Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Helen
#706309
[quote="Kruimel"]
Oooowwww, een blauwe *kwijlkwijl*
Hartstikke leuk Helen! En dan te bedenken dat jij nog niet zo heel lang geleden niet zo kat-minded was  ;D ;D
[/quote]

Ja grappig he. Maar dat was voornamelijk omdat ik vroeger allergisch ben geweest voor katten. Ik ben er overheen gegroeid of het is verminderd doordat ik sinds een jaar of 2 dagelijks een capsule visolie slik. Het bizarre ervan is dat ik 's winters ben begonnen met de visolie en dat ik in het voorjaar geen hooikoorts meer had...En tegelijkertijd ontdekte ik dat ik niet meer gevoelig reageerde in huizen van mensen met katten. Vlak daarna kon ik ze ook rustig op schoot houden zonder te tranen en nu heb ik nergens last meer van (vrij handig als je diergeneeskunde studeert ;D). Ik ben mijn hele leven licht allergisch geweest voor katten dus het is echt letterlijk een wonder. Ik let er nog wel op om mijn handen te wassen als ik aan Ziggy heb gezeten en ik wil in mijn oog wrijven oid en ze mag niet op de slaapkamer komen. Maar verder echt 0,0 last!!!
Dus ben ik ook helemaal om. Ik heb katten altijd prachtig gevonden. Het ultieme roofdier. En in het blauw zijn ze nog een slagje mooier dan in andere kleuren!!
Door Helen
#742267
Oef sorry..Heb de laatste twee reacties niet gezien...Nou ja, nu dan een update.

We hebben de wond nog een kleine maand behandeld met een vasodilaterende gel. Goddank is de wond daar echt een stuk kleiner door geworden en de doorbloeding verbeterd. Helaas sluit het kreng gewoonweg niet...Hij lijkt wel een minimale grote aan te houden... >:( We hebben wel besloten Ziggy gewoon Ziggy te laten zijn en met alle behandelingen te stoppen. Huidtransplantaties zijn zeer kostbaar en bieden ook geen garanties.  Dus Sinds een paar weken scharrelt Ziggy gewoon lekker rond met haar okselwond. Ze heeft er vrijwel geen last van, alleen tijdens worstelpartijen met Stijn. Soms steekt hij per ongeluk een poot in haar oksel en zij reageert daar uiteraard zeer heftig op. Verder kan ze rennen en springen en alles, zonder schijnbare last. Ik hoop van harte dat de wond nog dicht gaat tzt...Zo niet, dan niet. We zijn dol op Ziggy en ze blijft hoe dan ook voor altijd bij ons.
Zelf is ze ook flink opgeknapt. Optillen gaat nu vrijwel altijd goed, tanden checken, nagels knippen etc. Van een straatkat is ze nu echt een keurig opgevoede huiskat geworden!!
#742279
Die Ziggy  :-* :-* :-*
Fijn om te lezen dat het zo goed met haar gaat! Ze klinkt echt gelukkig zo!

En ik kan me helemaal voorstellen dat je stopt met al die belastende behandelingen. Het is enorm stressend voor Ziggy en het rendement minimaal.

Het enige dat ik me nog zou kunnen voorstellen is een vacuum-behandeling, maar ik vrees dat de locatie van de wond daar niet geschikt voor is. Daarmee wordt vaak heel goed resultaat behaald bij oude slecht sluitende operatie-wonden, en het hoeft maar een of twee keer per dag gedurende een betrekkelijk korte periode te worden toegepast. Maar je moet de wond wel vacuum kunnen trekken en als hij in een rare hoek zit lukt dat niet altijd.
Door Helen
#743177
Aan vacuum hebben wij ook gedacht. Maar Ziggy gaat niet meer onder narcose. Ze is nu in minder dan een half jaar tijd 4 keer onder narcose geweest en iedere keer dat ze onder narcose ging duurde het langer voordat ze weer goed wakker was en bijtrok. De eerste keer was ze heel vlot weer helemaal de oude en de laatste keer duurde het een halve dag voordat ze goed wakker was en een paar dagen voordat ze weer actief rond struinde. Na de laatste narcose is haar vacht ook doffer geworden en wat gaan schilferen. Nu echt weken en weken na de laaste narcose vind ik pas dat haar vachtje weer enigzins in vorm aan het komen is....Ik durf dus absoluut geen narcose meer aan.

Lieve Ziggy geniet echt van iedere dag. Ze scharrelt lekker door de tuin en ligt lekker te zonnen, of geniet van haar op-schoot-rugmassages. Het is zo'n lieve zachtaardige kat. Niet zo'n actieve stuiterbal als Stijn, maar echt een waardige rustige kattendame is ze. Ik vraag me soms af of ze rustig is door haar wond, maar goed daar komen we voorlopig niet achter.
#743372
Fijn dat ze ze opknapt! Kan me helemaal voorstellen hoe opgelucht ze moet zijn, geen gezeur meer aan haar persoontje, geen kappen, niet meer opgesloten ...

Moeten ze voor vacuum onder narcose? Dat wist ik niet. In dat geval zou ik het ook niet doen, narcose is idd een forse aanslag op de gezondheid.
Door Helen
#771739
ff een korte Ziggy-wond update. De wond blijft op dezelfde grootte...De ene keer lijkt hij iets gekrompen te zijn, maar 2 dagen later weer niet. Ze heeft er met het warme weer ietsjes last van. Ze likt er nu wat vaker aan dan toen het koeler was.
Maar goed, het is niet heel hoopvol. Ook na er weken vanaf gebleven te zijn verandert er dus niets.
Lieve Zigs geniet verder van haar leventje en is gewoon een lekker ding.
Ze krijgt nu wel voor haar vacht chlorella, dus misschien veroorzaakt dat wel wonderen....
Door Borke
#771863
Tjee Helen, dat duurt wel lang zo zeg...

vrienden van ons hadden een oude poes (17 jaar) met een wond op haar kop en die wilde maar niet helen. Ik geloof dat het wel een half jaar duurde voordat de wond heelde, nadat ze verhuisd waren naar een omgeving waar ze veel vrij buiten kon lopen met meer rust en ruimte.
Net alsof het psychisch was - lijkt wellicht raar voor een wond - tja katten...
Door Helen
#771991
[quote="AstridStraver"]
Tjee Helen, dat duurt wel lang zo zeg...

vrienden van ons hadden een oude poes (17 jaar) met een wond op haar kop en die wilde maar niet helen. Ik geloof dat het wel een half jaar duurde voordat de wond heelde, nadat ze verhuisd waren naar een omgeving waar ze veel vrij buiten kon lopen met meer rust en ruimte.
Net alsof het psychisch was - lijkt wellicht raar voor een wond - tja katten...
[/quote]

Ja he...het duurt vreselijk lang. Ik vind het zo sneu voor haar. Maar ze lijkt echt gelukkig verder...Ze is ook echt absoluut geen stress kat. Ze gaat haar eigen gangetje. Ze wordt ietwat gepest door Stijn, maar dat is amper noemenswaardig. Hij is gewoon een puberende kater en zij is een hittepetit met lange tenen. Ze komen trouwens in mijn tuintje. Ziggy kan uren liggen te zonnen. Heeeerlijk vindt ze dat.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door