Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door nanna
#657738
Sorry had mijn vraag bij de honden gezet dus nu hopelijk bij het goede

Onze reggy is 18 jaar eet en drinkt nog goed maar sinds een paar weken schreeuwt hij alles bij elkaar.
Je kan hem vast pakken en overal op duwen  en drukken dan geeft hij geen krimp maar soms zonder voor mij aanwijsbare reden begint hij te schreeuwen zowel midden in de nacht als overdag waar je eerlijk gezegd helemaal dol van word.
Heb hem 's avonds al meer eten en drinken gegeven heb het licht aan gelaten het gaat dan een paar dagen of een dag goed. ook als je hem roept is hij even stil maar dan ineens begint hij weer.Weet het even niet meer.
Iemand hier ervaring mee?Graag advies
Door Romoka
#657796
Misschien raakt hij een beetje in de war. Dementie zeg maar. Hij is al aardig op leeftijd en het kan zijn dat hij opeens niet meer herkent waar hij is en daarvan in paniek raakt en gaat schreeuwen. Het kan ook zijn dat er iets anders mis is in zijn koppie.

Of dit het is weet ik natuurlijk ook niet, maar het zou een reden kunnen zijn. Het kan ook zijn dat hij eenzaam is en op deze manier aandacht wil krijgen.

Je zou evt. de da kunnen vragen waardoor het zou kunnen komen.
Het lijkt me erg lastig, voor zowel jullie als voor hem. Sterkte ermee.
Door Kefraya
#657905
Dat schreeuwen komt inderdaad vaak voor bij oude katten en het is hoogstwaarschijnlijk een vorm van dementie.
Meer eten of drinken helpt niet, soms helpt het wel om een lichtje aan te laten bij de plek waar de kat slaapt.
Maar net als oude mensen kunnen ze soms gewoon 'de weg kwijt zijn'. Hij heeft ook al een respectabele leeftijd!
Door zurca
#657912
Onze oude kat Meid, inmiddels overleden, deed dit ook...
Daarbij werd ze ook dover dus maauwde zowiezo al harder. Maar soms was ze gewoon totaal gedesorienteerd, zat midden in de kamer te gillen....om niks...Als we dan rustig tegen haar praten en haar aaide dan zag je haar "terugkeren" Ze keek je dan weer aan met een blik van "oh hier ben je weer, was er ff tussenuit..." En dan ging het weer goed. Meestal had ze dat 'snachts, ze sliep bij ons op bed en als ze dan even was wezen eten dan wist ze ons niet meer te vinden...
Wij hebben er verder niets aangedaan, mee leren leven...Meid was ook zo rond de 17/18 jaar toen ze daar mee begon.
Door nanna
#658034
heb vandaag rond gebeld voor CHOLODIN zoals geer doorgaf heb het maar op internet besteld want volgens mij zijn ze hier in het zuiden nog niet zo slim ;D

Dierenartsen en dieren speciaalzaken hadden hier nooit van gehoord :confused1:
Een dierenarts stelde zelfs voor dat als ik het kon krijgen en het hielp alle gegevens en merk namen door te geven. :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door