Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door WorldOfDani
#644007
Mijn kat ligt op de intensive care in Amsterdam vanwege een pyothorax. De oorzaak is bijna nooit te achterhalen, maar ik vraag mij of of het voeren van botjes een risico vormt?
Ik geef ze sinds kort ook kwartel (rauw) en vind de botten behoorlijk scherp.

PYOTHORAX
Maar ook spelen met stokken of het doorslikken van andere mogelijk splinterende materialen kunnen aanleiding zijn tot een infectie van de borstholte als deze splinters bijvoorbeeld de slokdarmwand perforeren.
Door Suzan54
#644194
Hallo Daniëlle,

Logisch dat je een oorzaak zoekt maar wanneer het van rauwe gevogeltebotjes zou kunnen komen dan zou dit bij de vrije huiskat veel moeten voorkomen.

Ik hoop dat alles goed afloopt.
Door Lizzy
#644271
Ik heb geen idee, maar ik sluit me bij Suzan54 aan. Ik heb er zelfs nog nooit eerder van gehoord en ken toch al heel wat jaren katten die botjes eten..... Kan ze buiten misschien gekookte botjes hebben gevonden?
Door WorldOfDani
#644439
Dank je voor de reacties  ;)
Waarschijnlijk zullen we de oorzaak nooit weten,  maar je gaat je heel wat afvragen hoor als je meisje zo ziek ligt  :-[

Nee ze heeft geen toegang tot gekookte botten, ik geef het ze niet, en ze kunnen niet uit onze tuin.         
Gebruikersavatar
Door Hitam
#644531
Pyothorax ontstaat meestal vanuit een infectie elders in het lichaam. Maar zoals je zelf al zei: meestal kom je er niet achter waar vandaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door