Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Wil
#613066
hoi,

Felix heeft sinds een jaar of 2 af en toe wondjes op zijn neus. de eerste keer dacht ik dat ze een haal van een van de andere katten had gekregen maar omdat het niet goed genas toch maar naar de DA gegaan daar kreeg ze een AB kuurtje Na verloop van tijd kwam het weer opzetten en weer een AB kuurtje en nog een omdat het niet overging.
De laatste keer was bijna een jaar geleden maar nu is het een week of 2 geleden toch weer op komen zetten,
Toch maar weer naar de DA en die heeft een afkrabsel genomen en dat onderzocht op parasieten en  schimmel of zo. Zonder resultaat dus weer een AB kuurtje maar hoewel het even beter leek te gaan is het nu toch weer terug en erger dan eerst.
Omdat ik niet weer een AB kuur wil weet ik even niet wat ik nu verder moet. Mijn vraag is nu: herkent iemand dit en wat kan ik hier nu verder mee
En zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat haar schildklier te snel werkt.

Sorry voor dat wit op de foto maar ik krijg het niet weg :-[

Wil
Door ekoj
#613087
hoi, ik heb ook een kat die dat gehad heeft, hump is helaas vorig jaar
overleden.
ben er lang mee bezig geweest, maar zonder kuur van dierenarts en af en toe een zalfje ging het absoluut niet over.
het begon met een plekje, daarna een korstje, en dat werd dan steeds
dikker en hoger, tot het er afviel!
ben er nooit achter gekomen wat het nou was.

gr,
joke
Door Kefraya
#613144
Een allergische reaktie misschien? Ik ken een kat met een auto-immuunziekte die met dezelfde soort plekjes begon. Ik zou de da vragen om meer onderzoek.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#613150
Mijn gedachten gaan ook direct naar autoimuun, ik zou daar even op laten checken.
Door Wil
#613287
Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht omdat hyperthyreodie ook door auto-immuunziekte kan ontstaan  (heb ik zelf ook maar dan hypo) maar vreemd dat de DA daar niks over gezegd heeft want Felix is daarvoor bij haar onder behandeling. Ik moet wel zeggen dat ik er ook niet aan gedacht heb om het onder de aandacht te brengen.

Wil
Door tessa
#614186
Misschien een gekke gedachte hoor maar heeft het niet te maken met de zon?, veel dieren met een witte neus (of oren) verbranden door de zon.
Bij paarden ziet het er ook zo uit als de neus verbrand is.
Door Wil
#614808
Dat denk ik eigenlijk niet want het begint altijd met iets dat op een krabwondje lijkt en uiteindelijk is dat hele neusje opgezet en kapot.
Overigens het lijkt er op dat het nu toch iets beter wordt. het is nu opgedroogd en niet meer zo opgezet. Dus maar even afwachten

Wil
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door