Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#635648
aangezien mijn eigen dierenarts mij niet kon helpen doe ik het maar even zo.
Utah heeft dus last van een te hoge schildklier (76 ipv onder de 50) en moet nu dus aan de tabletten.
Nu kan ik dus van de da een pot tabletten krijgen en die hebben een hormoonremmende werking (ze konden me niet zeggen wat er precies inzat), 100 tabletten voor 40 Euro.
Nu kan ik ook bij de huisdierendokter (die website) een middel krijgen tegen een te snel werkende schildklier. Hier zit kalium bromatum en kalium jodatum in en verder geen chemische toevoegingen (het is ook niet synthetisch).
Hier betaal ik dan voor 120 tabletten 19,95 Euro.
Nu hoop ik dus dat iemand mij kan helpen hiermee (bijv. dus Tannetje) en mij kan vertellen welke tabletten ik nu het best kan pakken.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door Hitam
#635664
Ik ken het middel van de huisdierdokter niet en ik heb er al eens naar gekeken maar de informatie is nogal summier.
Het is in elk geval geen regulier middel.
En aangezien een verhoogde schildklierfunctie komt door een goedaardige tumor, denk ik dat het moeilijk is er invloed op uit te oefenen.
Door Supermax
#636113
Hitam schreef: Ik ken het middel van de huisdierdokter niet en ik heb er al eens naar gekeken maar de informatie is nogal summier.
Het is in elk geval geen regulier middel.
En aangezien een verhoogde schildklierfunctie komt door een goedaardige tumor, denk ik dat het moeilijk is er invloed op uit te oefenen.
Hmm, dus eigenlijk wil je zeggen dat die hormoonremmende middelen dus ook geen nut hebben??? of in zoverre nut dat ze de groei van zo'n tumor tegen gaan? Anders zouden ze toch die tabletten niet adviseren lijkt mij....

Groetjes,
Mieke
Door Wil
#642029
Hoi,

Ik ben ook Tannetje niet maar mijn kat Felix heeft ook een te snel werkende schildklier (was > 90)
Zij slikt nu sinds mei ook schildklierremmers (Felimazol)  en het gaat heel erg goed met haar. Volgens mij zijn er maar 2 mogelijkheden en dat zijn schildklierremmers of een (gedeeltelijke) verwijdering van de schildklier.

Wil
Gebruikersavatar
Door Hitam
#642105
Supermax schreef: Hmm, dus eigenlijk wil je zeggen dat die hormoonremmende middelen dus ook geen nut hebben??? of in zoverre nut dat ze de groei van zo'n tumor tegen gaan? Anders zouden ze toch die tabletten niet adviseren lijkt mij....

Groetjes,
Mieke
Had je berichtje niet gezien. Sorry, die hormoon remmende middelen hebben nut in de zin dat ze de effecten van te veel schildklierhormoon tegengaan. De tumor groeit er niet minder hard om.
Door Supermax
#643524
Alsnog dankje voor je reactie.
Utah krijgt ondertussen dus al de pillen voor zijn schildklier. Of ze echt helpen weet ik niet. Over twee weken zou er weer bloed geprikt moeten worden om te kijken of ze aanslaan.
Maar ik moet eerst zien dat ie het haalt.......
Groetjes,
Mieke
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door