naar de hoeveelheid ;)
grts Truus
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#61432
;D ;D maar jij bent dan ook geen je-weet-wel-kater met een fiks overgewicht ;D ;D

Knuffel is door gegeven.... het is helemaal geen knuffelkat maar vandaag vind ie het super
Door Jolly
#61434
is het niet netzoals bij vit c, dat honden en wij mensen het overtollige aan cranberry en vit c weer gewoon uitplassen?

staat er nix op het potje als dosering? Ik zou zelf denk ik voor een kat( kweet niet of je capsules of tablet hebt) maar tablet zou ik dus door de helft doen en dat bijv 's ochtends geven.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#61435
Tja Jolly, van dat uitplassen weet ik ook niet ??? als dat zo is dan is teveel niet erg maar wat is dan te weinig?

Ik heb nog Vit C tabletjes die ik moet verpulveren omdat deze kat een errrrug eigenwijze en moeilijke eter is.
Door jolly64
#61454
Wat fijn dat Moby weer thuis is :P
Hopelijk blijft de gruis voorgoed weg
Geef hem ook nog maar een knuffel van mij voordat ie al dat geknuffel zat is ;D
Door Rosita
#61463
Hoi Ivonne,

Fijn dat het nu weer beter gaat met je kat. Bij één van mijn katten werd ook een tijdje gedacht aan blaasgruis (gelukkig was het wat anders) en ik heb toen Berry Balance (ongeveer een heel klein koffie lepeltje per dag), biologisch appelazijn+knoflook (4 druppels/5kg per dag) en Blaas Nier compositum van de Groene Os (2x daags 5 druppels voor katten) gekocht bij natuurlijk voor dieren in Amsterdam. Vooral de Berry Balance vond mijn kat erg lekker (alle drie de katten trouwens) en het was ook makkelijk door de carnibest te mengen. Volgens mij is de Berry Balance van Solidgold.

Groetjes Rosita
Door Jolly
#61466
kijk dat soort tips en ervaringen moet je hebben.
ik zag staan rosita, ik dacht meteen he die heeft die mooie katten misschien weet zij raad en ja wel. :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door