Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Miekie
#592324
Het lijkt eigenlijk steeds beter te gaan.Hij heeft net een bakje hertevlees met veel water,appelazijn en cranberry achter de kiezen,'k moest er nog aardig wat vis doorheen prakken want hij vond die appelazijn niet echt een succes.
Hij gaat niet meer zo vaak naar de bak,dus volgens mij gaat het echt de goeie kant op! :)
Door Lizzy
#592358
Miekie schreef: Het lijkt eigenlijk steeds beter te gaan.Hij heeft net een bakje hertevlees met veel water,appelazijn en cranberry achter de kiezen,'k moest er nog aardig wat vis doorheen prakken want hij vond die appelazijn niet echt een succes.
Hij gaat niet meer zo vaak naar de bak,dus volgens mij gaat het echt de goeie kant op! :)
Ohwww, dat is fijn zeg! Misschien moet je de appelazijn anders niet door z'n eten doen maar met een pipetje (verdund) naar binnen werken? Mijn kat zou in een straal van 10 meter niet meer in de buurt van haar eten komen, als ik er appelazijn doorheen deed ;D
Gebruikersavatar
Door Miekie
#592762
Laatste update:Vyv is zo goed als genezen.Ik heb gister de bak nog leeggeschept en vanochtend heb ik weer gekeken en maar liefst 5 plasjes geteld,waarvan 1 hele grote.Handig hoor,klontvormende grit!
Hij plast weer makkelijk en likt niet meer aan z'n piemeltje,we hebben dus weer een blije kat :D
We zullen v/d week zijn PH meten en gaan nu nog even door met de verzurende maatregelen.Een happy end gelukkig!
Laatst gewijzigd door Miekie op zo 16 jul 2006, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#593578
Vyv heeft t eventjes goed gedaan maar sinds zondagavond/nacht gaat hij weer regelmatig naar de bak.We hebben vandaag urine opgevangen en volgens mij gaat het helemaal niet goed!
PH was niet eens zo hoog:7,maar z'n urine was lichtroze en ook het stripje gaf aan dat er bloed in de urine zit(zelfs +++) en heel veel eiwit!!Lijkt me geen goed teken.Hij krijgt sinds zaterdagavond antibiotica(Synulox)en hij krijgt al sinds vrijdag behoorlijk veel appelazijn en cranberry(daar zit ook vit.C bij-in)Hij barft nu 3 weken,de 7 jaar daarvoor dus brokken.Het stomme is dat hij niet de indruk maakt een giga-nierprobleem te hebben,hij doet volkomen normaal,of zou die grote hoeveelheid eiwit en bloed door een blaasonsteking veroorzaakt kunnen worden?Terwijl hij dus die AB krijgt?Is er een dokter in de zaal die hier meer over weet?

Mijn eigen DA zal zeggen:had je 'em maar op blaasgruisvoer moeten zetten,ik vrees dat ik er toch maar heen moet...ik ben alleen bang dat ze me met een zak voer de deur uitstuurt omdat ik dat dan eerst moet proberen terwijl ik zeker weet dat als z'n klachten niet overgaan het niet aan het verse voer ligt.Maar waaraan dan wel? :'(
Komt al het oude gruis ineens los nu hij barft?
Laatst gewijzigd door Miekie op wo 19 jul 2006, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#593654
Ik heb Hitam even een pb gestuurd of ze even wil kijken hier.
Dat is het enige dat ik voor je kan betekenen in deze , ik heb hier echt geen enkele ervaring mee (gelukkig)
Sterkte en ik hoop dat het meevalt.
#593838
Miekie schreef: Vyv heeft t eventjes goed gedaan maar sinds zondagavond/nacht gaat hij weer regelmatig naar de bak.We hebben vandaag urine opgevangen en volgens mij gaat het helemaal niet goed!
PH was niet eens zo hoog:7,maar z'n urine was lichtroze en ook het stripje gaf aan dat er bloed in de urine zit(zelfs +++) en heel veel eiwit!!Lijkt me geen goed teken.Hij krijgt sinds zaterdagavond antibiotica(Synulox)en hij krijgt al sinds vrijdag behoorlijk veel appelazijn en cranberry(daar zit ook vit.C bij-in)Hij barft nu 3 weken,de 7 jaar daarvoor dus brokken.Het stomme is dat hij niet de indruk maakt een giga-nierprobleem te hebben,hij doet volkomen normaal,of zou die grote hoeveelheid eiwit en bloed door een blaasonsteking veroorzaakt kunnen worden?Terwijl hij dus die AB krijgt?Is er een dokter in de zaal die hier meer over weet?

Mijn eigen DA zal zeggen:had je 'em maar op blaasgruisvoer moeten zetten,ik vrees dat ik er toch maar heen moet...ik ben alleen bang dat ze me met een zak voer de deur uitstuurt omdat ik dat dan eerst moet proberen terwijl ik zeker weet dat als z'n klachten niet overgaan het niet aan het verse voer ligt.Maar waaraan dan wel? :'(
Komt al het oude gruis ineens los nu hij barft?
Ik denk niet dat er gruis los komt. Ik denk dat er gruis in de blaas zit (en mogelijk een blaasontsteking) en dat daar het bloed ook vandaan komt (of van de ontsteking). Bij mijn weten kan eiwit in de urine duiden op 2 dingen :

1)Veel ontstekingscellen
2)Eiwitverlies via de nieren

Ik zou denken dat hier sprake is van optie 1 (omdat er ook bloed bij de urine zit en gezien het verleden), maar met zekerheid kan ik dat natuurlijk niet zeggen.

Mogelijk dat de AB-kuur niet goed aan slaat? Ja, het handigste is nu inderdaad een reactie van Tannetje of een bezoekje aan een DA, bij voorkeur 1 die snapt dat verse/rauwe voeding voor een kat beter is als brokkentroep.... Waar woon je? Zit je toevallig niet in de buurt van een pro-vers DA?
#593866
Ik woon in Apeldoorn en naar mijn weten is er wel een homeopatische DA maar geen specifieke pro-vers DA.Ik denk zelf ook eerder aan ontstekingscellen dan aan een nierprobleem,hij heeft verder totaal geen klachten.Ik moet zeggen dat hij vandaag nog maar 3 keer geplast heeft en ook best grote plasjes,dus de constante drang om te plassen is een stuk minder,ook heeft hij niet meer aan z'n piemeltje gelikt.Ik hoop zo dat ik 'em zelf beter kan maken met het verzuringsregime en de AB,maar goed,
mocht er toch geen verbetering inzitten dan gaan we naar de DA,misschien heeft hij nog een blaassteen waar hij niet vanaf komt.Hopelijk reageert Tannetje ook nog..

Het is trouwens een kat van 5 kg en hij krijg 2xdgs 1 tablet Synulox 50mg,misschien te lage dosering?
Laatst gewijzigd door Miekie op wo 19 jul 2006, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#594152
De dosering die je geeft lijkt iets aan de lage kant:
12,5 tot 25 mg per kilo lichaamsgewicht, 2 x per dag.
Bij 5 kilo dus 62,5 tot 125 mg (bij hardnekkige infecties), 2 x per dag.

FIDIN Repertorium - Synulox smakelijke tabletten
Productnaam
synulox smakelijke tabletten
Leverancier
Pfizer
Postbus Postbus 37
Postcode 2900 AA Capelle a/d IJssel
Land NL
Telefoon 010 - 4064600
Fax 010 - 4064293

Farmaceutische vorm
Tablet.
Samenstelling
Bevat per tablet van 50, 250 resp. 500 mg, 40, 200 resp. 400 mg amoxicilline en 10, 50 resp. 100 mg clavulaanzuur.
Eigenschappen
Combinatie van het semi-synthetische breedspectrum penicilline, amoxicilline en clavulaanzuur in een verhouding van 4:1. Clavulaanzuur is een stof die bèta-lactamasen, gevormd door stammen van o.a. staphylococcen, E. coli, Salmonella, Klebsiella en Proteus, kan inhiberen. Hierdoor wordt het spectrum van amoxicilline uitgebreid met die bacteriën die resistent zijn voor amoxicilline door de productie van bèta-lactamasen. Ook anaërobe bacteriën als Bacteroides, Clostridium en Fusobacterium zijn gevoelig. De combinatie is niet toxisch, wordt goed geabsorbeerd na orale toediening en heeft een bactericide werking.
Doeldier
Hond, kat.
Indicaties
Huidinfecties (incl. oppervlakkige en diepe pyodermieën) veroorzaakt door staphylococcen (incl. bèta-lactamaseproducerende stammen) en streptococcen; urineweginfecties veroorzaakt door staphylococcen (incl. bèta-lactamaseproducerende stammen), streptococcen, E. coli (incl. bèta-lactamaseproducerende stammen), Fusobacterium necroforum en Proteus spp.; luchtweginfecties veroorzaakt door staphylococcen (incl. bèta-lactamaseproducerende stammen), streptococcen, Pasteurella spp. en Bordetella bronchiseptica; enteritiden, veroorzaakt door E. coli (incl. bèta-lactamaseproducerende stammen), Proteus spp. en Salmonella spp. (incl. bèta-lactamaseproducerende stammen); mondslijmvliesinfecties veroorzaakt door clostridiën, corynebacteriën, staphylococcen (incl. bèta-lactamaseproducerende stammen), streptococcen, Bacteroides (incl. bèta-lactamaseproducerende stammen), Fusobacterium necroforum en Pasteurella spp.
Contra-indicaties
Niet toedienen aan dieren die overgevoelig zijn voor penicillinen en aan kleine planteneters.
Dosering/Toediening
Oraal, 12,5 mg per kg l.g. 2 maal per dag. In geval van hardnekkige infecties (o.a. luchtweginfecties) verdient het aanbeveling de dosering te verdubbelen (25 mg per kg l.g. 2 maal per dag). De behandeling dient gedurende 5-7 dagen te worden voortgezet. In chronische gevallen, waarbij veel weefselbeschadiging is opgetreden, verdient het aanbeveling de onderstaande behandelingsduur aan te houden: chronische huidinfecties 10-20 dagen, chronische cystitis 10-28 dagen, luchtweginfecties 7-10 dagen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door