Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#659443
ik heb een vraag misschien kan iemand me helpen :-\

mijn kattertjes zijn nu 10 mnd moeten ,ik heb gelezen op een ander site dat katten met 9 mnd. nog een keer ontwormd moeten worden? Moet dit of is het niet erg als ik dit overslaat ze komen nog niet buiten.


  groetjes jet
Door Ziviaantje
#659493
ook katten die niet buiten komen kunnen wormen krijgen ( wormeitjes kun je aan je schoenzolen meenemen ). En bij jonge katten gaat het vooral om de spoelworm die ze via de moeder krijgen. Daar ben je na 1 x ontwormen niet 1 - 2 - 3 van af. Meestal worden ze als kitten 2 x ontwormd bij de nieuwe eigenaar ( gelukkig ontwormen fokkers zelf ook nog een paar keer ), dan nog een keer met een half jaar en daarna 1 x per jaar.  Eet je kat wilde muizen en vogeltjes zou ik 2 x per jaar ontwormen ( voor de lintworm ).  Omdat mijn katten een ramp zijn met pillen ontworm ik met profender, een druppel in de nek, heeft dezelfde werking als drontal tabletten. Werkt in 1 x tegen alle wormen. Ik doe het 1 x per jaar.
Door Ziviaantje
#659496
O, en als je helemaal tegen ontwormen bent kun je ook de ontlasting laten onderzoeken  ;) Hoef je alleen te ontwormen als er eitjes gevonden worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door